۰۲ آذر ۱۳۹۳ - ۲۱:۰۱
کد خبر: ۲۳۲۳۱۵
مدیر استانی حوزه علمیه گلستان:

حضور روحانیت در جبهه ها همراه با معنویت بود

خبرگزاری رسا ـ مدیر استانی حوزه علمیه گلستان با اشاره به این که حضور روحانیت در جبهه های جنگ عامل معنویت جبهه ها افزود، گفت: تعداد شهدای روحانی در کشور در مقایسه با دیگر اقشار جامعه بسیار بیشتر است که این نشان دهنده تلاش ها و از خودگذشتگی های روحانیت در دفاع از آرمان ها و ارزش های انقلاب اسلامی است.
حجت الاسلام ملکي، مدير حوزه علميه گلستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در گرگان، حجت الاسلام مصطفی ملکی، مدیر استانی حوزه علمیه گلستان شب گذشته در یادواره طلبه و شهدای روحانی شرق استان در میندوشت ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای روحانی استان گفت: برگزاری یادمان شهدا و شرکت در آن باعث می‌شود ما نیز در آن رزق حسنه ای که خداوند به شهدا وعده داده سهیم شویم.

 

عضو شورای استانی حوزه علمیه گلستان با بیان این که یاد شهدا سه برکت برای ما ارمغان دارد، افزود: نخستین برکت شهدای برای ما حسرت است، تا یاد شهدا می‌آید، باید حسرت مقام شهدا را بخوریم.

 

حجت الاسلام ملکی با بیان این که دومین برکت و رزق یاد شهدا غصه است، افزود: در یاد شهدا باید غصه بخوریم، چون این سرمایه‌ها را از دست دادیم.

 

مدیر استانی حوزه علمیه گلستان با تأکید بر این که عده ای تلاش می کنند یاد شهدا در جامعه اسلامی کمرنگ شود، تصریح کرد: اما ملت ولایت مدار و هوشیار ایران اسلامی نخواهند گذاشت یاد و نام شهدا در این نظام اسلامی کمرنگ شود.

 

وی ادامه داد: همچنان که به یاد امام حسین(ع) می‌افتیم و غصه می‌خوریم، باید وقتی به یاد شهدا هم می‌افتیم، غصه بخوریم.

 

عضو شورای استانی حوزه علمیه گلستان سومین برکت یاد شهدا را اتمام حجت دانست و خاطرنشان کرد: شهدا اتمام حجت برای آحاد جامعه هستند و این اتمام حجت به این منظور است که باید مانند شهدا سالم و پاک زندگی کنیم و از صراط مستقیم منحرف نشویم.

 

حجت الاسلام ملکی حضور روحانیت در هشت سال دفاع مقدس را بسیار اثرگذار خواند و گفت: فعالیت های رزمی و تبلیغی طلاب و روحانیان در جنگ تحمیلی باید بیشتر برای جامعه امروز تبیین شود.

 

وی با اشاره به این که حضور روحانیت در جبهه های جنگ عامل معنویت جبهه ها افزود، بیان داشت: تعداد شهدای روحانی در کشور در مقایسه با دیگر اقشار جامعه بسیار بیشتر است که این نشان دهنده تلاش ها و از خودگذشتگی های روحانیت در دفاع از آرمان ها و ارزش های انقلاب اسلامی است.

 

مدیر استانی حوزه علمیه گلستان با اشاره به این که همگامی روحانیت با رزمندگان و آحاد جامعه در هشت سال دفاع مقدس بار دیگر بر کارآمدی و نقش آفرینی این قشر اثرگذار جامعه دینی افزود، تصریح کرد: شوق جهاد و دفاع از آرمان های اصیل دینی همواره در چهره روحانیت اصیل شیعه موج می زند. 

 

حجت الاسلام ملکی هشت سال دفاع مقدس را دفاع از عقیده برشمرد و خاطرنشان کرد: رزمندگان ایران اسلامی با تکیه بر تعالیم دینی از عقیده راستین ملت ایران که بر پایه دین مبین اسلام استوار بود دفاع کردند. 

 

وی با بیان این که تبلور ارزش های دوران دفاع مقدس ریشه در فرهنگ ناب اسلامی و باورهای دینی فرزندان ایران اسلامی داشت، بیان داشت: دشمنان در برابر این فرهنگ غنی مستأصل شدند.

 

حجت الاسلام ملکی در ادامه تصریح کرد: تنها راه حفظ این نظام و حرکت کشتی انقلاب در بین این همه بحران و توطئه ها و فتنه‌های تکفیری، انگلیسی و صهیونیستی تبعیت از ناخدای این کشتی است.

 

مدیر حوزه علمیه گلستان خاطر نشان کرد: 70 شهید روحانی استان گلستان همه افراد بسیار تأثیرگذاری در امور فرهنگی بودند و جای خالی این شخصیت های اثرگذار بسیار محسوس است.

 

وی در پایان با اشاره به هدف و پیام شهدا ادامه داد: تبعیت از رهبری یکی از مهم ترین پیام‌های شهدا است و کسانی که سریع‌تر و کند تر حرکت می‌کنند به یقین نتیجه نخواهند گرفت./1318/پ202/ب1

ارسال نظرات