۰۲ آذر ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۹
کد خبر: ۲۳۲۲۱۰

مسابقات قرآن کریم استان تهران برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ سی‌هفتمین دوره مسابقات قرآن کریم مرحله استانی تهران بزرگ، در تالار شیخ صدوق حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) برگزار شد.
مسابقات قرآن کريم حوزه هاي علميه سفيران هدايت سراسر کشور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام سعید اوتارخانی، رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرری امروز در سی‌هفتمین دوره مسابقات قرآن کریم مرحله استانی که در تالار شیخ صدوق حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) برگزار شد، با اشاره به حدیث ثقلین پیامبر(ص) اظهار داشت: ایرانی ها از دیر باز عاشق اهل بیت(ع) بوده اند که یکی از جلوه‌های این عشق در محرم نمود پیدا می‌کند.

 

وی افزود: از دیرباز تهمت بی ارادتی به قرآن از سوی بدخواهان به ما زده می‌شود، اما به برکت انقلاب اسلامی و حمایت‌های امام راحل و مقام معظم رهبری از فعالیت‌های قرآنی امروز بزرگترین مسابقات قرآنی در کشور ایران برگزار می شود.

 

رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهر ری فعالان قرآنی را محور تمدن اسلامی و منشاء نورانیت جامعه اسلامی دانست و اظهار داشت: سال به سال توجه نسبت به مسابقات قرآنی افزایش می‌یابد که در مسابقات سال 92 حدود 286 هزار نفر در تهران و امسال بیش از 450 هزار نفر در مرحله مقدماتی شرکت کردند.

 

وی با اشاره به این‌که افتخار می‌کنیم که اولین دوره مسابقات قرآنی در شهر ری برگزار شده است، افزود: در این دوره از مسابقات 207 نفر از برادران و 118 نفر از خواهران شرکت دارند.

 

رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرری در پایان با اشاره به این‌که به عنوان شیعه معتقدیم که بین قرآن و اهل بیت(ع) جدایی نیست، خاطرنشان کرد: برگزاری مسابقات قرآنی مقدماتی در جوار حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) در شأن مردم شهر ری است./807/پ203/ب3

ارسال نظرات