۰۵ آذر ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۶
کد خبر: ۲۳۲۷۸۰
مدیر مرکز خدمات حوزه علمیه کشور:

سیره عملی علما و فقهای دین بهترین الگو برای نسل جوان است

خبرگزاری رسا ـ مدیر مرکز خدمات حوزه علمیه کشور با بیان این که قشر جوان جامعه امروز نیازمند رهنمودهای علما و بزرگان دینی هستند، تصریح کرد: این شخصیت ها بهترین الگو برای نسل جوان جامعه محسوب می شوند.
حجت‌الاسلام سيدحسن رباني، مدير مرکز خدمات حوزه‌هاي علميه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام سید حسن ربانی، مدیر مرکز خدمات حوزه های علمیه کشور امروز در همایش تجلیل از روحانیان معمر با عنوان هادیان نور در ساری از روحانیت به عنوان احیاگران مردم یاد کرد و گفت:  آشنایی مردم با حیات واقعی و طیبه از مهم ترین رسالت های روحانیت است.

 

وی بر ضرورت تکریم و تجلیل از خدمات صادقانه روحانیت در دهه های اخیر تأکید کرد و افزود: همه صنوف در تجلیل و تکریم از پیشکسوتان خود همواره برنامه دارند و باید این گونه تکریم ها برای قشر تأثیرگذار روحانیت بیشتر باشد.

 

حجت الاسلام ربانی با بیان این که همسران خستگی ناپذیر روحانیت زمینه توفیقات این قشر خدوم جامعه اسلامی را فراهم کردند، خاطرنشان کرد: به حتم نقش همسران روحانیان در موفقیت و اثرگذاری آنها در تبیین مبانی دینی در جامعه بسیار حائز اهمیت است.

 

مدیر مرکز خدمات حوزه های علمیه کشور همچنین بر ضرورت برگزاری همایشی به منظور تجلیل از همسران روحانیانی که از دنیا رفته اند تأکید کرد و گفت: همسران و خانواده های روحانیان همواره اصالت، شأن و جایگاه روحانیت را در جامعه حفظ کردند و باید از رنج، سخت ها و مشکلاتی که این خانواده ها تحمل می کنند تجلیل شود.

 

وی از علما و روحانیان به عنوان وارثان انبیاء الهی یاد کرد و افزود: در عالم روحانیت بازنشتگی معنا ندارد، چون انبیاء الهی نیز همواره در جهت گسترش اسلام ناب در دوران خود تلاش کردند.

 

حجت الاسلام ربانی با اشاره به این که روحانیان با سابقه جایگاه و شأن بسیار بالایی در جامعه دارند، ادامه داد: تأثیرگذاری سخن عالمان دینی در مقایسه با دیگر افراد جامعه به حتم بیشتر است.

 

مدیر مرکز خدمات حوزه علمیه کشور با بیان این که قشر جوان جامعه امروز نیازمند رهنمودهای علما و بزرگان دینی هستند، تصریح کرد: این شخصیت ها بهترین الگو برای نسل جوان جامعه محسوب می شوند.

 

وی با تأکید بر این که پیامبر از علما و بزرگان دینی جامعه انتظار دارند که مردم را فرزندان خود بدانند و در جهت هدایت و راهنمایی آنها تلاش کنند، ادامه داد: عالمان دینی نسل منتقل کننده فرهنگ رسول الله و ائمه اطهار(ع) به جامعه هستند.

 

حجت الاسلام ربانی در ادامه سخنان خود گفت: هم نشینی با علما و بزرگان دینی همانن هم نشینی با خداوند متعال است که این نشان از جایگاه ارزشمند روحانیت دارد.

 

مدیر مرکز خدمات حوزه علمیه در بخش دیگری خود با بیان این که مازندران در تاریخ خدمات فراوانی به مکتب تشیع داشته است، افزود: این منطقه همواره عشق و ارادت خود را به اهل بیت(ع) و امامزادگان ثابت کرده است./950/پ202/ب1

ارسال نظرات