۰۳ آذر ۱۳۹۳ - ۲۱:۴۲
کد خبر: ۲۳۲۵۱۲
استاد حوزه علمیه مازندران:

تفکر بسیجی سد محکم در برابر توطئه های نظام سلطه است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه مازندران بهره گیری از تفکر بسیجی را خنثی کننده توطئه ها و تهدیدات گوناگون دشمنان نظام اسلامی دانست.
امام جمعه چمستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در نور، حجت الاسلام سید احمد جباری، استاد حوزه علمیه مازندران، شب گذشته در دیدار مدیران شهری چمستان که به مناسبت هفته بسیج برگزار شد با اشاره به نقش و کارکردهای بسیج در عرصه های مختلف، گفت: بسیج یکی از مؤثرترین عوامل انسانی با توانمندی ها و ظرفیت های بی شماری است.

 

امام جمعه چمستان با بیان این که بسیج یک نهاد انقلابی است که در مسیر تحقق ارزش های والای نظام اسلامی قرار دارد، افزود: نهاد مقدس بسیج که از توده ای از مردم و آحاد جامعه تشکیل شده است و حرکت توده ها و آحاد مردمی قبل از انقلاب به صورت خود جوش ایجاد شد و بسیج عمومی به خواست رهبری و سران انقلاب تعلق پیدا کرد.

 

حجت الاسلام جباری تصریح کرد: اکثر این گونه حرکت های مردمی پس از انقلاب در بسیاری از کشورها از سوی رهبران کنار زده می شود و حکومت ها احساس نیازشان رفع می شود، اما در نظام جمهوری اسلامی همان حرکت مردمی که با رهبری ایجاد شد هم چنان تحت ولایت فقیه استمرار یافته است.

 

وی با اشاره به این که این حرکت و جنبش اجتماعی مردم نباید ایستایی و توقف داشته باشد، خاطرنشان کرد: همان مردمی که برای اهداف بلند و آرمانی انقلاب کردند باید آن را حفظ کرده و این تفکر توسعه و ترویج پیدا کند.

 

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که بهره گیری از تفکر بسیجی خنثی کننده توطئه ها و تهدیدات گوناگون است، گفت: اگر مردم در عرصه های گوناگون اجتماعی و سیاسی شرکت نداشته باشند قدرت اصلی و بی بدیل از نظام سلب خواهد شد و حاکمیت آن قدرت هیچ گونه چانه زنی در برابر دشمنان نخواهد داشت.

 

امام جمعه چمستان با تاکید بر این که ترویج تفکر بسیجی زمینه ساز اقتدار و عظمت نظام اسلامی است، بیان داشت: مدیران باید نسبت به این نهاد مقدس که از متن مردم ایجاد شده است احساس تکلیف بیشتری داشته باشند.

 

حجت الاسلام جباری افزود: حضرت امام خمینی(ره) وقتی  در پنجم آذر سال 58 احساس خطر برای نظام اسلامی می کند و دشمنان خیره سر و متجاوز نزدیک آب های کشورمان در خلیج همیشه فارس شدند دستور تشکیل بسیج را دادند و این در حالی بود که هنوز جنگ ایران و عراق آغاز نشده که امام راحل با آن نگاه الهی و بصیرانه دریافته بودند تنها پشتیبان واقعی، بی توقع و همیشه حاضر در دفاع از نظام نهاد مقدس بسیج است.

 

وی گفت: همان بسیجی که برای امنیت داخلی و خارجی پدید آمد و مأموریت اصلی آن احساس نیاز نظام به او است در هر زمینه و هر کجا و شرایطی با حس تکلیف گرایی و اخلاص در کارها و با استفاده از همه ظرفیت ها گام برمی دارد.

 

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که بسیج  مجموعه راهگشا و باز کننده مشکلات است، بیان داشت: نقش بسیج تنها در دفاع مقدس نبوده و بسیج با ارائه کارنامه ای موفق و درخشان اثبات کرده در عرصه جنگ نرم قادر است گام های مؤثر، مفید و تعییین کننده ای بردارد.

 

حجت الاسلام جباری با تاکید بر این که نهاد مقدس بسیج ظرفیت های ارزنده ای دارد که باید از آن استفاده شود، افزود: ترویج تفکر بسیجی باید به عنوان امری مهم و اساسی مورد توجه همگان باشد./1314/پ202/ب1

ارسال نظرات