۰۴ آذر ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۶
کد خبر: ۲۳۲۵۸۶
حجت‌الاسلام والمسلمین دیرباز:

رسانه‌های دینی نقش مهمی در ترویج فرهنگ مهدویت دارند

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری گفت: ترویج فرهنگ مهدویت و آماده سازی جهان برای پذیرش حکومت جهانی امام عصر(عج) از رسالت های مهم رسانه های دینی است.
حجت الاسلام والمسلمين عسگر ديرباز نماينده مجلس خبرگان رهبري
حجت‌الاسلام والمسلمین عسگر دیرباز، نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، به بیان راه‌های آماده‌سازی جهان برای پذیرش حکومت جهانی امام عصر(عج) پرداخت و اظهار داشت: برای فراهم آوردن مقدمات ظهور حضرت مهدی(عج) و حکومت جهانی ایشان در احادیث از ائمه معصومان(ع) کارهای زیادی سفارش شده است که مهم‌ترین آن‌ها دعا برای ظهور ایشان است.
 
وی اقامه مراسم دعای همگانی برای ظهور امام زمان(عج) را تأثیرگذار در تعجیل فرج ایشان دانست و افزود: هر مسلمان مؤمنی باید برای تعجیل در فرج ایشان دعا کند اما این مسأله می‌تواند تعمیم داده شود و در مجامع عمومی جلسات دعا برای ظهور برگزار شود.
 
حجت الاسلام والمسلمین دیرباز ادامه داد: باید علائم و نشانه‌های ظهور به مردم بیان و اطلاع رسانی شود تا اطلاعات همه مردم درباره مسایل ظهور آن یادگار خدا در زمین افزایش یابد.
 
وی تصریح کرد: مسأله ظهور شبیه بهاری است که مردمی که گرفتار سرمای سخت زمستان هستند هیچ اطلاعی از آمدن آن ندارند اگر به این مردم کارشناسان علوم هواشناسی اطلاع دهند که بهاری پر از زیبایی و شکوفایی در راه است و از سرمای سخت زمستان در آن خبری نیست این مردم به آینده امیدوارتر می‌شوند و خود را برای رسیدن بهار آماده می‌کنند.
 
نماینده خبرگان رهبری ترویج فرهنگ انتظار را الزامی دانست و اظهار کرد: با تبلیغ و ترویج فرهنگ انتظار و معرفی علائم ظهور حتمی و غیر حتمی امام منتظر(عج) باید حساسیت مردم را نسبت به این مسأله افزایش داد و مقدمات برپایی حکومت عدل و پاکی در جهان را فراهم کرد.
 
وی افزود: اگر ادعای منتظر بودن را داریم باید به این امر توجه داشته باشیم که انتظار خصوصیاتی دارد و نیاز به ایجاد مقدماتی است که باید از خودمان شروع کنیم و آن مقدمات را در دل خودمان به وجود آوریم.
 
وی ایمان و تقوای حقیقی را لازمه پذیرش ولایت امام عصر(عج) عنوان و اضافه کرد: باید هر لحظه آماده ظهور باشیم و به گونه‌ای رفتار کنیم که اگر حضرت ظهور کردند به لحاظ ایمان و تقوا آماده باشیم و به خاطر دلبستگی‌مان به دنیا و مسایل مادی از پذیرش ولایت ایشان پرهیز نکنیم و ایشان را چون جدش امام حسین(ع) به بهانه‌های مختلف تنها و بی‌یاور نگذاریم.
 
حجت الاسلام والمسلمین دیرباز راه دیگر افزایش یاد امام عصر(عج) و تعجیل در فرج ایشان را نام‌گذاری فرزندان به اسم مبارک امام عصر و مادر کریمه ایشان اعلام و خاطرنشان کرد: ترویج نام ایشان همان ترویج یاد حضرت است.
 
وی با اشاره اینکه زمین و زمینیان از وجود پر برکت امام زمان نفع می‌برند، افزود: ما به عنوان امامیه اعتقاد به حیات و حضور ولی عصر در این دنیا داریم و می‌دانیم که تاثیرات فراوانی از ناحیه ایشان به اهل زمین می‌رسد و کل هستی از وجود ایشان بهره‌مند است پس وقتی از وجود ایشان نفع می‌بریم شرط قدردانی رواج نام و یاد ایشان درجهان است.
 
نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری به تأثیر رسانه‌ها در افزایش یاد امام زمان در جهان اشاره کرد و اظهار داشت: رسانه‌ها ابزاری هستند که نحوه استفاده از آن‌ها و دادن محتوا به آن‌ها در اختیار انسان‌هاست هر چند که در عصر حاضر بیشترین استفاده را از این ابزار دشمنان خدا می‌کنند ولی ما نیز می‌توانیم با پیشرفت در این زمینه و در اختیار داشتن شبکه‌های مختلف فرهنگ مهدویت را در جهان انتشار دهیم./936/ت302/ب4
ارسال نظرات