۰۶ آذر ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۵
کد خبر: ۲۳۲۹۷۵
کارشناس و مبلغ دینی:

ایمان به خدا سبب کاهش اضطراب و افسردگی می‌شود

خبرگزاری رسا ـ کارشناس و مبلغ دینی با اشاره به راه‌های کاهش اضطراب و افسردگی در انسان‌ها، گفت: ایمان به قدرت خداوند سبب کم شدن استرس‌، افسردگی و نگرانی‌ها است، قرآن نیز در سوره فلق به انسان توصیه می‌کند که به خداوند پناه ببرد.
اضطراب

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت‌الاسلام سیدمجید نبوی، کارشناس و مبلغ حوزوی یکشنبه شب در مجلس عزاداری سیدالشهدا(ع) با اشاره به تفسیر سوره مبارکه فلق و با بیان این‌که سوره فلق سوره 113 قرآن کریم است، گفت: در این سوره خداوند خطاب به پیامبر(ص) کرده است و این خطاب همچون خطاب به امت پیامبر(ص) است و فلق به معنای شکاف میان سیاهی شب و سیاهی روز است.

 

کارشناس و مبلغ حوزوی اظهار کرد: زمانی که فلق اتفاق می‌افتد، یک نشانه الهی است و در آن ساعت بیدار بودن بسیار ثواب دارد و تقسیم روزی انسان‌ها در آن ساعت از روز واقع می‌شود،‌ یکی از معانی عام فلق سپیده صبح است.

 

وی با اشاره به این‌که در آیه اول سوره مبارکه فلق از شر آن چه که خلق کرده‌اند به خداوند پناه می‌بریم، اظهار کرد: خلق در این سوره اشاره به کل مخلوقات این عالم است،‌ یکی از راه‌های شناخت خداوند توجه به مخلوقات است.

 

حجت‌الاسلام نبوی خاطرنشان کرد: خدا بزرگ‌تر از همه این مخلوقات است، خدا بزرگ‌تر است آن قدر که عقل و فکر و درک مردم کشش درک آن را ندارد، از این رو از مخلوقات پی به وجود خداوند می‌بریم و با مشاهده گیاهان، دریاها و شگفتی‌های این جهان عظمت خداوند بر ما نمایان می‌شود.

 

وی بیان کرد: در آیه اول سوره مبارکه فلق خداوند به پیامبر(ص) می‌گوید به خداوند پناه ببر که شب، آسمان و کهکشان‌ها و ستارگان را آفریده است،‌ در قرآن بخشی از آیات به انسان توصیه می‌کند که در جهان سیر کند و موجودات الهی را بیابد.

 

کارشناس و مبلغ حوزوی با اشاره به راه‌های کاهش اضطراب و افسردگی در انسان‌ها، گفت: ایمان به قدرت خداوند سبب کم شدن استرس‌ها و افسردگی‌ها و نگرانی‌ها است، قرآن در همین سوره فلق توصیه می‌کند به انسان که به خداوند پناه ببرد.

 

وی اظهار کرد: متأسفانه خداوند در دل بعضی از انسان‌ها مرده است،‌ انسان نباید نگران باشد، وقتی خداوند انسان را پناه می‌دهد دیگر نگرانی انسان برای چیست؟ انسان وقتی از چیزی می‌ترسد باید به خداوند متعال پناه ببرد.

 

حجت‌الاسلام نبوی ادامه داد: در آیه دوم سوره مبارکه فلق خداوند تأکید می‌کند که انسان از شر مخلوقات به خداوند پناه ببرد، خداوند شر خلق نکرده است، بلکه اگر آن چیزی که خداوند خلق کرده در جای خود نباشد، خود نوعی شر می‌شود.

 

وی ابراز کرد: انسان وقتی مخلوقات عالم را از جای خود تغییر می‌دهد، شر به پا می‌شود، مریضی‌ها، درد‌ها و همه مشکلات امروز دنیای جدید برای استفاده نکردن صحیح از نعمت‌های الهی است،‌ انسان در انواع بلاها محاصره شده است./914/پ202/ب4

ارسال نظرات