۰۳ آذر ۱۳۹۳ - ۲۲:۳۰
کد خبر: ۲۳۲۵۲۱

اساتید حوزه علمیه خواهران آذربایجان‌شرقی ارزیابی شدند

خبرگزاری رسا ـ طرح ارزیابی و گزینش اساتید مدارس علمیه خواهران سراسر استان آذربایجان‌شرقی در تبریز اجرایی شد.
حجت الاسلام مختار مسعودنيا، مدير استاني حوزه علميه خواهران آذربايجان‌شرقي

حجت الاسلام مختار مسعودنیا، مدیر استانی حوزه علمیه خواهران آذربایجان‌شرقی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، اظهار داشت: طرح ارزیابی و گزینش اساتید مدارس علمیه خواهران سراسر استان آذربایجان‌شرقی به صورت شفاهی و مصاحبه علمی در تبریز اجرایی شد.

 


وی با بیان این‌که 70 استاد معرفی شده از مدارس علمیه خواهران استان در این آزمون حضوری شرکت داشتند، خاطرنشان کرد: تمامی اساتید سطح دو استان به صورت گروهی و شهر به شهر در این آزمون حضور داشتند که در نهایت از میان این تعداد افراد، اساتیدی که سطح علمی پایین و مطلوب نداشته باشند، مجوز تدریس نخواهند داشت.

 


حجت الاسلام مسعودنیا با تأکید بر این‌که کیفیت در مباحث آموزشی و پژوهشی مورد تأکید مرکز مدیریت حوزه علمیه خواهران استان است، تصریح کرد: برنامه‌ریزی ها به گونه ای است که طلاب با بنیه علمی قوی خود را برای حضور در عرصه های آموزشی و پژوهشی در آینده آماده کنند، ضمن این‌که تأکید بر پژوهش های کاربردی و علمی همواره مدنظر است.

 


مدیر استانی حوزه علمیه خواهران آذربایجان‌شرقی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این‌که زمین احداث حوزه علمیه بزرگ خواهران تبریز از دست معارضین آزاد و در اختیار حوزه علمیه استان قرار گرفته است، گفت: نقشه‌های پروژه احداث این مرکز علوم دینی آماده است که به زودی درخواست پروانه احداث به شهرداری تبریز ارایه خواهد شد.

 


وی با بیان این‌که پروژه به صورت مشارکتی با مساعدت حوزه علمیه خواهران کشور و منابع مالی استان و همچنین خیرین احداث می شود، گفت: این مرکز علوم دینی جنب هنرستان دخترانه شهرک ارم پس از احداث در زمینی به مساحت 31 هزار مترمربع به عنوان بزرگ‌ترین مرکز آموزشی مدارس علمیه خواهران شمال غرب کشور فعالیت خواهد کرد.

 


حجت الاسلام مسعودنیا با بیان این‌که این مجتمع متشکل از سه مدرسه علمیه خواهران در یک فضای مشترک آموزشی، فرهنگی و پ‍ژوهشی خواهد بود. رشد حوزه علمیه خواهران در استان آذربایجان‌شرقی از لحاظ کمى و کیفى به حد قابل قبولى رسیده که هم اکنون حدود هزار طلبه در حوزه‌هاى علمیه خواهران تبریز و شهرستان‌ها مشغول تحصیل هستند.

 


مدیر استانی حوزه های علمیه خواهران استان آذربایجان شرقی در پایان با اشاره به این‌که ائمه جمعه سراب و بستان‌آباد نیز درخواست راه‌اندازی حوزه علمیه خواهران را داشته‌اند، گفت: هم اکنون 12 مدرسه علمیه خواهران سطح دو و سه در استان آذربایجان‌شرقی مشغول به فعالیت هستند./935/ت302/ب4

ارسال نظرات