۰۴ آذر ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۸
کد خبر: ۲۳۲۶۰۹

وقف یک واحد مسکونی برای فعالیت های حوزوی در بابلسر

خبرگزاری رسا ـ رییس اداره اوقاف و امور خیریه بابلسر از وقف یک واحد مسکونی برای فعالیت های حوزوی در این شهرستان خبر داد.
وقف

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابلسر، حجت‌الاسلام مهدی یوسف‌تبار رییس اداره اوقاف و امور خیریه بابلسر و فریدونکنار امروز در جمع خبرنگاران رسانه های گروهی با اشاره به این که بابلسر دارای 440 موقوفه و بالغ بر یک‌هزار رقبه است، گفت: نظارت بر اماکن مذهبی غیر از مساجد در بقاع متبرکه در قالب برنامه‌های فرهنگی و عمرانی زیر نظر اداره اوقاف و امور خیریه است.

 

حجت الاسلام یوسف تبار با بیان تعداد اماکن متبرکه شهرستان های بابلسر و فریدونکنار گفت: در این دو شهرستان بیش از 230 مسجد، حسینیه و اماکن مذهبی وجود دارد که از جمله وظایف اداره اوقاف نظارت بر امور این اماکن متبرکه است.

 

وی با بیان این که نظارت ما بیشتر در بحث سخت‌افزاری است، اذعان کرد: این دو شهرستان دارای حدود 19 بقعه متبرکه و امامزاده هستند که بهترین پایگاه برای تقویت معنویت محسوب می شوند.

 

رییس اداره اوقاف بابلسر و فریدونکنار از انجام پنج وقف جدید در سال جدید در این شهرها خبر داد و خاطرنشان کرد: در یکی از وقف های جدید زمینی به مساحت 900 متر مربع از سوی واقف خیراندیشی برای ساخت مسجد اختصاص داده شده است که ارزش ریالی آن بالغ بر دو میلیارد و 400 میلیون ریال بوده است.

 

حجت الاسلام یوسف تبار همچنین وقف ساختمانی برای حوزه علمیه بابل خبر داد و خاطرنشان کرد: واقفی خیر اندیشی آپارتمانی را برای فعالیت های حوزوی وقف کرد که اقدامی ارزشمند در جهت ترویج و گسترش ارزش های دینی در جامعه است.

 

رییس اداره اوقاف و امور خیریه بابلسر افزود: یکی از رسالت های اداره اوقاف ترویج حسنت حسنه وقف در جامعه برای انجام وقفیات جدید است که موجب برکات زیادی در حوزه های مختلف خواهد شد.

 

حجت الاسلام یوسف تبار با بیان طرح های اداره اوقاف و امور خیریه از ابتدای امسال در شهرستان های بابلسر و فریدونکنار گفت: ساخت، مرمت و بازسازی و توسعه صحت سه امامزاده و اتمام یک بنای موقوفه از سوی اداره اوقاف و امور خیریه بابلسر و فریدونکنار در این دو شهرستان انجام شده است.

 

وی ادامه داد: برنامه آرامش بهاری، برپایی خیمه معرفت، برگزاری سوگواره یاس نبوی و برپایی برنامه نشاط معنوی در ایام تابستان، برگزاری ضیافت الهی، جشن ولایت علوی و برنامه بصیرت عاشورایی از جمله برنامه‌های این اداره از ابتدای امسال تا کنون بوده است.

 

رییس اداره اوقاف و امور خیریه بابلسر و فریدونکنار با اشاره به برنامه سراسری اداره اوقاف و امور خیریه در حوزه قرآنی و تاکید برای تربیت حافظ قرآن تصریح کرد: یکی از حوزه های فعال اوقاف و امور خیریه ترویج فرهنگ قرآن در جامعه است و به همین دلیل برگزاری برنامه طرح حفظ قرآنی، برگزاری سی و هفتمین مسابقات قرآنی در دو شهرستان برگزار شد.

 

وی با بیان این که متأسفانه برخی در پرداخت حقوق اجاره وقف کوتاهی می کنند، افزود: زمین های زیادی در شهرستان بابلسر دارای سند وقفی است، اما متأسفانه برخی از افراد مستاجر در پرداخت اجاره بها کوتاهی می کنند که این برخلاف نیات واقفان خیر اندیش است./1313/پ202/ب1

ارسال نظرات