۰۲ آذر ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۶
کد خبر: ۲۳۲۲۲۷
صبح امروز؛

آیین تودیع و معارفه مدیرکل دادگستری خوزستان برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ آیین تودیع و معارفه مدیرکل دادگستری استان خوزستان صبح امروز با حضور معاون اول قوه قضاییه، معاون نهاد حوزه ریاست قوه قضاییه، استاندار، علمای خوزستان و جمعی از مدیران استانی برگزار شد.
قوه قضاييه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز،  آیین تودیع و معارفه مدیرکل دادگستری خوزستان صبح امروز، در سالن اجتماعات شرکت ملی حفاری ایران برگزار شد.

در این مراسم که با حضور معاون اول قوه قضاییه، معاون نهاد حوزه ریاست قوه قضاییه، استاندار، علمای خوزستان و جمعی از مدیران استانی همراه بود از تلاش های 5 ساله محمدباقر الفت تقدیر و فرهاد افشار نیا به عنوان سکان دار جدید دادگستری خوزستان معرفی شد.

حجت الاسلام غلامحسین محسنی اژه ای، معاون اول قوه قضاییه با حضور در این مراسم گفت: هنگامی که نام خوزستان را می شنویم به یاد مقاومت، استقامت، تمدن کهن و فرهنگی غنی می افتیم.

وی با تأکید بر این که خوزستان شایسته خدمت بدون حد و حصر است، ادامه داد: استانی که عقبه درخشانی در همه زمینه ها داشته و شایستگی های خود را در دوره های گوناگون به اثبات رسانده سزاوار خدمت رسانی بیشتر و با کیفیت تر است.

حجت الاسلام محسنی اژه ای خطاب به مدیرکل جدید دادگستری خوزستان اظهارداشت: هرکسی که مدیریت دادگستری را بر عهده می گیرد باید در ابتدا و انتهای کارها از خدا، پیامبر و اهل بیت(ع) یاری بخواهد، مشورت های خود با اهل علم و بزرگان را بیشتر کرده و بتواند با همدلی همه را زیر یک پرچم جمع کند.

آیت الله سید علی شفیعی، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با حضور در این مراسم قوه قضاییه را ستون فقرات نظام جمهوری اسلامی ایران دانست و افزود: باید امکانات و تجهیزات خود را برای مجتهد پروری در دستگاه قضایی گسترش دهیم.

وی ادامه داد: امروز ما به قضاتی نیاز داریم که در عین توجه و تمکین به قانون عدالت را نیز در کارهای خود رعایت کرده و حتی المقدور به درجه اجتهاد رسیده باشد.

آیت الله شفیعی با بیان این که مدت زمان رسیدگی به پرونده های دادگستری باید کاهش یابد، گفت: افزایش زمان رسیدگی به پرونده ها برای مردم مشکلات بسیاری را ایجاد کرده و همه خواستار سرعت بخشی رسیدگی به پرونده های هستند.

محمدباقر الفت، مدیرکل سابق دادگستری خوزستان نیز با اشاره به این که درحال حاضر خوزستان دارای امنیت قابل قبولی است، اظهارداشت: امروز در خوزستان احساس آرامش میان مردم بهتر از سال های گذشته شده که این مسأله به سبب همدلی میان اقوام مختلف استان، مدیران و خدمتگذاران میانی مدیریت در خوزستان است.

وی تصریح کرد: مدیران خوزستان با توکل بر خدا، شبانه روزی و با اخلاص در حال کار کردن هستند و امیدواریم همچنان هوشمند و توانا به کار خود برای شکوفایی این استان ادامه دهند.

حجت الاسلام و المسلمین سیدابوالحسن حسن زاده، امام جمعه موقت اهواز با حضور در این مراسم و خواندن پیام آیت الله موسوی جزایری، نماینده ولی فقیه در خوزستان گفت: خوزستان بسیاری از شاخصه های توسعه و پیشرفت را داشته و در دوره های معاصر نیز با قطع صادرات نفت، صدور پیام انقلاب به دنیا و مقاومت و پایداری در برابر دشمنان دین خود را به اسلام ادا کرده است.

وی افزود: استان خوزستان با وجود قومیت های مختلف، دسترسی به مرزهای آبی،زمینی و هوایی، وجود صنایع بزرگ و همچنین ظرفیت بزرگ کشاورزی نیازمند عدالت بیشتر برای توسعه همه جانبه و پایدار است.

حجت الاسلام والمسلمین حسن زاده تأکید کرد: همدلی و هماهنگی میان مجموعه های خوزستان به برکت حضور و هدایت آیت الله موسوی جزایری از دیگر شاخصه های مهم این استان است.

فرهاد افشار نیا مدیرکل جدید دادگستری خوزستان نیز در پایان این مراسم با تأکید بر همکاری و هماهنگی میان نهاد های نظامی و انتظامی استان گفت: تلاش خواهیم کرد تا با همکاری و هماهنگی ارگان های مختلف و نهاد های امنیتی و انتظامی فضای امن و پایداری را برای مردم خوزستان تأمین کنیم.

وی گفت: اولویت های ما در ادامه کار دادگستری خوزستان شامل کاهش زمان رسیدگی به پرونده ها، کاهش ورودی پرونده، همکاری بیشتر با پلیس مواد مخدر و همچنین تکریم ارباب رجوع خواهد بود./9462/پ202/ب2

ارسال نظرات