۰۴ آذر ۱۳۹۳ - ۱۸:۱۱
کد خبر: ۲۳۲۶۶۴
استاد حوزه و دانشگاه:

دشمن درصدد ترویج سبک زندگی غربی در جوامع اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه گفت: بهترین راه مقابله با تهاجم فرهنگی غرب، استفاده و بهره گیری از سبک زندگی اسلامی و مورد تأکید رهبری است.
حجت-الاسلام نظري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام مجتبی نظری، استاد حوزه و دانشگاه تبریز امروز در نشست بصیرتی طلاب و دانشجویان مراغه با موضوع سبک زندگی اسلامی، اظهار داشت: تبیین و ترویج سبک زندگی اسلامی نقش مهمی در تربیت اسلامی و دینی نسل جوان دارد.

 


وی با بیان این‌که شبکه‌های ماهواره‌ای و فارسی‌زبان غرب درصدد ترویج فرهنگ و سبک زندگی غربی در جوامع اسلامی هستند، خاطرنشان کرد: توجه به مبانی و الگوهای مطرح شده در سبک زندگی اسلامی راهگشای مناسبی برای برون رفت از مشکلات فرهنگی و اجتماعی جامعه است.

 


این استاد حوزه و دانشگاه با تأکید بر این‌که سبک زندگی غربی مقدمه بسیاری از ناهنجاری‌های غیراخلاقی در جوامع دینی است، تصریح کرد: فرهنگ سازی، آگاهی‌بخشی و تبیین الگوهای رفتاری و عملی در سبک زندگی اسلامی نیازمند ایجاد زمینه های فرهنگی و اجتماعی در سطح جامعه بویژه خانواده هاست.

 


مسؤول اسبق نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه تبریز با اشاره به مضرات استفاده از شبکه های ماهواره ای در خانواده‌های ایرانی ادامه داد: نظام سلطه با هدف ضربه زدن و ایجاد تزلزل در بنیان خانواده ها و فرهنگ اسلامی و دینی از ابزارهای رسانه ای استفاده می کند که در این زمینه باید خانواده ها هوشیار باشند.

 


حجت الاسلام نظری یادآوری کرد: برنامه های ضد فرهنگی و ضد دینی شبکه های ماهواره ای، نسل جوان و خانواده ها را نشانه رفته که بهترین راه و شیوه برای مقابله با این هجمه نرم و فرهنگی غرب، استفاده و بهره گیری از سبک زندگی اسلامی و مورد تأکید رهبر معظم انقلاب در سطح جامعه است.

 


وی با تأکید بر این‌که ماهواره به دنبال راه‌اندازی جنگ فرقه‌ای و مذهبی میان شیعه و سنی است، تصریح کرد: جنگ نرم عملیات بزرگی است که نخست باید آن را باور کرد، باید دانست که شبکه های غربی فارسی‌زبان هویت اسلامی- ایرانی ملت را هدف گرفته اند، از این رو باید هوشیارتر عمل کرده و سواد رسانه‌ای مردم را ارتقاء بخشیم.

 


استاد حوزه و دانشگاه تبریز خاطرنشان کرد: حقیقت امر آنست؛ بیش از آنکه از ابتذال ماهواره نگران باشیم، نگران آسیب های جدی شبکه های ماهواره ای به اعتقادات و آموزه های دینی در جوامع اسلامی هستیم؛ تنها 10درصد برنامه های ماهواره ای مبتذل بوده و 90 درصد این برنامه ها اصول و فروع دین را هدف قرار داده اند./935/پ203/ب4

ارسال نظرات