۰۲ آذر ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۲
کد خبر: ۲۳۲۲۶۰
فرمانده سپاه کربلا:

تفکر بسیج بهترین راه مقابله با هجمه های فرهنگی است

خبرگزاری رسا ـ فرمانده سپاه کربلا از تفکر بسیج به عنوان یک ایده و فرهنگ فراگیر و نافذ در طبقات و لایه های مختلف اجتماعی و فرهنگی دانست و گفت: این فرهنگ ارزشمند بهترین راه ترمیم شکاف و گسست های اجتماعی است.
فرمانده سپاه کربلا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، سردار محمد حسین بابایی، فرمانده سپاه کربلا امروز در دیدار تشکل های کارگری استان در ساری با گرامیداشت هفته بسیج، به قدرت بسیجیان در کشور اشاره کرد و ادامه داد: امام راحل تاکید داشتند تا مردم و مسؤولان پشتیبان بیسیجان باشند.

 

وی با بیان این که لشکر 25 کربلا نمونه بارز نیروهای بسیجی است، تصریح کرد: با فریاد سید‌الشهدا نهضت جهانی حسین‌بن علی شروع شد و همچنان ادامه یافت که در عزاداری امام حسین(ع) مردم فریاد لبیک یا حسین را سر می‌دادند.

 

سردار بابایی نهضت حسینی را فراهم کننده قیام آخرین امام شیعیان دانست و ادامه داد: در سال 58 با تشکیل سپاه پاسداران و یک سال بعد از آن با تشکیل بسیج این نیروها با همدلی هشت سال دفاع مقدس را به پیروزی رساندند.

 

فرمانده سپاه کربلا به ویژگی مردمی بودن بسیج به عنوان نهادی برخواسته از متن انقلاب اسلامی اشاره نمود و خاطر نشان کرد: نقش آفرینی داوطلبانه بسیجیان با تکیه بر اراده و اختیار شخصی به دور از هر گونه جبر، از دیگر خصوصیات بسیج است که به حضور این نیروی حماسه ساز در عرصه های بزرگ دفاع از انقلاب معنی می بخشد.

 

وی انقلابی بودن و عدم مسامحه بر سر منافع انقلاب از سوی بسیج را از دیگر خصوصیات این نیروی پر افتخار دانست و یاد آور شد: دارابودن روحیه ایثار، فداکاری و دگر خواهی که از دستاوردهای انقلاب اسلامی است و باید در این راستا فرهنگ سازی لازم در جامعه صورت گیرد، از دیگر ویژگی های این نهاد مردمی است.

 

بابایی تصریح کرد: تفکر بسیجی یک ایده و فرهنگ همه گیر و نافذ در طبقات و لایه های اجتماعی و فرهنگی است که می تواند شکاف ها و گسست های اجتماعی را ترمیم کند.

 

وی با بیان این که بسیجی باید الگوی بهترین، شایسته ترین و اخلاقی ترین رفتارها باشد، افزود: این ساختار بسیج نیست که مورد پذیرش و مقبولیت همگان قرار گرفته است، بلکه در وجود بسیج یک باور و اعتقاد محکم به منشا خلقت وجود دارد و همین دلیل ارزشمند است که نیروهای انقلابی و مسلمان جهان را به تاسی از بسیج پای کار می آورد.

 

سردار بابایی در بخش دیگری از سخنان خود کار و کارگری را عبادت دانست و گفت: همه ما خادم و سرباز نظام الهی اسلامی هستیم و در موقعیت های مختلف به انجام وظایف می پردازیم و امیدواریم سرباز لایقی برای امام زما(عج) در خدمت به خلق الله باشیم.

 

فرمانده سپاه کربلا با اشاره به نامه حضرت علی(ع) به مالک اشتر گفت: امیر مؤمنان(ع) همواره توصیه بر توجه به نیازمندان، دردمندان، خانه نشینان و گروهی که در حال نیاز خویشتن داری کرده و گروهی که دست نیاز بلند می کنند را برای حاکمان یک وظیفه می دانست.

 

سردار بابایی با اشاره به تفاوت نگاه های احزاب در جمهوری اسلامی افزود: واقعیت این است نگاه امام راحل و مقام معظم رهبری در رابطه با اداره جامعه متفاوت از نگاه کارگزاران است زیرا همین بس که در ابتدای انقلاب حرکت مبنایی نظام برای کمک به مستضعفین حرکتی از شهرها به روستاها بود و با شکل گیری جهاد سازندگی همگام با سپاه پاسداران مجاهدان جانانه سخت ترین کارها را تقبل شده و در خدمت رسانی و آبادانی مناطق محروم کارگری می کردند.

 

فرمانده سپاه کربلا، نگاه پس از جنگ تحمیلی احزاب و کارگزاران را نگاه مبتنی بر مدیدیت غربی دانست و ادامه داد: فاصله و طبقات ایجاد شده در جامعه، موجب فاصله افکنی بین آرمان های انقلاب اسلامی ای که مبتنی بر ارزش ها و کرامت انسانی و عدالت اجتماعی بود گردید.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود به تفکر بسیج در رفع مشکلات و ناهنجاری های اجتماعی و اقتصادی اشاره کرد و گفت: تفکر بسیجی بهترین راه مبارزه و خنثی سازی هجمه های فرهنگی و اقتصادی دشمنان است.

  

فرمانده سپاه کربلا، الگو گیری کارگران از امیرمؤمنان(ع) را با در نظر گرفتن مصالح انقلاب و رشد کار صحیح با کم کردن وابستگی مؤثر شمرد و گفت: ترویج کار و تلاش نخستین الزام اقتصاد مقاومتی است تا از حالت ضعف و سستی خارج شده و سربلند و عزت مند در جهان باقی بمانیم./950/پ202/ب1

ارسال نظرات