۰۴ آذر ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۶
کد خبر: ۲۳۲۵۸۳
آیت الله ناصری:‌

صیانت از اسلام و رهبری وظیفه مسلمانان است

خبرگزاری رسا ـ استاد اخلاق حوزه علمیه وظیفه اصلی هر مسلمانی را صیانت از اسلام و خط رهبری بیان کرد و گفت: حمایت و تبعیت از رهبر معظم انقلاب و حفظ وحدت وظیفه همه مسلمانان است.
آيت الله ناصري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در نجف آباد، آیت الله محمد ناصری استاد اخلاق حوزه علمیه پیش از ظهر امروز در دیدار جمعی از مسؤولان و معاونان سپاه ناحیه نجف آباد، انقلاب و برپایی نظام جمهوری اسلامی ایران را از عنایات حضرت ولی عصر(عج) عنوان کرد و گفت: حق و باطل در همه زمان ها از حضرت آدم تا نفخه صور در مقابل هم قرار دارند و نظام انقلاب نمونه بارز حق در زمان کنونی است.

 

وی با اشاره به این که حق همیشه نور محض و نقطه مقابل ظلمت است، گفت: اسلام، قرآن و ولایت جلوه نورانی حق است و هر چه این نورانیت بیشتر شود، دشمنان و باطل نیز بیشتر در جهت نابودی آن تلاش خواهند کرد.

 

آیت الله ناصری با اشاره به سخن امام که سپاه را بازوی انقلاب بیان کرده است، افزود: شما پاسداران انقلاب و سربازان امام عصر(ع) هستید و باید هدفتتان فقط و فقط قرآن، اسلام، ولایت و نظام باشد و حمایت از انقلاب را در رأس امور خود قرار دهید.

 

وی در ادامه بیان داشت: این انقلاب از زمان امام خمینی و اکنون در زمان رهبر معظم انقلاب، به دست خود حضرت حجت خواهد رسید و وظیفه اصلی و اساسی همه ما، دفاع از ولایت و نظام و همگامی در خط رهبری و فرمانبری از سخنان ایشان است و باید در همه ابعاد از دستورات ایشان پیروی کنیم که در دوران کنونی ایشان بسیار تنها هستند.

 

این استاد اخلاق حوزه علمیه در ادامه با اشاره به این حدیث امام صادق(ع) « أَنْ تَعْرِفَ‏ رَبَّکَ‏ وَ الثَّانِی أَنْ تَعْرِفَ مَا صَنَعَ‏ بِکَ وَ الثَّالِثُ أَنْ تَعْرِفَ مَا أَرَادَ مِنْکَ وَ الرَّابِعَةُ أَنْ تَعْرِفَ مَا یُخْرِجُکَ مِنْ دَیْنِک‏» گفت: کامل ترین علوم در این 4 علم خلاصه شده است و این علوم رکن اصلی تموم علوم است و تنها راه سعادت و رسیدن به کمال و حیات جاودانه در گرو معرفت نسبت به این 4 علم است.

 

وی در ادامه افزود: شناخت خداوند و معرفت نسبت به خالق و صانع این جهان نخستین علمی است که با معرفت نسبت به آن به حیات و سعادت ابدی دست پیدا خواهیم کرد و در کنار شناخت و معرفت نسبت به خالق هستی، شناخت و معرفت نسبت به خود انسان در مرتبه بعد قرار دارد.

 

آیت الله ناصری در ادامه بیان داشت: وظیفه ما در این جهان شناخت، تدبر و تفکر در پیرامون خود است و این تفکر و تدبر سبب خواهد شد تا در برابر نعمت های تکوینی و تشریعی الهی نه تنها ناسپاس و ناشکر نباشیم، بلکه حتی در برابر مشکلات نیز شاکر خواهیم بود.

 

وی قرآن را نسخه شفابخش برای تمام دوران ها برشمرد و گفت: هدف از خلقت انسان رسیدن به مرحله عبودیت و بندگی است و برای رسیدن به این مرحله باید به آن چه خداوند در کتاب شریف خود تحت عنوان حکم بیان کرده است، انجام دهیم که تنها عمل به این وظایف است که انسان را از بنده نفس و شهوت بودن بیرون خواهد آورد./1306/پ202/ب4

ارسال نظرات