۰۶ آذر ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۸
کد خبر: ۲۳۲۹۳۹
امام جمعه ارومیه:

آذربایجان غربی مدیون مجاهدت‌های حجت الاسلام والمسلمین حسنی است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی با بیان این که حجت الاسلام والمسلمین حسنی دین بزرگی بر گردن مردم آذربایجان غربی دارد، گفت: امام جمعه سابق ارومیه نقش ارزنده ای در تأمین امنیت استان در قبل و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی داشت.
امام جمعه اروميه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی، نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی امروز در مراسم نکوداشت نیم قرن مجاهدت امام جمعه سابق ارومیه اظهار کرد: موضوع تجلیل مورد سفارش دین اسلام است به گونه ای که پیامبر اکرم (ص) می فرمایند: هر کس پیرمرد مسلمانی را تجلیل کند، اجلال خداست» و همچنین فرمودند: « هر کس شیخ بزرگی را از امت تجلیل کند مرا تجلیل کرده است».

 

وی افزود: بر این اساس تجلیل حجت الاسلام والمسلمین حسنی که عمر با برکت خود را در راه دفاع از اسلام و  حیثیت و ناموس سپری کرده اند، تجلیل پیامبر است.

 

امام جمعه ارومیه با بیان این که حجت الاسلام والمسلمین حسنی دین بزرگی بر گردن مردم آذربایجان غربی دارند، خاطرنشان کرد: در اوایل انقلاب اسلامی که گروه های محارب و ضد انقلاب نقده را تهدید کرده بودند و این شهر در حال سقوط بود، حجت الاسلام والمسلمین حسنی ارتش را وادار به اعزام نیرو به این منطقه کرد و فرماندهی را برعهده گرفت.

 

حجت الاسلام والمسلمین قریشی به نقش امام جمعه سابق ارومیه در ایجاد امنیت شهر ارومیه در دوران 8 سال دفاع مقدس اشاره و اظهار کرد: در زمان بمباران شهرها اغلب مردم ارومیه به روستاها و باغات پناه برده بودند، عده ای از افراد سودجو قصد سرقت و غارت اموال مردم را داشتند که حجت الاسلام والمسلمین حسنی در آن زمان با پخش اطلاعیه ای از تلویزیون به مردم اطمینان خاطر داده و امنیت روانی را به شهر بازگرداندند.

 

وی در پایان از خداوند متعال برای این روحانی نستوه و مبارز آرزوی سلامتی و طول عمر کرد.

 

مراسم نکوداشت نیم قرن مجاهدت حجت الاسلام والمسلمین حسنی، روحانی مبارز و نستوه آذربایجان صبح امروز با حضور مسؤولان عالی رتبه آذربایجان غربی و جمعی از میهمانان کشوری در سالن چمران دانشگاه ارومیه آغاز به کار کرده است.

 

قرائت پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی، سخنرانی مسؤولان کشوری، رونمایی از تندیس، کتاب خاطرات و تمبر یادبود حجت الاسلام والمسلمین حسنی از دیگر برنامه های همایش نکوداشت نیم قرن مجاهدت و مبارزه امام جمعه سابق ارومیه است./936/پ202/ب4

ارسال نظرات