۰۳ آذر ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۹
کد خبر: ۲۳۲۴۳۲
استاد حوزه علمیه مازندران:

تضعیف بنیان های اعتقادی نسل جوان هدف جریان های انحرافی است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه مازندران، تضعیف و نابودی بنیان های اعتقادی نسل جوان جامعه را مهم ترین هدف جریان های انحرافی دانست.
امام جمعه جويبار

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در جویبار، حجت الاسلام محمداسماعیل قلی پور، امام جمعه شهرستان جویبار، امروز در جمع مدیران این شهرستان با بیان این که بسیج نماد حرکت جهادی جمهوری اسلامی است، گفت: بسیج مستضعفان متکفل آموزش و تربیت جوان های مستعد، متعهد و ولایت مدار در مجموعه های بسیار با برکت است.

 

وی با اشاره به این که این شجره طیبه ریشه در عمیق ترین بنیان های فکری دارد، افزود: بسیج باید همچنان بالنده و سربلند باقی مانده و متولیان دستگاه های فرهنگی و متصدیان مساجد و روحانیت در تقویت نهاد مقدس بسیج بکوشند.

 

حجت الاسلام قلی پور به نقش بی بدیل بسیج در عرصه های مختلف اشاره کرد و اظهار داشت: گزارش هایی که از فعالیت بسیجیان در عرصه های مختلف منتشر می شود انسان را متحیر می کند که برای نمونه در سال 92 حدود بیست و چهار هزار واحد تولیدی با حمایت بسیج راه اندازی شده و یا در حوزه نظامی ما دو هزار گردان آموزش دیده و 22 میلیون بسیجی داریم.

 

امام جمعه جویبار با تاکید بر این که بسیج در عرصه جهاد علمی نیز سرآمد است و شاهد افتخار آفرینی آنها در حوزه انرژی هسته ای، سلول های بنیادین و تولید و اختراع هزاران محصولات جدید هستیم، تصریح کرد: بعضی از این موارد حتی برای نخستین بار است که در دنیا تولید یا اختراع می شود که بسیار ارزشمند است.

 

وی گفت: نقش بی بدیل بسیج چه در دوران انقلاب و چه در زمان دفاع مقدس و حال حاضر برکسی پوشیده نیست که بسیج مظهر مدیریت جهادی و عزم ملی است. 

 

حجت الاسلام قلی پور با بیان این موضوع که دشمنان درصدد تخریب بنیان های اعتقادی ما هستند، خاطرنشان کرد: دشمنان اسلام با درک اهمیت شعائر دینی در هدایت نسل ها به سوی تمدن بزرگ اسلامی درصدد تخریب بنیان های اعتقادی و فروپاشی شعور دینی در سطوح مختلف جامعه اسلامی هستند.

 

امام جمعه جویبار با تاکید بر این که دشمنان از ترویج فرهنگ عاشورایی و سیره نورانی اهل بیت معصومین(ع) در جامعه هراسان هستند، گفت: آنها می خواهند شور حسینی و ظواهر عزاداری باشد اما شعور حسینی در میان آحاد جامعه ما وجود نداشته باشد.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این که فرهنگ انتظار و مهدویت یکی از عوامل استحکام نظام جمهوری اسلامی ایران در برابر توطئه های دشمنان است، تصریح کرد: انسان منتظر ظهور حضرت مهدی موعود(عج) موظف است با شناخت حق در مسیر حق نیز حرکت کند و آن چنان که بسیجیان ما در سال های دفاع مقدس با حضور هوشمندانه در میدان های خوف و خطر حماسه های جاویدان خلق کردند.

 

حجت الاسلام قلی پور به ضرورت استقامت در پای پرچم برافراشته اسلام و عبرت گرفتن از عاشورا تأکید کرد و بیان داشت: وعده های خداوند حتمی است و باید به آیه جاءَ الْحَقُّ وَ زَهَقَ اللباطِلُ اِن الباطِلَ کانَ زَهُوقاً ایمان داشت.

 

وی به فرقه سازی ها و عرفان های نوظهور که رواج یافته اشاره و خاطر نشان کرد: دشمنان نظام اسلامی با ارائه فرقه های دروغین و ترویج عرفان های نوظهور و کاذب اهداف شیطانی خود را در میان جامعه اسلامی تعقیب می کنند که باید با محور قرار دادن ولایت و فقاهت و پیروی از مکتب عاشورا در مقابل این ترفند ها ایستادگی کرد./950/پ202/ب1

ارسال نظرات