۰۶ آذر ۱۳۹۳ - ۰۹:۰۵
کد خبر: ۲۳۲۹۱۸
امام جمعه نکا:

رمز ماندگاری شهدا در اخلاص و نیت الهی آنها است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه نکا گفت: رمز ماندگاری شهدا در اخلاص و اتصال آنان به خداوند است و با هیچ تصویر، بیان و ادبیاتی نمی‌توان ایثارگری و اخلاص شهدا را تبیین کرد.
حجت الاسلام محمد باقر محمدي لائيني  امام جمعه نکا و مسؤول هيأت نظارت و بازرسي برانتخابات مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در نکا، حجت الاسلام محمد باقر محمدی لایینی، امام جمعه نکا شب گذشته در سیزدهمین یادواره نه تن از شهدای روستای کمیشان این شهرستان افزود: برگزاری یادواره شهدا بهترین الگو برای نهادینه کردن فرهنگ ایثار و شهادت و رواج ارزش های این انقلاب است.

 

وی در ادامه سخنان خود با بیان این که واقعه کربلا درس‌های بزرگی برای همگان به همراه دارد، گفت: باید در موقعیت کنونی شهیدان گذشته رهرو راه امام حسین (ع) باشیم.

 

امام جمعه نکا، برگزاری آیین‌های مختلف از جمله یادواره های شهدا را فرصت مغتنمی برای معرفی گوشه‌ای از سلحشوری‌ها و شهادت طلبی بهترین جوانان این مرز و بوم برای نسل حاضر خواند و تصریح کرد: برگزاری یادواره‌ها قدردانی بسیار اندکی از فداکاری‌های شهدا و جانبازان است.

 

حجت الاسلام محمدی لایینی گفت: انقلاب ما مدیون رشادت ها و از خودگذشتگی های شهدا، رزمندگان و ایثارگران این انقلاب و هشت سال دفاع مقدس است و آحاد جامعه باید بدانند که همیشه مدیون و مرهون خون پاک یادگاران شهادت و جهاد هستیم.

 

وی بیان داشت: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، متعلق به زمان و مکان خاص نیست و با توجه به گذر زمان باید در دستور کار قرار گیرد، تا آیندگان از خود گذشتگی‌های شهدا و ایثارگران درس گرفته و بعنوان الگو در زندگی خود مورد توجه قرار دهند.

 

نماینده مردم نکا، بهشهرو گلوگاه در مجلس شورای اسلامی نیز  در این مراسم گفت: حفظ وحدت حول محور ولایت و تنها نگذاشتن امام راحل و پشتیبانی از ولایت فقیه از مهم ترین وصایای شهدا بود که باید اکنون نیز مورد توجه قرار بگیرد و در این رابطه تلاش کنیم تا با ولایتمداری، نقشه های دشمنان را نقش بر آب کنیم.

 

احمد علی مقیمی با گرامیداشت هفته بسیج افزود: الگوی فعالیت بسیج، حفظ ارزش‌های انقلاب و تمامیت ارضی این نظام است که در دوران مختلف این انقلاب به نمایش گذاشته است.

 

وی زمان شناسی را از ویژگی های مهم بسیج عنوان کرد و یادآور شد: بسیج با این ویژگی ها توانست از نظام و تمامیت ارضی دفاع کند و دشمنان را به خاک ذلت بنشاند و با جهانی کردن فرهنگ بسیج و مقاومت، رژیم صهیونیستی و استکبار را به زانو در آورد.

 

مقیمی اظهار داشت: شهدا با خون و جان خود با خدا معامله کردند و دین خود را به ولایت و انقلاب ادا کردند و اکنون وظیفه ما پاسداری از این خون و در مسیر ولایت بودن است./1317/پ202/ب1

ارسال نظرات