۰۵ آذر ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۲
کد خبر: ۲۳۲۷۳۱

مرحله استانی مسابقات قرآن کریم در ارومیه برگزار می شود

خبرگزاری رسا ـ معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی گفت: مرحله استانی سی و هفتمین دوره مسابقات قرآن کریم با حضور منتخبان شهرستانی نیمه دوم آذرماه در ارومیه برگزار می شود.
حجت الاسلام اصغرنژاد، معاون فرهنگي و اجتماعي اوقاف و امور خيريه آ.غ

حجت الاسلام احمد اصغرنژاد، معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه اظهار کرد: مرحله شهرستانی سی و هفتمین دوره مسابقات در شهرستان های مختلف استان از بیست و یکم مهرماه تا سی آبان ماه سالجاری برگزار شد.

وی گفت: مرحله استانی سی و هفتمین دوره مسابقات قرآن کریم با حضور منتخبان مرحله شهرستانی دهم تا سیزدهم آذرماه سالجاری در ارومیه برگزار می شود.

 

حجت الاسلام اصغرنژاد اظهار کرد: مرحله استانی مسابقات قرآن کریم با حضور 380 نفر از متسابقین شهرستانی  شامل 240 نفر از برادران و 140 نفر ازخواهران در رشته های قرائت، ترتیل، حفظ 5 جزء، 10جزء، 20 جزء و حفظ کل در دو رده سنی بزرگسالان و شکوفه ها برگزار می شود.

 

وی اظهار کرد: از مجموع راه یافتگان به مرحله استانی سی و هفتمین دوره مسابقات قرآن کریم 110 نفر زیر شانزده سال و 130 نفر بالای شانزده سال در بخش برادران و 50 نفر زیر شانزده سال و 90 نفر بالای شانزده سال در بخش خواهران است.

 

وی خاطرنشان کرد: مسابقات استانی قرآن کریم برادران در سالن اداره برق و خواهران در سالن شرکت مخابرات آذربایجان غربی برگزار می شود.

 

حجت الاسلام اصغرنژاد با اشاره به اعزام نفرات اول تا سوم هر رشته به مرحله کشوری سی و هفتمین دوره مسابقات قرآن کریم، افزود: با توجه به کسب رتبه های کشوری و بین المللی در سالهای گذشته، سهمیه ای نیز علاوه بر نفرات برتر به استان اختصاص یافته و نفرات بیشتری به مرحله کشوری اعزام شوند.

 

معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی از برگزاری هفتمین دوره مسابقات استانی اذان خبر داد و گفت: این دوره از مسابقات اذان همزمان با مسابقات قرآن کریم دهم تا سیزدهم آذرماه سالجاری برگزار می شود.

 

وی افزود: در این دوره از مسابقات اذان یکصد مؤذن در رده های سنی زیر شانزده و بالای شانزده سال برای راه یابی به مرحله کشوری با هم به رقابت می پردازند.

 

معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی با اشاره به نوزدهمین دوره مسابقات مدیحه سرایی و همخوانی قرآن کریم، اظهار کرد: هشت گروه مدیحه سرایی از شهرستان های میاندوآب، ارومیه، شوط، تکاب و سلماس برای صعود به مرحله کشوری با هم رقابت می کنند.

 

وی گفت: برگزاری ششمین دوره مسابقات ابتهال از دیگر برنامه های اداره کل اوقاف و امورخیریه آذربایجان غربی همزمان با برگزاری مسابقات قرآن کریم است که در این بخش نیز شاهد رقابت 50 نفر خواهیم بود.

 

یادآور می شود، شهرستان ارومیه دهم تا سیزدهم آذرماه سالجاری میزبان منتخبان شهرستانی برای رقابت در مرحله استانی سی و هفتمین دوره مسابقات قرآن کریم است./936/ت303/ب

ارسال نظرات