۰۳ آذر ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۴
کد خبر: ۲۳۲۳۸۹
جمعیت الوفاق اسلامی بحرین:

آل خلیفه درباره میزان مشارکت در انتخابات بحرین دروغ می‎گوید/ مشارکت بیش از 30درصد نیست

خبرگزاری رسا ـ جمعیت الوفاق اسلامی بحرین در واکنش به آمار مشارکت 51 درصدی مردم این کشور در انتخابات پارلمان بیان داشت که آمار از مشارکت مردم این کشور در انتخابات پارلمان خنده دار است.
جمعيت الوفاق اسلامي بحرين

 

به گزارش خبرگزاری رسا، جمعیت الوفاق اسلامی بحرین طی پیامی، در واکنش به آمار مشارکت 51 درصدی مردم این کشور در انتخابات پارلمان و شهرداری‎های این کشور، بیان داشت: آمار وزارت داخلی بحرین از مشارکت مردم این کشور در انتخابات پارلمان خنده دار است.


در این پیام آمده است: آمار ارائه شده از انتخابات پارلمان که در شنبه گذشته برگزار شد، با منطق و عقل سازگار نیست.


جمعیت الوفاق اسلامی بحرین اظهار داشت: مسؤولان حکومت آل‎خلیفه برای فرار از شکست و تحریم گسترده انتخابات به آمارهای مبالغه آمیز و به دور از واقعیت متمسک شده است.


در این پیام آمده است: طبق گزارش جمعیت الوفاق اسلامی بحرین، آمار شرکت کنندگان در انتخابات پارلمان و شهرداری‎های بحرین بیش از 30 درصد (با احتمال 5 درصد بالا و یا پایین تر) نیست.


جمعیت الوفاق اسلامی بحرین به بررسی علت مشارکت 30 درصد مردم بحرین در انتخابات اشاره کرد و گفت: بسیاری از افراد شرکت کننده در انتخابت پارلمان از ترس قطع شدن حقوق و یا خدمات عمومی مجبور به شرکت در آن شدند. هزاران نفر از سربازان و نیروهای وابسته به ارتش با اجبار به پای صندوق‎های رای آمدند.


در این پیام تصریح شده است: کسانی که این آمارهای دروغ و غیر واقعی را از انتخابات می‎دهند، همان کسانی هستند که علت مرگ زندانیان را بیماری اعلام کرده‎اند و بعداً در گزارش‎های نمایندگان حقوق بشر و سازمان‎های بین المللی معلوم شده که این افراد زیر شکنجه به شهادت رسیده‎اند. این افراد همان کسانی هستند که ادعا کردند که هیچ مسجدی در بحرین تخریب نشده است ولی بعدا کاشف به عمل آمد که 38 مسجد را رژیم آل‎خلیفه تخریب کرده است.


گفتنی است که شیخ خالد بن علی آل خلیفه، وزیر دادگستری بحرین بعد از انتخابات پارلمان و شهرداری‎های این کشور، آمار رسمی مشارکت مردم را اعلام کرد و مدعی شد که نسبت مشارکت مردم در انتخابات پارلمانی51.5 درصد و درانتخابات شهرداریها 53.7 درصد بوده است.


وزیر دادگستری و هیأت اوقاف و امور اسلامی بحرین، همچنین اعلام کرد که 16درصد از رای دهندگان انتخابات را تحریم کرده اند.


این وزارتخانه درباره مستند بودن آماری که از میزان مشارکت رای دهندگان اعلام کرده است، مدعی شد که صندوق‎های رای پس از شمارش کامل آرا، آماری را که امروز اعلام کرده است را تایید می کنند./994/ب902/ک
 

ارسال نظرات