۰۲ آذر ۱۳۹۳ - ۱۷:۳۱
کد خبر: ۲۳۲۲۸۲
معاون وزیر کشور خبر داد:

تشکیل کمیسیونی در دولت جهت بررسی مسائل فرهنگی و زیارتی مشهد

خبرگزاری رسا ـ خندان‌دل از تشکیل کمیسیونی در دولت جهت بررسی مسائل فرهنگی و زیارتی شهر مشهد خبر داد.
زيارت

به گزارش خبرگزاری رسا در مشهد به نقل از پایگاه اطلاع رسانی زیارت، هوشنگ خندان دل، معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور، گفت: گذشته کشور ما نشان داده است در هر موضوعی که عزم و اراده‌ای درباره آن موضوع در ملت ما شکل بگیرد، آن امر محقق خواهد شد و این افتخار بزرگی است که مشهد در سال 2017 میلادی به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام شاهد برگزاری نشست ها و اجتماعات مهمی است.

 

وی افزود: این مسأله می طلبد که مدیران و مسؤولان کشوری و استانی برای تحقق این هدف تا سال 2017 زیربناهای لازم را فراهم کنند که یکی از این زیربناهای اساسی در حوزه حمل و نقل و موضوعات فرهنگی مرتبط با آن است.

 

خندان‌دل یادآور شد: اخیرا کمیسیون ویژه‌ای در دولت برای بررسی مسائل فرهنگی و زیارتی مشهد تشکیل شده که بسترسازی و زمینه سازی این قبیل مسایل را در دستور کار خود قرار داده است.

 

وی با بیان این که در طرح‌های شهرسازی و معماری باید پیشینه تاریخی و هویت شهر مورد توجه قرار گیرد، افزود: در حال حاضر موقعیت جامع شهر مشهد در دستور کار شورای عالی معماری و شهرسازی دولت قرار گرفته است و در جلسات این شورا، حفظ و استمرار تاریخی و فرهنگی شهر مشهد پیگیری می‌شود.

 

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشوربا اشاره به وجود بیش از نیمی از ظرفیت‌های اقامتی و رسمی کشور در شهر مشهد، تصریح کرد: با این وجود در مواقعی از سال همچون ایام نوروز، تابستان و ایام زیارتی مشاهده می‌شود در مقابل این خیل عظیم زائران عرضه به اندازه کافی وجود ندارد و تفاوتی میان عرضه و تقاضا به وجود می‌آید که این کمبودها باید از طریق فراهم کردن بسترها و مکانیزم های مناسب هر چه سریعتر رفع شود.

 

وی تصریح کرد: خوشبختانه روز به روز شاهد اوج گیری تقاضای تشرف به شهر زیارتی مشهد از اقصی نقاط جهان هستیم که متناسب با این تقاضا باید امکانات را در مشهد نیز فراهم آوریم و امیدوارم بخش های ذیربط دولت در این زمینه هر چه سریعتر دست به کار شوند./930/د102/ب5

 

 

ارسال نظرات