۰۳ آذر ۱۳۹۳ - ۱۸:۲۴
کد خبر: ۲۳۲۴۸۴
امام جمعه نجف آباد:

برای مقابله با جنگ نرم نیازمند اسلحه اعتقادی و اخلاقی هستیم

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در نجف آباد یکی از مهم ترین رسالت های حلقه های صالحین را آشنایی عمیق با اعتقادات و اخلاقیات دانست و گفت: برای مقابله با جنگ نرم باید اسلحه مناسب این جنگ را شناخت و مهم‌ترین سلاح در این نبرد تمسک به کلام الهی و ائمه معصومان است.
حجت الاسلام حسناتي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در نجف آباد، حجت الاسلام مصطفی حسناتی نماینده ولی فقیه و امام جمعه نجف آباد، عصر امروز در جمع مربیان و سرگروهان حلقه صالحین در محل سپاه ناحیه نجف آباد، مهم ترین عامل در مقابله با تهاجمات فرهنگی را تقویت ایمان بیان کرد و گفت: هجمه های دوران آخرالزمان که پیامبر اکرم(ص) در سخنان خود به آن اشاره کرده اند، نمونه کوچک آن جنگ نرم است.

 

وی نمونه عینی هجمه های آخرالزمان را شبکه های ماهواره ای برشمرد و گفت: با وجود سیل عظیم تهاجمات فرهنگی، خداوند انسان را هیچ گاه در برابر شدائد تنها رها نکرده است و مهم ترین وظیفه حلقه های صالحین شناخت این ابزار است.

 

حجت الاسلام حسناتی رسالت اصلی حلقه های صالحین را معرفت و آگاهی نسبت به اصول اعتقادی و ترویج آن بیان داشت و افزود: اگر بتوانیم جوان امروز را از لحاظ اعتقادی و اخلاقی بیمه کنیم و او را در مسیر درست قرار دهیم، دیگر نباید نگران هجوم شبکه های ماهواره ای در کانوان خانواده ها باشیم.

 

وی در ادامه بیان داشت: ائمه معصومان در کلام خود 4 دژ مستحکم در برابر این هجمه ها بیان کرده اند که هر انسانی با وارد شدن در این دژهای محکم خود را در برابر تمام هجمه های شیطان و طاغوت بیمه خواهد کرد.

 

نماینده ولی فقیه در نجف آباد، توحید را نخستین حصن الهی در برابر فرهنگ غرب بیان داشت و گفت: میدان اصلی در مبارزه با دشمن، میدان اعتقادات و اخلاقیات است و اگر این دو میدان از بین برود، دشمن به راحتی وارد تمام عرصه های خانواده و اجتماع خواهد شد.

 

وی ضعف اعتقادی را مشکل اصلی در گسترش انواع هجمه های دشمن برشمرد و افزود: تقویت مبانی دینی با استفاده از کتب بزرگانی چون شهید مطهری، آیت الله جوادی آملی و علما و دانشمندان دیگر و تغییر مسیر شناخت از تقلیدی به تحقیقی سبب خواهد شد تا دشمن قدرت نفوذ خود را از دست بدهد.

 

امام جمعه نجف آباد اهل بیت را تجسم توحید بیان کرد و گفت: دومین دژ مستحکم در برابر دشمن، ولایت اهل بیت(ع) است همان گونه که پیامبر درباره حضرت علی(ع) فرموده است «ولایة علی بن ابیطالب حصنی» و اهل بیت الگوی عملی کلمه «لااله الاالله» هستند.

 

وی در ادامه بیان داشت: شناخت معارف و سیره اهل بیت و گسترش آن در میان اقشار مختلف جامعه به ویژه جوانان سبب خواهد شد تا محبت همراه با معرفت سبب اطاعت و شناخت صراط مستقیم شود.

 

حجت الاسلام حسناتی قرآن و نماز را دو حصن دیگر در مقابله با دشمن بیان داشت و گفت: متاسفانه قرآن در میان ما غریب است و بیشتر به جای فهم دقیق آیات قرآن به سمت ایجاد مسابقات و قرائت روی آورده ایم و آن نوری که به سبب آیات الهی ما را از فحشا و منکرات دور می کند، وارد منازل ما نشده است.

 

وی در ادامه افزود: در بحث نماز نیز تنها به قرائت آن پرداخته ایم در صورتی که خداوند اقامه نماز را به ما امر کرده است و اقامه نماز همان دژ مستحکم در برابر حملات دشمن است که از سوی ما سبک شمرده است و به جای تامل در این موارد به دنبال راهکار برای مقابله با تهاجمات فرهنگی هستیم.

 

حجت الاسلام حسناتی در پایان خاطر نشان کرد: اگر به این باور رسیده ایم که در دوران جنگ فرهنگی قرار داریم، باید اسحله مناسب این جنگ را پیدا کنیم و وضع قوانین و مقابله با عدم ورود این وسایل مشکلی را حل نخواهد کرد./1306/پ202/ب4

ارسال نظرات