۰۶ آذر ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۳
کد خبر: ۲۳۳۰۱۰
مسؤول بسیج طلاب خوزستان خبرداد؛

فعالیت بیش از 7 هزار روحانی بسیجی در خوزستان

خبرگزاری رسا ـ مسؤول بسیج طلاب خوزستان با اشاره به رشد فرهنگ بسیج در میان قشرهای گوناگون جامعه اظهارداشت: بیش از 7 هزار روحانی بسیجی در خوزستان مشغول فعالیت های فرهنگی هستند.
حجت الاسلام بهرام، مسؤول بسيج طلاب خوزستان

حجت الاسلام علی کاظم بهرام، مسؤول بسیج طلاب خوزستان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به فعالیت بیش از 11 هزار روحانی بسیجی در خوزستان بیان داشت: گرایش به بسیج نشانه رشد این فرهنگ در جامعه است.

وی تصریح کرد: تعداد پایگاه های بسیج طلاب در خوزستان در حدود 63 حوزه بوده که از این تعداد 39پایگاه به برادران و 24 پایگاه به خواهران تعلق دارد.

مسؤول بسیج طلاب خوزستان با اشاره به فعالیت های این نهاد در هفته بسیج ابرازداشت: دیدار و تقدیر از خانواده شهدای بسیجی، برگزاری دوره های آموزشی، افتتاح پایگاه بسیج در 3 حوزه علمیه، اعزام مبلغ، و برگزاری همایش های بصیرتی و معرفتی را از جمله این فعالیت ها برشمرد.

وی اعزام 110 مبلغ بسیجی به صورت هفتگی و با محوریت حوزه های علمیه به مناطق محروم خوزستان را از دیگر فعالیت های بسیج طلاب عنوان کرد.

حجت الاسلام بهرام با اشاره به برگزاری همایش های فرهنگی در طول هفته بسیج اظهارداشت: همایش پیامدهای کاهش جمعیت در برخی از حوزه های علمیه خواهران برگزار و با استقبال خوبی نیز رو به رو شد.

این استاد دانشگاه با بیان این که برپایی مجالس دینی به صورت خانگی از اهمیت بسیاری برخوردار بوده است، ابرازداشت: دوره های فشرده ای برای مبلغان خواهر حوزه های علمیه برگزار و تبلیغ و ترویج رشد جمعیت در  برنامه های آنان قرار گرفت.

وی افزود: مبارزه با آسیب های رسانه ای از دیگر موضوع های بود که به صورت همایش برگزار شد و طی آن دوره های آموزشی برای تربیت کارشناسان از میان اساتید و فرهنگیان بر قرار شد.

مسؤول بسیج طلاب خوزستان گفت: تربیت 300 کارشناس آشنا به آسیب های اجتماعی اخلاقی رسانه ها از نتایج منحصر به فرد برگزاری همایش مبارزه با آسیب های ماهواره است.

فعالیت 4 هزار طلبه خواهر و برادر در حلقه های صالحین خوزستان

حجت الاسلام بهرام اشاره به فعالیت 4 هزار طلبه خواهر و برادر در حلقه های صالحین خوزستان اظهارداشت: ارتقا معرفت در جامعه نیازمند تربیت نیروهای متخصص و توانا بوده که این کانون های فرهنگی در این زمینه در حال فعالیت است.

وی با بیان این که اعزام مبلغ باید برای همه قشرها در هر مکانی صورت بگیرد، گفت: فعالیت بصیرتی و انقلابی در چارچوب هدف های نظام مقدس جمهوری اسلامی از ماموریت های سازمان بسیج طلاب خوزستان است

مسؤول بسیج طلاب خوزستان تصریح کرد: رشد گرایش به بسیج میان طلاب بسیار چشمگیر بوده و افزایش آمار طلبه های بسیجی از 400 نفر در سال 92 به 7 هزار و 400 نفر در سال جاری نشان دهند این موضوع است.

وی با اشاره به پشتیبانی آیت الله موسوی جزایری از فعالیت پایگاه های بسیج در حوزه های علمیه اظهارداشت: به دنبال افتتاح هر حوزه علمیه ای شاهد افتتاح یک پایگاه بسیج هستیم و این در مورد حوزه های علمیه که زیر نظر قم نیستند هم صادق است.

انسجام ملت و ناکامی دشمنان در گرو داشتن روحیه بسیجی است

حجت الاسلام بهرام با بیان این که در همه مراحل انقلاب اسلامی روحانیت در کنار قشرهای گوناگون ملت و مسؤولان قرار گرفته ابرازداشت: رابطه بسیج طلاب با دیگر قشرهای جامعه رابطه عام و خاص مطلق بوده که سبب انسجام ملت و ناکامی دشمنان می شود.

مسؤول بسیج طلاب خوزستان افزود: نبرد نظامی دشمنان به تهاجم فرهنگی تبدیل شده و مقابله با آن نیازمند تغییر ساختار برنامه های فرهنگی برای مقابله با این توطئه ها است.

وی گفت: این تحول در شیوه تهاجم دشمنان نشان دهنده شکست نظامی آن ها بوده که در نتیجه تلاش بسیجیان به دست آمده است.

حجت الاسلام بهرام ایجاد بصیرت افزایی، مقابله با انحراف های اخلاقی اجتماعی و نشر آموزه های دینی را از ماموریت های روحانیان بسیجی توصیف و عنوان کرد: ایفای نقش در این زمینه نیاز به برجستگی ویژه ای است.

رسالت بسیج پیروی از رهنمودهای رهبر معظم انقلاب است

مسؤول بسیج طلاب خوزستان با بیان این که هشدار نسبت به نقشه های دشمنان وظیفه اساسی روحانیان بسیجی است، اظهارداشت: پیروی از منویات رهبری در این زمینه یگانه رسالت بسیج است.

وی تقویت اتحاد اسلامی و انسجام ملی را از جمله هدف های رهبر معظم انقلاب توصیف و عنوان کرد: نشر فرهنگ اهل بیت(ع) و مبارزه با اعتقادهای انحرافی از گام های مهم تحقق این هدف ها است.

حجت الاسلام بهرام تصریح کرد: تجربه نشان می دهد هر جا از مدیریت جهادی و روحیه انقلابی بهره گرفتیم در حوزه های ملی و فرا ملی موفق بودیم و این نشان دهند اهمیت تکیه بر عزم ملی است.

مذاکره با کشورهای غربی باید با تکیه به اقتدار ملی صورت گیرد

حجت الاسلام بهرام در ادامه با اشاره به اهمیت داشتن روحیه بسیجی توسط مسؤولان اظهارداشت: روحیه بسیجی به معنای پیروی از الگوی حسینی بوده و این موضوع درباره مذاکره با کشورهای غربی نیز صادق است.

وی افزود: امام حسین(ع) با عمرسعد مذاکره می کرد اما هرگز تسلیم وی نشد و این باید به عنوان درس عبرت و الگویی روشن برای مسؤولان باشد.

مسؤول بسیج طلاب خوزستان در پایان گفت: امروز با داشتن روحیه بسیجی می توان همه مردم جهان را به خیر و درستی دعوت  کرد./9452/ت301/ب2

ارسال نظرات