۰۵ آذر ۱۳۹۳ - ۲۳:۴۷
کد خبر: ۲۳۲۹۰۷
کارشناس امور دینی تشریح کرد؛

حضرت نرجس الگوی نجابت و حیا

خبرگزاری رسا ـ کارشناس امور دینی به نجابت و حجاب حضرت نرجس(س) اشاره کرد و گفت: دختران با پیروی کردن از حضرت نرجس(س) در انتخاب همکار، محل فعالیت و انتخاب همسر دقت کنند چنان که مادر امام زمان(عج) در اسارت ‌نیز حاضر نبودند با هر کسی معاشرت و همراهی داشته باشند.
عفاف و حجاب
به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از مرکز حجاب ریحانه‌النبی(س)، خانم سلیمانی، کارشناس امور دینی بعد از ظهر امروز در برنامه روشنا، شبکه جام جم صدا و سیما به جریان ازدواج حضرت نرجس(س) با امام حسن عسکری(ع) اشاره کرد و گفت: حضرت نرجس(س) دختر امپراطور روم بودند و برای ناشناس ماندن در کاروان اسرا، نام نرجس را انتخاب کرده بودند که حضرت مهدی(عج) و امام حسن عسکری(ع) نیز از ایشان به همین نام یاد کرده و ایشان را چزء بهترین کنیزان عالم معرفی می‌کنند.

سلیمانی اظهار داشت: حضرت نرجس(س) از ابتدا دختری پاک، نجیب و عفیف بود چنان که ایشان برخلاف شیوه رایج خریداری کنیز در معرض نامحرمان قرار نگرفتند و با پارچه‌ای که بر روی صورت انداخته بودند حریم عفاف، حیا و نجابت خویش را حفظ کردند.

وی افزود: فرستاده امام هادی(ع) نامه حضرت را به ایشان دادند و حضرت نرجس(س) بعد از خواندن نامه، اشک از چشمانشان جاری شد و کنیزی امام(ع) را پذیرفتند.

این کارشناس امور دینی با اشاره به وجوب حجاب در ادیان الهی تأکید کرد: بحث پوشش و حجاب در ادیان قبل از اسلام نیز مطرح بوده است و حضرت نرجس(س) قبل از پذیرش اسلام به آداب دینی، اصول اخلاقی، ارزش‌ها و اعتقادات دین خود پایبند بودند.

وی شخصیت والا، منش و رفتار بزرگوارانه حضرت نرجس(س) را الگوی شایسته‌ای برای دختران و بانوان مسلمان عنوان کرد و یادآور شد: دختران باید قدر خود را بدانند و با ظاهر و پوشش مناسبی در اجتماع حاضر شوند.

سلیمانی تصریح کرد: دختران با پیروی کردن از حضرت نرجس(س) در انتخاب همکار، محل فعالیت و انتخاب همسر دقت کنند چنان که مادر امام زمان(عج) در اسارت ‌نیز حاضر نبودند با هر کسی معاشرت و همراهی داشته باشند.

وی به کرامت و شخصیت بانوان در حکومت جهانی حضرت مهدی(عج) اشاره و خاطرنشان کرد: در حکومت حضرت مهدی(عج) کرامت و جایگاه بانوان حفظ می‌شود و زنان در عین حالی که در فعالیت‌های اجتماعی حضور گسترده‌ای دارند در معرض نگاه نامحرمان قرار نمی‌گیرند از این‌رو پیروان اهل بیت(ع) باید نسبت به حفظ حجاب و نگاه، حساسیت داشته باشند.

این کارشناس دینی در پایان افزود: منجی آخرالزمان، فرزند امام حسن عسکری(ع) و حضرت نرجس(س) است که هنگام تولد بر روی بازویش جمله «جاء الحق و زهق الباطل، ان الباطل کان زهوقا» نقش بسته بود و با آمدنش جهان را پر از عدل و داد خواهد کرد./908/د102/ف
ارسال نظرات