۰۴ آذر ۱۳۹۳ - ۱۵:۵۷
کد خبر: ۲۳۲۶۲۹

برگزاری همایش بسیجیان در آستانه متبرکه امامزادگان باقریه بیرجند

خبرگزاری رسا ـ مدیر اداره اوقاف شهرستان بیرجند از برگزاری همایش بسیجیان در بقاع امامزادگان باقریه بیرجند خبر داد و گفت: هدف از برگزاری این همایش تبیین پیوندهای فکری و دینی میان امام زادگان و تفکر بسیجی است.
بقاع متبرکه

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، حجت‌الاسلام دادخدا خدائی، مدیر اداره اوقاف شهرستان بیرجند، پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران با بیان این که امام(ره) شجره طیبه بسیج را با یک نیت سراسر اخلاص شکل دادند، گفت: امام خمینی می خواستند با تفکر بسیجی تفکر اسلامی و ناب محمدی را به جهانیان منتقل کنند.

 

وی با بیان این که بسیج مظهر تجلی عزم ملی و مدیریت جهادی است، افزود: در هشت سال دفاع مقدس نظام، سپاه، ارتش و تمامی دستگاه‌های اداری و حکومتی بدون بسیج نمی‌توانستند به موفقیت برسند.

 

مدیر اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بیرجند ادامه داد: بصیرت مهم ترین لازمه اخلاقی یک شخص بسیجی است.

 

حجت الاسلام خدائی تاکید کرد: تاسیس بسیج با صدور فرمان امام(ره) ماه‌ها پیش از آغاز جنگ تحمیلی و در سال 58 در شرایطی تحقق یافت که اصل انقلاب، ثبات و استقرار جمهوری اسلامی در معرض تهدید قرار داشت و این تهدیدات محدود به عرصه‌های نظامی نبود، بلکه تهدیدات و خطرهایی همه‌جانبه را به تصویر می‌کشید که با تشکیل بسیج با همه این توطئه ها مقابله کردند.

 

وی با اشاره به این که تمام افتخارات ما ناشی از پایداری و استقامت ملت در دوران انقلاب و هشت سال دفاع مقدس است، گفت: تا زمانی که ارزش‌ها و آرمان‌های بسیج در جامعه زنده باشد دشمن نخواهد توانست بر ما مسلط شود و آنچه تاکنون مانع تجاوزطلبی دشمن به خاک کشور شده است همین تفکر بسیجی است.

 

مدیر اداره اوقاف بیرجند با تاکید بر این که تفکر بسیجی موجب صدور روزافزون انقلاب اسلامی به سراسر جهان شده، افزود: بسیجی یعنی شخصی که از آمادگی همیشگی برای ادای دین خود نسبت به دین، فرهنگ، اقتصاد و حتی عرصه سیاست برخوردار است.

 

حجت الاسلام خدائی تفکر بسیجی را بهترین راه مبارزه و خنثی‌سازی هجمه‌های فرهنگی و اقتصادی دشمنان عنوان کرد، گفت: باید با حرکت در مسیر امام راحل(ره) و شهدا، اسلام را به همه جهانیان عرضه کنیم و تمام جهان باید از اسلام ناب محمدی(ص) پر شود.

 

وی ادامه داد: هدف از برگزاری این همایش در کنار بقاع متبرکه تبیین پیوندهای میان تفکر بسیجی و بقاع متبرکه است زیرا اگر یک بررسی دقیق در خصوص ایدئولوژی و اندیشه های بسیج داشته باشیم به این نتیجه می رسیم که اندیشه های بسیج همان اندیشه های امام زادگان بود که در راه دفاع از ولایت و نشر ارزش های دین با جان و مال خود وارد معرکه نبرد شدند و عده زیادی از آنها به دست دشمنان شرب شهادت نوشیدند.

 

مدیر اداره اوقاف شهرستان بیرجند با اشاره به این که ولایت مداری و دفاع از حریم ولایت مهم ترین خاستگاه فکری امام زادگان است، گفت: اندیشه بسیجی با اندیشه و خاستگاه امام زادگان ارتباط مستقیمی دارد زیرا مهم ترین رسالت بسیجی دفاع از حریم ولایت و ولایت مداری و نشر ارزش های اسلام است.

 

حجت الاسلام خدائی یادآور شد: برگزاری نمایشگاه کتاب و بصیرت از برنامه های حاشیه ای است که در این همایش برگزار خواهد شد./968/203/ب

ارسال نظرات