۰۳ آذر ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۴
کد خبر: ۲۳۲۳۶۱
مدیر کل فرهنگ و ارشاد مازندران:

تحقق مطالبات رهبر انقلاب در حوزه فرهنگی یک تکلیف عمومی است

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران، تأکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی در حوزه فرهنگی را اتمام حجت ایشان برای همگان دانست و گفت: مقام معظم رهبری در رهنمودهای خود برنامه و شاخص های لازم برای عرصه فرهنگی معین کردند.
مدير کل فرهنگ و ارشاد اسلامي مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، حجت الاسلام عباسعلی ابراهیمی، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران امروز در جلسه شورای فرهنگ عمومی بابلکنار با بیان اهمیت و جایگاه فرهنگ گفت: تهاجم فرهنگی در کشور ما از سوی دشمنان قسم خورده اسلام و انقلاب جدی است و در ابعاد مختلف ورود پیدا کرده است و شورای فرهنگ عمومی باید با این تهاجم مقابله کند.

 

حجت الاسلام ابراهیمی در ادامه سخنان خود افزود: هجمه های وسیع فرهنگی غرب با چهره های گوناگون در قالب اعتیاد و فیلم های ماهواره ای در حال ورود به حریم خصوصی مردم است.

 

دبیر شورای فرهنگ عمومی مازندران با اشاره به نامگذاری امسال از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی به عنوان سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی خاطرنشان کرد: مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان نیازمند عزمی ملی و تلاشی جهاد گونه از مسؤولان است.

 

وی تأکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی در حوزه فرهنگی را اتمام حجت ایشان برای همگان دانست و تصریح کرد: مقام معظم رهبری در رهنمودهای خود برنامه و شاخص های لازم برای عرصه فرهنگی معین کردند.

 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران، رسالت مسؤولان در تحقق مطالبات رهبر معظم انقلاب اسلامی در حوزه فرهنگی را بسیار مهم و حائز اهمیت ارزیابی کرد و افزود: مدیران فرهنگی باید در کنار مردم به رسالت خود عمل کنند تا شاهد گسترش روز افزون فرهنگ دینی در جامعه باشیم.

 

حجت الاسلام ابراهیمی با بیان این که باید فرهنگ را در عرصه های مختلف به منصه ظهور برسانیم، ادامه داد: اقدامات ارزنده و والایی باید در راستای مطالبات رهبری در خصوص مسأله فرهنگ وجود داشته باشد که این امر نیازمند برنامه ریزی و حرکت جهادی است.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با تاکید بر این که دشمنان در شرایط جنگ نرم به دنبال نفوذ افکار و برنامه های خود هستند، تصریح کرد: در برابر دنیای استکبار که هر لحظه به دنبال ددمنشی هستند باید به سبک زندگی خود توجه وافری داشته باشیم.

 

وی ادامه داد: حفظ ارزش ها یکی دیگر از وظایف سنگین مدیران فرهنگی است و باید به تکلیف عمل کرد هر چند ممکن است به ختم دوران مدیریتی منجر شود زیرا عمر، میز و مسؤولیت ماندگار نیست.

 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با تاکید بر برخی وظایف شورای فرهنگ عمومی خاطرنشان کرد: این شورا باید همه مسائل را رصد کند و به صورت کارشناسی به مسائل فرهنگی و مقابله نا هنجاری فرهنگی بپردازد.

 

وی با بیان اهمیت و جایگاه توجه جدی به استحکام بنیان خانواده تصریح کرد: متأسفانه تهاجم فرهنگی با ابزارهای مختلف بنیان خانواده را نشانه رفته است و به همین دلیل باید برای تحکیم بنیان خانواده در جامعه توجه بیشتری صورت گیرد.

 

حجت الاسلام ابراهیمی در ادامه به اصلاح نگرش ها اشاره و تصریح کرد: سبک زندگی دینی همان سیره زندگی اهل بیت(ع) است و همه باید در راستای اجرای فرامین مقام معظم رهبری در این خصوص ید واحد باشیم.

 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران افزود: هر کسی در هر زمان و مکانی که قرار دارد باید اطرافش را از آلودگی ضد ارزشی و ضد فرهنگی پاک کند./1313/پ202/ب1

ارسال نظرات