۰۳ آذر ۱۳۹۳ - ۱۷:۵۳
کد خبر: ۲۳۲۴۷۷

انتقاد اندیشمند عراقی از سکوت علمای جهان اسلام در برابر کشتار مردم عراق

خبرگزاری رسا ـ یکی از علمای کشور عراق با بیان اینکه به مقدسات مسلمانان اعم از شیعه و سنی تعدی و تجاوز شده است، گفت: نباید در برابر این توهین ها سکوت کرد و جهان اسلام باید در قبال این مساله اقدامی عاجل انجام دهد.
دومين روز کنگره جهاني جريان هاي افراطي و تکفيري ها از ديدگاه علماي اسلام درقم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، شیخ خالد ملا از علمای کشور عراق در کنگره جهانی جریان های تکفیری و افراطی از دیدگاه علمای اسلام که در مدرسه امام موسی کاظم(ع) در حالی برگزاری است با اشاره به آوارگی بیش از 200 هزار ترکمن شیعه از خانه های خود در عراق، گفت: به خداوند سوگند می خورم که عراقی ها، ایزدی ها، سنی ها و شیعه ها بخاطر عدم درک مفاهیم کشته شده اند.

 

این عالم عراقی با بیان اینکه چرا دنیا در مقابل تخریب کلیسا و مساجد و حسینیه ها سکوت کرده است، ابراز داشت: از سال 2003 در معرض کشتار هستیم و فریاد می زنیم که تکفیری ها دارند ما را می کشند و امثال قرضاوی هستند که مردان ما را کشته و زنان ما را اسیر کرده است.

 

شیخ خالد ملا با اشاره به اینکه چندین هزار عراقی آواره شده اند، اظهار کرد: زنان ایزدی عراق به 50 دلار فروخته می شود آیا اسلام راضی است و دین ما این جنایت ها را قبول می کند؟

 

این عالم عراقی با بیان اینکه ابراهیم سامرایی مزدور دوگانه آمریکا ملقب به ابوبکر بغدادی از القاعده جدا شد و خلافت خود را اعلام کرد، تصریح کرد: اعلام خلافت اسلامی یعنی همه حکام دیگر باطل هستند و مشاهده کردیم هنگامی که آتش به سمت خودشان است فتوا صادر کردند.

 

وی با بیان اینکه به مقدسات مسلمانان اعم از شیعه و سنی تعدی و تجاوز شده است، گفت: نباید در برابر این توهین ها سکوت کرد و جهان اسلام باید در قبال این مسائل اقدامی عاجل انجام دهد./993/203/ع

ارسال نظرات