۰۲ آذر ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۹
کد خبر: ۲۳۲۲۰۰
استاد حوزه علمیه قم:

بسیج آینه تمام نمای زندگی اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ روحانی و رزمنده هشت سال دفاع مقدس گفت: سبک زندگی اسلامی دستوری از سوی رهبر معظم انقلاب و برگرفته از منابع اسلامی است که بسیجیان اولین لبیک گویان این زندگی هستند.
بسيج

حجت‏الاسلام ابوالحسن کوهکن استاد حوزه علمیه قم در گفت‏وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا با اشاره به فرا رسیدن هفته بسیج مستضعفین گفت: هدف امام خمینی(ره) از انقلاب اسلامی احیا دین اسلام و بازبینی ارزش‏ها و معارف آن بود که نیاز به ابزار‏ها و بازوان بسیار زیادی برای حفظ این انقلاب داشت.

 

وی در ادامه افزود: یکی از مهم‏ترین این بازوان بسیج مردمی بود که امام خمینی(ره) با دیدی باز و درایت اجتماعی خاص دستور تشکیل بسیج مستضعفین را داد که مردم را برای حفظ این ارزش والا بسیج کند.

 

این کارشناس دینی با اشاره به قرآن کریم خاطر نشان کرد: امام خمینی(ره) با الهام از آیات قرآن از لفظ مستضعفین در کنار بسیج استفاده کرد تا به جهانیان بفهماند که انقلاب اسلامی هم مانند دین اسلام برای احیا و به قدرت رساندن مستضعفان جهان است و هر مظلومی در جهان از این انقلاب نفع خواهد برد.

 

این روحانی رزمنده با توصیف بسیج یادآور شد: بسیجی یعنی شخصی که از آمادگی همیشگی برای ادای دین خود نسبت به دین، فرهنگ، اقتصاد و حتی عرصه سیاست برخوردار است که تا به امروز نیز بحمد الله موفق بوده است.

 

حجت‏الاسلام کوهکن با اشاره به جمله«بسیج لشکر مخلص خدا است» تأکید کرد: مفهوم سازی امام خمینی(ره) مبنی بر اخلاص بسیج به این علت بود که اخلاص ربطی به هیچ سازمان، یا قشر خاصی ندارد و کسی که مخلصانه در هر عرصه برای کمال و سلوک جامعه بشری و اسلامی فعالیت کند تحت تعریف بسیج خواهد بود.

 

وی بسیجیان را پیشرو در اجرای سبک زندگی اسلامی در جامعه خواند و ابراز داشت: زندگی بسیج یعنی زندگی اسلامی و یک بسیجی همیشه در پی راهبری ولی فقیهش در زندگی خود بدنبال زندگی با تعریف اسلام است که این به معنی سبک زندگی اسلامی است.

 

این استاد حوزه علمیه قم در پایان گفت: جلوه تمام نمای بسیج در هشت سال دفاع مقدس و جهاد سازندگی نمایان است که در تمام طول این دوران با اخلاص تمام و همت کامل برای پیروزی جبهه حق از خود گذشتگی و ایثار نشان داد./1329/ت302/ی       

ارسال نظرات