۰۳ آذر ۱۳۹۳ - ۱۵:۵۸
کد خبر: ۲۳۲۴۴۴

حضور هشت ناشر بیرجندی در نمایشگاه کتاب خراسان جنوبی

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل فرهنگ و ارشاد خراسان جنوبی با بیان این که نمایشگاه کتاب خراسان جنوبی پنج آذرماه با حضور معاون وزیر فرهنگ و ارشاد افتتاح خواهد شد، گفت: در این نمایشگاه بیش از هشت ناشر بیرجندی حضور خواهند یافت.
حضور هشت ناشر بیرجندی در نمایشگاه کتاب خراسان جنوبی

 احمد محبی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد خراسان جنوبی، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، با بیان این که نمایشگاه کتاب خراسان جنوبی پنج آذر با حضور معاون وزیر فرهنگ و ارشاد افتتاح خواهد شد، گفت: برای نخستین بار در این نمایشگاه بیش از هشت ناشر بیرجندی حضور داشته و تازه های نشر خود را به مردم معرفی خواهند.

 

وی با بیان این که هدف از برگزاری این نمایشگاه ترویج فرهنگ کتاخوانی و معرفی ناشران توانمند استان و کشور به مردم است، گفت: این نمایشگاه می تواند فرصت خوبی را برای ارتقا کیفی و کمی کار ناشران خراسان جنوبی فراهم کند.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد خراسان جنوبی با اشاره به این که نمایشگاه دارای 116 غرفه است، افزود: این نمایشگاه از ساعت 13 روز چهارشنبه پذیرای علاقمندان و بازدیدکنندگان محترم است.

 

محبی با بیان این که در این نمایشگاه بیش از 500 ناشر حضور دارند، ادامه داد: در این نمایشگاه بیش 250 هزار جلد کتاب برای بازدید و خرید علاقمندان به حوزه کتاب و فرهنگ ارائه شده است.

 

وی افزود: کتب پزشکی، حقوقی، کودک و نوجوان، هنر، عمومی و مذهبی،کشاورزی، دانشگاهی از مهمترین عنوان‌های کتاب‌های عرضه شده در این نمایشگاه هستند.

 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد خراسان جنوبی مبلغ بن عرضه شده در نمایشگاه را سه میلیارد و 200 میلیون ریال عنوان کرد و گفت: مبلغ یارانه پرداختی برای افزایش توان خرید مردم در این نمایشگاه 64 میلیون تومان است.

 

محبی، ساعت بازدید نمایشگاه را از ساعت 14:30 تا 21:00 اعلام کرد، ادامه داد: برای اولین‌بار در خراسان جنوبی مردم  در مدت نمایشگاه به صورت آنلاین می‌توانند با سایر نمایشگاه‌های فرهنگی کتاب درسرار کشور لینک شوند.

 

وی از فعالیت بخش کودک و نوجوان در بخش جانبی نمایشگاه خبرداد، گفت: ناشران این بخش محصولات خود را با 10 درصد تخفیف به مردم ارائه خواهند کرد.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد خراسان جنوبی همچنین از تخفیف 20 درصدی محصولات عرضه شده توسط فرهنگ و ارشاد در این نمایشگاه خبرداد، افزود: در نمایشگاه کتاب امسال انتشاراتی نظیر امیرکبیر، نشر رفیع، گاج، قلم‌چی، صدرا و بوستان کتاب محصولات خود را عرضه می‌کنند.

 

محبی با بیان این که با استقابل مردم از این نمایشگاه و ناشران خراسان جنوبی می توانیم شاهد رونق صنعت نشر کتاب در استان باشیم، ادامه داد: متاسفانه در سال های اخیر استقبال کم مردم استان از فروشگاه ها و تازه های نشر بسیاری از ناشران را ورشکست کرده و موجب تعطیلی کتاب فروشی های بیرجند شده است.

 

وی با اشاره به این که متاسفانه قدرت خرید مردم خراسان جنوبی به دلیل خشکسالی های متعدد و سطح پایین درآمد کم است، تاکید کرد: یکی از اقدامات مهمی که دولت می تواند برای توسعه صنعت نشر و حمایت از فرهنگ مطالعه در استان های محروم مانند خراسان جنوبی انجام دهد پرداخت یارانه کتاب به مردم و خانواده های نیازمند استان است.

 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد خراسان جنوبی با بیان این که کتاب بهترین و ماندگارترین هدیه ای است که انسان می تواند به دیگران اهدا کند، یادآور شد: با اهدای کتاب فرهنگ نخبه پروری و دانش افزایی را در جامعه رونق دهیم./968/ ت302/ب5

 

ارسال نظرات