۰۵ آذر ۱۳۹۳ - ۱۸:۰۵
کد خبر: ۲۳۲۸۵۴
نماینده ولی فقیه در زنجان:

بسیج نقش تأثیرگذاری در خنثی سازی توطئه‌های دشمن دارد

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه زنجان، گفت: بعد از دوران دفاع مقدس ضرورت حضور بسیج در خنثی سازی توطئه های مختلفی که از سوی دشمنان بر کشور تحمیل شده بیشتر احساس و مشاهده می شود.
حجت الاسلام والمسلمين علي خاتمي، امام جمعه زنجان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زنجان، حجت الاسلام والمسلمین علی خاتمی، نماینده ولی فقیه و امام جمعه زنجان، امروز در همایش بزرگ همگرایی و وحدت اصولگرایان استان زنجان که در دارالقرآن الکریم زنجان برگزار شد، با اشاره به فرمان امام خمینی (ره) مبنی بر تشکیل بسیج مستضعفین گفت: بسیج ساخته و پرداخته شده اندیشه های والای معمار کبیر انقلاب است.

 

وی در ادامه افزود: هر چه از عمر با برکت این نهاد مقدس سپری می شود، درستی و ضرورت این تصمیم با برکت امام خمینی (ره) روشن تر می شود، گرچه نام مقدس بسیج و ضرورت ایجاد آن در دوران دفاع مقدس خود را ثابت کرد.

 

امام جمعه زنجان در ادامه با اشاره به حضور گسترده بسیج در دفاع از کشور در موقعیت های مختلف تصریح کرد: شاید برخی ذهن شان در همان دوران دفاع مقدس مانده باشد ولی بعد از آن ایام، ضرورت حضور بسیج در خنثی سازی توطئه های مختلفی که از سوی دشمنان بر کشور تحمیل شده بود، بیشتر احساس و مشاهده شد.

 

وی در ادامه با اشاره به فرازهایی از کلام امام علی(ع) در مورد بیداری و هوشیاری همیشگی در برابر دشمنان، تأکید کرد: برادر مبارز همیشه باید بیدار باشد و هر کس که بخوابد باید بداند که دشمن او نخوابیده است و این مسأله مصداق بسیج است که در حرکت های مختلف حول محور ولایت فقیه تجمع کرده و در سنگرهای مختلف با دستور ایشان حضور یافته است.

 

حجت الاسلام والمسلمین خاتمی در ادامه افزود: بعد از سپری شدن 36 سال از عمر با برکت انقلاب اسلامی، ایران به عنوان ام القرای جهان اسلام مانند خاری شده در چشم دشمنان که هیچ یک از آنها چشم دیدنش را ندارند و البته این موضوع تنها مختص به آمریکا و انگلیس نیست.

 

وی در ادامه با اشاره به موضوع همگرایی و وحدت اصولگرایان اظهار داشت: کسانی که به محکمات انقلاب و اصول آن پایبند هستند باید حول یک محور واحد جمع شوند که دیروز نیز رهبر معظم انقلاب ضرورت ایجاد این اتحاد را در بُعد جهانی بیان فرمودند.

 

امام جمعه زنجان در ادامه خاطر نشان کرد: با همه توطئه های گوناگونی که استکبار جهانی و مزدوران داخلی آن برای نابودی انقلاب داشتند، اما انقلاب با صلابت تمام ایستاده است و در این زمان نیز عقل سلیم حکم می کند که اتحاد بیشتر از گذشته حول محور ولایت شکل گیرد که اصل ولایت فقیه آرمان مقدسی برای این اتحاد است.

 

نماینده ولی فقیه در زنجان در پایان با اشاره به جلسات کشوری همگرایی گروه های اصولگرا گفت: امروز نخستین جلسه همگرایی نیروهای ارزشی انقلاب در زنجان است که حجت الاسلام تقوی، عضو ارشد جامعه روحانیت مبارز برای این امر، افزون بر استان زنجان به 16 استان دیگر کشور نیز سفر کرده است.

 

گفتنی است؛ این همایش با حضور اکثریت ائمه جمعه استان زنجان و گروهی از نخبگان و فعالان سیاسی اصولگرای زنجان برگزار شد./949/پ202/ب4

ارسال نظرات