۰۴ آذر ۱۳۹۳ - ۱۹:۳۷
کد خبر: ۲۳۲۶۸۳
آیت الله صفایی بوشهری مطرح کرد؛

ضرورت تبدیل استان بوشهر به یک حوزه تجارت قوی

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در استان بوشهر گفت: تجارت استان بوشهر باید رونق بگیرد و تمامی وزارتخانه ها و سازمان های مرتبط با حوزه تجارت استان باید دست به دست هم دهند و یک حوزه تجارت بسیار قوی در استان شکل دهند.
آيت الله غلامعلي صفايي بوشهري - نماينده ولي فقيه در استان بوشهر

به گزارش خبرگزاری رسا در بوشهر آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر امروز(سه شنبه) در نشست با مهندس یزدانی معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه ایران در جغرافیایی به سر می برد که حوزه صنعت، معدن و تجارت فوق العاده مهم است، گفت: خوشبختانه هم اینک ایران به دلیل شرایط خاص جغرافیایی و قرار داشتن به عنوان راه ترانزیت بین آسیای میانه و خاورمیانه و آسیای جنوب شرقی و اروپا، به عنوان یک مرکزیت شناخته می‌شود.

 

در حوزه صنعت ایران باید یک نگرش نو حاکم شود

 

وی در ادامه سخنان خود تصریح کرد: در حوزه صنعت در ایران باید یک نگرش نو حاکم شود و بر اساس دانش بین المللی و بومی سازی آن و تولید فن آوری های نوین متناسب با مواد اولیه موجود در ایران، صنعت گسترش پیدا کند.

 

آیت الله صفایی بوشهری عنوان کرد: در حوزه معادن کشور باید نقشه جامع معادن طراحی شود و با مدیریت بخش خصوصی، از معادن به شکل بهینه در دراز مدت و تبدیل آن به ارزش افزوده استفاده شود.

 

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر بیان داشت: در عرصه بازرگانی کشور باید تحول نوینی ایجاد شود و رو به بازرگانی الکترونیک و بین المللی آورده شود.

 

جهت رفع تهدیدها و تحریم‌ها، باید تدابیر جدی امنیت بازرگانی، طراحی شود

 

وی در ادامه داد: جهت رفع تهدیدها و تحریم‌های کنونی و آینده، باید تدابیر جدی امنیت بازرگانی، طراحی و معماری شود و این یک نگاه راهبردی در عرصه صنایع، معاون و بازرگانی است که باید بزرگان در این امور اندیشه و طراحی کنند.

 

آیت الله صفایی بوشهری با تأکید بر اینکه در حوزه صنعت هر چه سریع تر باید به فناوری های نوین رو بیاوریم، افزود: در عرصه صنعت و معدن و بازرگانی باید یک نقشه جامع طراحی شود و منطبق با آن نقشه و واقعیت های موجود، به سمت آرمان هایی که پیش رو داریم حرکت کنیم.

 

اقتصاد کرانه ای در استان و ایران بسیار ضعیف است

 

نماینده مقام معظم رهبری در استان و امام جمعه بوشهر با بیان اینکه استان بوشهر در هر سه ضلع وزارتخانه صنعت، معاون و تجارت، یک استان فوق العاده است، بیان داشت: در استان بوشهر صنعت می تواند جایگاه فوق العاده خودش را داشته باشد.

 

ایشان با اشاره به 937 کیلومتر مرز دریایی (کرانه ای و ساحلی) استان بوشهر و با بیان اینکه اقتصاد کرانه ای در استان و ایران بسیار ضعیف است، افزود: در استان بوشهر صنایع مرتبط با دریا، فوق العاده باید گسترش پیدا کند.

 

استان بوشهر باید به یک حوزه تجارت بسیار قوی تبدیل شود

 

آیت الله صفایی بوشهری با بیان اینکه استان بوشهر در تاریخ در عرصه تجارت، استان اول تجارت ایران در حوزه خلیج فارس بوده که به علت های مختلف این تجارت کم رنگ شده است، گفت: تجارت استان بوشهر باید رونق بگیرد و تمامی وزارتخانه ها و سازمان های مرتبط با حوزه تجارت استان باید دست به دست هم دهند و یک حوزه تجارت بسیار قوی در استان شکل دهند.

 

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر در ادامه بیان داشت: در استان بوشهر باید افق‌ها بلند و فکرها بین المللی باشد، طراحی های بزرگ کرد و از کوچ بینی و کوچک فکری پرهیز شود.

 

آیت الله صفایی بوشهری در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: اگر اندیشه‌های مسؤولان بلند باشد و افق‌ها را بلند ببینند، استان بوشهر با وجود جمعیت کم و صنایع بیشمار، می‌تواند آلبوم توسعه و پیشرفت ایران باشد./833/د101/ب4

ارسال نظرات