۰۲ آذر ۱۳۹۳ - ۱۸:۵۸
کد خبر: ۲۳۲۳۰۰
حجت الاسلام والمسلمین رجبی مطرح کرد؛

شاخص قراردادن ولایت و رهبری مهم‌ترین ملاک خانواده انقلابی

خبرگزاری رسا ـ عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه به مناسب چهاردهمین سالگرد ارتحال آیت الله روحانی(ره) با اشاره به شخصیت علمی و انقلابی عضو مؤسس جامعه مدرسین گفت:زندگی علمی و انقلابی آیت الله روحانی باید برای حوزه و دانشگاه الگو باشد.
حجت الاسلام والمسلمين رجبي

حجت الاسلام‏ و المسلمین محمود‏‏­ رجبی، عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، که به مناسبت چهاردهمین سالگرد ارتحال آیت الله روحانی، عضو مؤسس جامعه مدرسین صورت گرفت، با اشاره به شخصیت ایشان گفت: آیت الله روحانی شخصیت ویژه ای بود که در تمام جهات می تواند برای حوزویان الگو باشد.

 

وی به ساده زیستی آیت الله روحانی اشاره کرد و افزود: خانه ای که ایشان در آن زندگی می کردند، مربوط به اجدادشان می شد و هر اندازه به ایشان اصرار می کردند که خانه برای خود بگیرند ایشان نمی پذیرفت، افزون بر این ایشان در پوشش نیز ساده زیستی را سرلوحه قرار می دادند.

 

عضو جامعه مدرسین با بیان این که آیت الله روحانی در ارتباط داشتن  با مردم ممتاز بودند، اظهار داشت: منزل ایشان بر تمام مردم باز بود و مردم به آسانی به ایشان دسترسی داشتند، ایشان به هر شکلی که می توانستند به نیاز های مردم رسیدگی می کردند و دلسوز مردم بودند.

 

وی با اشاره به نقش آیت الله روحانی در شکل گیری جامعه مدرسین، ادامه داد: از قبل انقلاب، آیت الله روحانی و برخی از بزرگان بر آن شدند تا با هدف حمایت از امام خمینی(ره) و نظام اسلامی مجمعی یازده نفره را تشکیل دهند، در آن مجمع مسائل روز مطرح می شد و درباره راه کارهای موجود در آن به بحث و گفت­وگو می پرداختند.

 

حجت الاسلام و المسلمین رجبی ابراز داشت: این جمع یازده نفره که آیت الله احمدی میانجی، آیت الله مصباح یزدی، آیت الله مشکینی و برخی دیگر از بزرگان در آن حضور داشتند، بعدها با وضع قوانینی تبدیل به جامعه مدرسین حوزه علمیه شد.

 

وی با بیان این که آیت الله روحانی در بعد علمی نیز معیار بودند، عنوان داشت: ایشان در فقه، اصول، کلام، فرق و مذاهب و تفسیر متخصص بودند، در حوزه روایات نیز ایشان باهمکاری آیت الله احمدی میانجی روایت های اهل بیت(ع) در کلام اهل سنت را استخراج کردند، حتی ایشان در بحث علم ریاضی نیز حرف هایی برای گفتن داشتند؛ بنابراین حوزه و داشگاه باید از شخصیت علمی و اخلاقی ایشان الگو بگیرند.

 

عضو جامعه مدرسین با اشاره نقش خانواده انقلابی در پیشبرد اهداف انقلاب، خاطرنشان کرد: کسانی که بر اساس رسالت و انگیزه های الهی حرکت می کنند، به صورت طبیعی در عرصه های مختلف و مورد نیاز، خودشان و خانواده آن ها در صحنه هستند، آیت الله روحانی نیز این گونه بوده و عاشق امام و رهبری بودند که خانواده ایشان نیز پیرو راه امام و رهبری بودند؛ بنابراین خانواده متدین و انقلابی تأثیر بسزایی در تربیت فرزندان انقلابی دارد.

 

وی در پایان سخنانش به ملاک های خانواده انقلابی اشاره کرد و گفت: شاخص قراردادن مقام ولایت و رهبری مهم ترین ملاک خانواده انقلابی است، اندک فاصله ای از مقام ولایت انسان را به سوی جریان های باطل می کشاند./1323/ت302/س

ارسال نظرات