۰۴ آذر ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۹
کد خبر: ۲۳۲۶۳۸
نماینده مجلس خبرگان رهبری:

رونق فرهنگ کتابخوانی عامل پویایی و رشد علمی کشور است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در گلستان بر ضرورت زمینه سازی جهت نهادینه شدن فرهنگ مطالعه در جامعه تأکید کرد و گفت: با استفاده از تریبون های مختلف همچون نماز جمعه می توان به تبلیغ فرهنگ مطالعه اقدام کرد.
آيت الله نورمفيدي، نماينده ولي فقيه گلستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در گرگان، آیت الله سید کاظم نورمفیدی، نماینده ولی فقیه در گلستان امروز در دیدار مدیرکل منابع انسانی نهاد کتابخانه های عمومی کشور در گرگان بر ضرورت زمینه سازی جهت نهادینه شدن فرهنگ مطالعه در جامعه تأکید کرد و گفت: با استفاده از تریبون های مختلف همچون نماز جمعه می توان به تبلیغ فرهنگ مطالعه اقدام کرد، اما این تبلیغات زمانی اثر دارند که مردم با ارزش و منزلت مطالعه در جامعه آشنا شوند.

 

وی خاطرنشان کرد: در گذشته، افراد برای پیشرفت و دستیابی به برخی از پست ها، باید ادامه تحصیل می دادند، اما اکنون بر خلاف گذشته، هر کس سطح علمی پایینی داشته باشد به پست و مقام می رسد.

 

نماینده مردم استان گلستان در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: وقتی مردم، منزلت عالمان را در جامعه مشاهده نکنند، تبلیغات برای ترویج فرهنگ مطالعه، بی اثر می ماند.

 

آیت الله نورمفیدی با بیان این که فرهنگ مطالعه، باید در جامعه ارزش تلقی شود تا در کنار آن، تبلیغات، به نتیجه برسد و این فرهنگ در جامعه گسترش یابد، ادامه داد: احیای فرهنگ کتابخوانی در جامعه اسلامی یکی از راه های توسعه فرهنگی در یک کشور است.

 

امام جمعه گرگان با اشاره دغدغه های رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص گسترش فرهنگ کتابخوانی در جامعه گفت: تلاش مسؤولان فرهنگی کشور باید تحقق مطالبات مقام معظم رهبری در این خصوص باشد و باید اولویت قرار دادن رهنمودهای ایشان می توان به جایگاه ارزشمندی در عرصه کتابخوانی دست یافت.

 

نماینده ولی فقیه در گلستان با بیان این که رونق علمی و رشد و تعالی هر کشوری در گرو توسعه فرهنگ کتابخوانی است، ادامه داد: باید از همه ظرفیت های موجود در کشور به منظور تقویت نشر و گسترش فرهنگ کتاب و کتابخوانی استفاده شود.

 

آیت الله نورمفیدی با بیان این که با بهره گیری از کتاب می توانیم مبانی دینی و اسلامی را در جامعه نشر و گسترش دهیم، افزود: کتاب بهترین ابزار برای رسیدن به اهداف ناب دینی در جامعه اسلامی است.

 

وی با اشاره به سفر خود به ژاپن به اتفاق برخی از مسؤولان، گفت: فرهنگ مطالعه در این کشور به قدری بالا بود که مردم این کشور، در قطار هم مشغول علم آموزی بودند.

 

نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری در ادامه سخنان خود به فعالیت های مؤسسه فرهنگی میرداماد اشاره کرد و با بیان این که این مؤوسسه از نظر کمی و کیفی، بزرگترین مجموع فرهنگی شمال کشور است، گفت: این مؤوسسه در حال حاضر دارای 90 هزار جلد کتاب است.

  

وی در ادامه خاطرنشان کرد: در فعالیت های علمی مؤوسسه فرهنگی میرداماد درباره 350 شخصیت محدث، مورخ، فقیه، رجالی و حدیثی کار پزوهشی انجام شد./1318/پ202/ب1

ارسال نظرات