۰۴ آذر ۱۳۹۳ - ۱۷:۳۶
کد خبر: ۲۳۲۶۶۱

چند خبر کوتاه از آذربایجان‌شرقی

خبرگزاری رسا ـ رتبه نخست بسیج دانشجویی دانشگاه تبریز در سراسر کشور، اعزام متخصصان آذربایجانی به عتبات عالیات و یادواره شهدای بستان‌آباد از مهم‌ترین اخبار کوتاه آذربایجان‌شرقی است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، بسیج دانشجویی دانشگاه تبریز عنوان موفق‌ترین رده سازمانی بسیج مستضعفان کشور را در اولین جشنواره سراسری مالک ‎‏اشتر بسیج کسب کرد و از علیرضا مظاهری، فرمانده مجموعه بسیج دانشجویی دانشگاه تبریز به‌علت عملکرد موفق در سال 92 تقدیر شد.

 


یادآور می‏‎شود، بسیج دانشجویی دانشگاه تبریز در سال 1372 فعالیت خویش را در این دانشگاه آغاز کرده و اعزام اولین اردوی راهیان نور، فعالیت چشمگیر در اردوهای جهادی، نوآوری و ابتکار درتولید محتوایی فعالیت‎‏های فرهنگی، ورود درحوزه‎‏های علم و صنعت و علوم انسانی و اسلامی، مدیریت تحقیقات علمی دانشگاهیان در رابطه با نیازهای کشور، فعالیت گسترده در بحث حلقه‎‏های صالحین، برگزاری کرسی‎‏های آزاد‎‏اندیشی و برگزاری سلسله نشست‌های «طریق سعادت» در راستای نکوداشت عالمان عامل، از مهم‎ترین فعالیت‎‏های این تشکل دانشجویی است.

 


اعزام 28 متخصص آذربایجانی به ستاد بازسازی عتبات عالیات نجف

 


علی اکبر دانشور رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات آذربایجان شرقی گفت: 28 نفر از متخصصان استان برای کمک به بازسازی عتبات عالیات به نجف اعزام شدند، این گروه در رشته های مکانیک، جوشکاری، آشپزی و کارگر فنی به نجف اعزام شدند، چندی پیش نیز یک تیم مهندسی از استان در رشته های مخابرات، عمران و کامپیوتر برای نگهداری از ابنیه های حرم به شهر سامرا اعزام شدند.

 


گفتنی است، شهر نجف مدفن حضرت علی بن ابی طالب(ع) مرکز استان نجف بوده و از مقدس ترین شهرهای شیعیان و مرکز قدرت سیاسی در عراق به شمار می رود. نجف همواره محل تردد و اقامت زایران و مشتاقان علوم دینی بوده است. این شهر مدت زیادی در مسیر کاروان هایی قرار داشته که برای انجام مناسک حج از راه خشکی عازم مکه و مدینه بودند.

 


یادواره شهدای بستان‌آباد برگزار شد

 


حجت الاسلام سیدرضا رضوی، امام جمعه شهرستان بستان‌آباد در یادواره شهدای این منطقه که در مسجد اهل البیت(ع) و با حضور گسترده آحاد مردم و مسوولان برگزار شد، اظهار داشت: هر ملتی که از آرمان شهدا دست برندارد به طور قطع پیروز خواهند بود.

 


وی با بیان این‌که اولین یادواره برای شهدا را پیامبر(ص) برگزار کردند، گفت: استقلال و امنیت امروز نظام مدیون خون شهداست، نباید از آرمان ها و مرام شهدا فاصله بگیریم و مساجد که سنگر اصلی شهدا بودند را خالی کنیم.

 


امام جمعه شهرستان بستان‌آباد با اشاره به بروز انواع مفاسد اجتماعی و افزایش طلاق، مواد مخدر، زمین خواری و نزول خوری در جامعه گفت: نکند ما از شهدا فاصله گرفته باشیم که دچار این مشکلات شده ایم.

 


مسابقه کتاب‌خوانی «آشنایی با احادیث حرام و مکروه» برگزار می‎شود

 


مسابقه کتابخوانی «آشنایی با احادیث حرام و مکروه» در راستای آشنایی عموم مردم با احادیث مکروه و حرام، با همکاری اداره فرهنگی تبلیغات اسلامی استان، مؤسسه فرهنگی و اطلاع‌رسانی تبیان، کانون تخصصی حجاب‌ و عفاف و خانه قرآن عبدالله‌ا‎بن‎حسن(ع) در شهرستان مرند برگزار می‌شود.

 


گفتنی است، علاقه‌مندان می‎‏توانند جهت شرکت در این مسابقه به وب‎‏سایت تبیان تبریز مراجعه و نسبت به ثبت‎‏نام و تهیه منبع مسابقه اقدام کنند، لازم است شرکت‎‏‏کنندگان از ارسال پاسخنامه‌‎های کپی شده خودداری کرده و شخصا به سؤالات پاسخ دهند./935/پ203/ب4

ارسال نظرات