۰۴ آذر ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۱
کد خبر: ۲۳۲۵۷۳
مدیر حوزه های علمیه لرستان:

نهج البلاغه منبعی ارزشمند برای گسترش فرهنگ علوی است

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه های علمیه لرستان با اشاره نهج البلاغه را منبعی ارزشمند برای گسترش فرهنگ علوی دانست و گفت: در این راستا برگزاری همایش سیره علوی نیز می تواند نقش بسزایی در ترویج سیره علوی داشته باشد.
حجت الاسلام محمدرضا مبلغي ، مدير حوزه هاي علميه لرستان

حجت‌الاسلام محمدرضا مبلغی، مدیر حوزه های علمیه لرستان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، و عضو کمیته علمی همایش ملی سیره علوی در این استان، بیان داشت: تبیین و ترویج فرهنگ و سیره اهل بیت(ع) در جامعه امروز به ویژه بین جوانان مسأله ای ضروری است.

وی با اشاره به این که مهم ترین هدف دشمن در تهاجم فرهنگی جدایی نسل جوان جامعه با ارزش های اسلامی است، عنوان داشت: ما نباید نسبت به دسیسه های دشمن غافل شویم.

حجت الاسلام مبلغی مهم ترین هدف برگزاری این گونه همایش ها را تقویت، تبیین و پیوند عمیق نسل جوان با سیره و سنت اهل بیت(ع) بیان کرد.

وی در ادامه نسل جوان را سرمایه های کشور دانست و افزود: برای هوشیاری این نسل باید ارزش ها و باورهای دینی و اسلامی را در جامعه و بین آنها پر رنگ تر کنیم.

نهج البلاغه نقش بسزایی در گسترش فرهنگ علوی دارد

مدیرحوزه های علمیه لرستان با بیان این که برگزاری همایش سیره علوی فرصتی مناسب برای ترویج سیره و فرهنگ امام علی(ع) است، تصریح کرد: نهج البلاغه منبعی مهم و ارزشمند در راستای گسترش فرهنگ علوی است.

وی با اشاره به این که کتاب نهج البلاغه در تبیین و ترویج سیره گهر بار حضرت علی(ع) و ترویج فرهنگ علوی در جامعه بسیار مؤثر است، افزود: تبیین و ترویج سیره علوی در راستای مقابله با تهاجم فرهنگی اثرگذار است.

حجت الاسلام مبلغی با تأکید بر این که در جهت تبیین و ترویج سیره اهل بیت(ع) نباید به برگزاری همایش ها اکتفا کرد، خاطرنشان کرد: در راستای تقویت فرهنگ دینی باید با عزم عمومی حرکت کرد.

گفتنی است، ششمین همایش ملی سیره علوی، 11دی ‌ماه سال جاری در استان لرستان برگزار می شود./9459/ت303/ب2

ارسال نظرات