۰۳ آذر ۱۳۹۳ - ۲۰:۲۲
کد خبر: ۲۳۲۵۰۳
مدیر مدرسه علمیه خدیجه مشهد:

ایران داعیه دار وحدت در جهان اسلام است

خبرگزاری رسا- مدیر مدرسه علمیه حضرت خدیجه(س) مشهد با اشاره به این که نظام جمهوری اسلامی ایران بر مدار اعتدال حرکت می کند، گفت: جمهوری اسلامی ایران، مخالف با افراطی گری و داعیه دار وحدت بین مسلمانان است.
ایران داعیه دار وحدت  در جهان اسلام است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، سکینه نیک، مدیر مدرسه علمیه حضرت خدیجه(س) مشهد، امروز در سلسله نشست های اخلاقی که در این مرکز و با حضور اساتید و طلاب برگزار شد، به اهمیت وحدت بین مسلمانان اشاره کرد و گفت: دغدغه امام خمینی(ره)، وحدت بین مسلمانان بود، از این رو بین دوازدهم تا هفدهم ربیع الاول را هفته وحدت نامیدند و هرگز اجازه نمی دادند که حرفی یا حرکتی انجام در جهت جدایی میان شیعه و سنی مطرح شود.

 

نیک با اشاره به این‌که تفرقه میان مسلمانان، نقشه و هدف دشمن است، ابراز کرد: برنامه استعمار، جدایی میان مسلمانان است، این در حالیست که ایدئولوژی اسلام، وحدت میان مسلمانان است، از این رو استعمار باید به گونه ای برنامه خود را پیاده کند، که در این راستا مسلمان را به جان یکدیگر انداخته و بین آنها اختلاف می اندازد.

 

این استاد حوزه و دانشگاه با بیان این‌که دشمن، گروه‌های افراطی از جمله تکفیری و سلفی ها را برای تفرقه میان مسلمانان ایجاد کرده است، گفت: اختلاف بین اهل سنت و شیعه به نفع دشمن است، از این رو اگر مسلمانان با هم متحد باشند، دشمن به مقاصد خود نمی رسد، اما اگر زمینه اختلاف را فراهم کنیم، دشمن به راحتی و با کمترین دردسر به مقاصد خود می رسد.

 

این کارشناس مذهبی گفت: کسانی که در جهت تفرقه حرکت می کنند، به یقین دست نشانده اسرائیل و انگلیس هستند، چراکه دشمن با این کار احساسات مسلمانان را نسبت به یکدیگر تحریک کرده و زمینه اختلاف بین شیعه و اهل تسنن را فراهم می کند.

 

این استاد حوزه و دانشگاه ابراز کرد: رهبر معظم انقلاب در مورد اهمیت وحدت جهان اسلام می فرمایند؛ «دشمن مکّار بر آن است که با افروختن آتش جنگهاى خانگى میان مسلمانان، انگیزه‏‌هاى مقاومت و مجاهدت را در آنان به انحراف کشانده، رژیم صهیونیستى و کارگزاران استکبار را که دشمنان حقیقى‏‌اند، در حاشیه‏‌ى امن قرار دهد. راه‏‌اندازى گروه‏‌هاى تروریستى تکفیرى و امثال آن در کشورهاى منطقه‏‌ى غربِ آسیا ناشى از این سیاستِ غدّارانه است. این هشدارى به همه‏‌ى ما است که مسئله‏‌ى اتّحاد مسلمین را امروز در صدر وظایف ملّى و بین‏‌المللى خود بشماریم».

 

مدیر مدرسه علمیه حضرت خدیجه(س) مشهد به ضرورت داشتن بصیرت اشاره کرد و گفت: هیچ گاه امام زمان(عج) از گرفتن عید الزهرا خوشحال نمی شود، بلکه ایشان زمانی خوشحال می شوند که ما از رهبرمان اطاعت کرده و داعیه دار وحدت بین مسلمانان باشیم. 

 

وی ابراز کرد: گروه های تکفیری و سلفی به تصور این‌که شیعیان دشمن آن ها هستند، خون آن ها را می ریزند، این تصور از آن جا ناشی می شود که عده ای از روی بی بصیرتی عیدالزهرا برگزار کرده و به لعن خلفا و توهین به آن ها پرداخته و موجب تحریک احساسات برادران اهل سنت می شوند.

 

نیک با بیان این‌که وحدت، مهم‌ترین دغدغه اسلام است، ابراز کرد: انگلیس، صهیونیست و بهایی ها دست به دست هم دادند و شخصی چون سید صادق شیرازی را علیه نظام جمهوری اسلامی ایران عَلم کرده اند.

 

وی ابراز کرد: قمه زنی موجب وهن شیعه است، امروز قمه زدن به تمام مردم متمدن دنیا نشان می دهد که شیعه احساس و عقل ندارند. رهبر معظم انفلاب در مورد قمه زنی می فرمایند؛ «هر کارى که براى انسان ضرر داشته و یا باعث وهن دین و مذهب گردد حرام است.»، اما سید صادق شیرازی ، آیت الله خامنه ای(حفظه الله ) و آیت الله بجهت(ره) را کافر دانسته، بر خلاف بیانات رهبر، صحبت کرده، قمه زنی را واجب کرده است.

 

جمهوری اسلامی ایران، داعیه دار وحدت است

 

مدیر مدرسه علمیه حضرت خدیجه(س) مشهد افزود: قدر امنیتی که در نظام اسلامی ایران است را بدانید، به عنایت امام زمان و در سایه امام هشتم(ع)، کشور ما از نظر امنیت حرف اول را می زند، امکان دارد که از نظر اقتصادی مشکلات و معضلاتی باشد، اما از نظر امنیتی در رتبه اول جهان قرار داریم. 

 

این استاد حوزه و دانشگاه اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران، مخالف با افراطی گری و هرگونه توهین علیه مقدسات و عقاید برادران اهل سنت است، شیوه صحیح این است که مسلمانان دست به دست هم داده، مقابل اسرائیل و صهیونیست بایستند.

 

مدیر مدرسه علمیه حضرت خدیجه(س) مشهد به مقاصد و نقشه های شوم دشمن اشاره کرد و گفت: دشمن، از یک سو ادعای مبارزه با تروریست دارد و از سوی دیگر آموزش نظامی به نیروهای داعش می دهد و آن ها را محهز می کند.

 

این کارشناس مذهبی با بیان این‌که نظام جمهوری اسلامی ایران داعیه اصلاح امور دارد، ابراز کرد: نظام اسلامی ایران، خط وسط و هدایت را داشته و بر مدار تفکر و تعقل است، دشمن تنها به مسلمانانی که افراطی و تفریطی هستند، کمک می کند و  هر تلاشی را برای مبارزه با نظام اسلامی ایران و نابودی آن انجام می دهد؛ چراکه انقلاب اسلامی ایران در خط اعتدال حرکت می کند./1309/پ202/ب3

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
United States
۱۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۱:۴۲
..انتقاد
0
0