۰۲ آذر ۱۳۹۳ - ۲۱:۲۷
کد خبر: ۲۳۲۳۱۹
استاد حوزه و دانشگاه:

تفکر بسیجی برگرفته از سیره اهل بیت است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه و دانشگاه گفت: تفکر بسیجی برگرفته از سیره اهل بیت(ع) است که باید روش زندگی خود را براساس آموزه های اخلاقی این بزرگواران قرار دهیم.
امام جمعه دابودشت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، حجت الاسلام مهدی تقی زاده، استاد حوزه و دانشگاه امروز در سلسله نشست های اخلاق در خانواده که در بخش دابودشت برگزار می شود با بیان این که حضور در ساحت تقوای الهی و دور شدن از معاصی و گناهان بهترین لحظات برای بشریت است، گفت: تلاش همه ما باید در این راستا بوده تا تقوامحوری را در زندگی خود محقق کنیم.

 

وی با اشاره به این که ترویج تقوامحوری در جامعه امری ضروری و مهم است، بیان داشت: تربیت فرزندان باید براساس آموزه های والای دینی و تقوا باشد که فرزندی اگر خود را در محضر تقوا ببیند در این مسیر ارزنده  رشد کرده و به تعالی می رسد.

 

امام جمعه دابو و دشت سر با تاکید بر این که تقوا محوری سبب می شود تا اضطراب و دغدغه فکری در زندگی انسان وجود نداشته باشد، ادامه داد: کسی که در محضر پروردگار متعال باشد خدا او را دوست داشته و کسی را نیز دوست داشته باشد مورد آزمایش قرار می دهد.

 

حجت الاسلام تقی زاده با بیان این که دنیامحوری زمینه ساز انحراف جامعه بشری است، گفت: انسانی که به هواهای نفسانی و خواهش های دنیوی توجه کند به انحراف کشیده شده که ما باید با تقوایی ارزنده در مسیر تعالی باشیم.

 

استاد حوزه علمیه آمل با اشاره به این که یکی از مشکلات و بداخلاقی های جامعه بشری خشونتی است که در خانه و خانواده محقق می شود، بیان داشت: کسی که شیعه امام علی(ع) و امت پیامبر گرامی اسلام است باید اخلاق محوری را سرلوحه امور زندگی خود قرار داده که در هیچ جایی سرغ نداریم آموزگاران ما بداخلاقی کرده باشند.

 

وی با بیان این که متأسفانه بعضی مواقع خشونت آثار وضعی دارد، ادامه داد: بداخلاقی در خانه سبب می شود تا فرزندی که تربیت می شود براساس همان الگوی افتاری باشد که عصبانی و خشونت طلب می شود.

 

امام جمعه دابو و دشت سر با تاکید بر این که ترویج بداخلاقی ها صدمات بسیاری به جامعه وارد می کند، گفت: باید برنامه های زندگی خود را براساس سیره نورانی اهل بیت معصومین(ع) قرار داده که در آن زمان می توانیم برای تحقق مدینه فاضله گام برداریم.

 

حجت الاسلام تقی زاده با اشاره به این که سبک زندگی اسلامی باید در خانه های ما قرار داشته که در آن زمان می توانیم به مراتب والا دست پیدا کنیم، افزود: باید نحوه زندگی خود را اصلاح کرده و براساس آموزه های دینی و سیره نورانی ائمه اطهار(ع) به زندگی بپردازیم.

 

استاد حوزه و دانشگاه با گرامی داشت فرارسیدن هفته بسیج، گفت: تفکر بسیجی برگرفته از سیره اهل بیت(ع) است که باید روش زندگی خود را براساس آموزه های اخلاقی این بزرگواران قرار دهیم.

 

وی با بیان این که ولایت مداری و ایستادگی بر ارزش ها از جمله اصول ارزنده بسیج است، بیان داشت: رویکرد مهم بسیج حرکت در مسیر رهنمودهای ارزنده رهبر معظم انقلاب است که توانسته در همه عرصه های مورد نیاز انقلاب اسلامی حضوری با بصیرت و ثمربخش داشته باشد.

 

امام جمعه دابو و دشت سر با اشاره به این که نهاد مقدس بسیج یکی از سرمایه های ارزشمند نظام اسلامی است، افزود: این نهاد گرانقدر توانسته است با ایمانی راسخ و استوار در مسیر تحقق ارزش های والای نظام مقدس جمهوری اسلامی، سیره امام راحل و شهدای گرانقدر و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب گام بردارد./1314/پ202/ب1

ارسال نظرات