۰۶ آذر ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۱
کد خبر: ۲۳۲۹۶۴

هدیه رهبر معظم انقلاب به مادران ورزقانی اهدا شد

خبرگزاری رسا ـ اهدای هدایای رهبری به مادران ورزقانی، انتخابات هیأت رییسه شورای آذربایجان‌شرقی و افتتاح مجتمع گلخانه ای فجر عاشورای ارس از مهم ترین اخبار کوتاه استان است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، رباطی، رییس شبکه بهداشت و درمان ورزقان گفت: هدایای مقام معظم رهبری بین مادران شیرده و باردار شهرستان ورزقان در آذربایجان شرقی توزیع شد.


وی گفت  این اقلام شامل مواد غذایی و پروتینی به ارزش حدود 450 میلیون ریال است که در بین 200 نفر از مادران شیرده، باردار و مادران کم وزن در مناطق روستایی شهرستان توزیع شد. توزیع این اقلام در چارچوب بهبود وضع تغذیه زنان باردار و پیشگیری از تولد نوزادان کم وزن و ارتقاءسلامت آنان صورت گرفت.


بسیج سلاح هسته ای ایران است


سردار عزت الله جعفری، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان شرقی در همایش حضور حماسی بسیجیان هشترود گفت: ما در فکر سلاح هسته ای نیستیم بلکه سلاح هسته ای ما بسیج است و هر بسیجی یک بمب اتمی بر علیه دشمنان است.


مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان افزود: بسیجی هیچ موفع خسته نمی شود و پشتیبان ولایت و انقلاب است. درست است 8 سال دفاع مقدس تمام شده اما دفاع از وطن تمام نیافته بلکه نوع دفاع تغییر کرده است. در زمان جنگ سخن دفاع با توپ و تانک بود اما امروز جنگ فرهنگی و شبیخون فرهنگی در جریان است.


جعفری تاکید کرد: جمهوریت نظام در کنار اسلامیت آن است. بعد از پیروزی انقلاب اسلامی این بسیج بود که توطئه دشمنان داخلی و خارجی را نقش برآب و خنثی کرد. بسیجیان جاشنان را نیز فدای کشور و اسلام و انقلاب کردند.


ایجاد صنایع تبدیلی از رویکردهای منطقه آزاد ارس است


محسن خادم عرب باغی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد تجاری و صنعتی ارس در آیین افتتاح مجتمع گلخانه ای فجر عاشورای ارس،گفت: ایجاد صنایع تبدیلی به منظور فراوری محصولات کشاورزی تولید شده در این منطقه در دستور کار برنامه های این منطقه قرار دارد.


وی با بیان این‌که بسیجیان در تمام صحنه ها حضور ثمربخشی دارند، افزود: در مجتمع های گلخانه ای برای نیل به رشد اقتصادی کشور و منطقه، باید از نیروهای متخصص این رشته استفاده شود.


وی همچنین با اشاره به اینکه 140 هکتار سایت گلخانه ای ارس در مدت چهار ماه واگذار شده است، گفت: ایجاد صنایع تبدیلی، قدمی مهم در جهت اقتصاد مقاومتی است.


سرهنگ صفر قائمی، فرمانده بسیج سازندگی استان آذربایجان شرقی هم با بیان اینکه هیچ پیشرفتی بدون تفکر بسیجی محقق نمی شود، گفت: بسیج ثمره ارزشمند انقلاب و یادگار گرانسنگ امام راحل (ره) است. در سال اقتصاد مقاومتی 780 کارگاه و طرح جدید توسط بسیج سازندگی استان راه اندازی و تحویل داده شده است.


وی با اشاره به اجرای 28 پروژه عام المنفعه توسط بسیج سازندگی در راستای محرومیت زدایی در استان گفت: این پروژه ها با همکاری مردم و سازمان بسیج سازندگی در راستای کمک به دولت، محرومیت زدایی، حمایت از بخش های زودبازده و عام المنفعه با حداقل هزینه و کاهش زمان اجرا شده است.


ریاست حاجی‌پور بر شورای استان یک سال دیگر تداوم یافت


انتخابات هیأت رییسه شورای استان آذربایجان‌شرقی با حضور نمایندگان شورای شهرستان‌های استان آذربایجان‌شرقی در محل این شورا در شهر تبریز برگزار شد. بر این اساس احتشام حاجی‌پور ریاست شورای استان را با 21 رای برای یک سال دیگر بر عهده گرفت در حالی که کاندید دیگری برای ریاست اعلام آمادگی نکرده بود.


حسن قاسم‌نژاد نماینده شورای شهرستان عجب‌شیر، در حالی به عنوان نایب رییس شورای استان‌ها انتخاب شد که حامد همتی عضو شورای شهر اهر و محمد علیپور از شورای آذرشهر کاندیداهای دیگر این بخش بودند.


گفتنی است، در این انتخابات صفر نعمتی از شورای شهر جلفا با 12 رای و قلی ولی‌پور با 9 رای به عنوان دبیر اول و دوم شورا و وحید پورقاسم با 13 رای به عنوان سخنگوی شورای استان انتخاب شدند.935/پ203/ب4

ارسال نظرات