۰۷ آذر ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۸
کد خبر: ۲۳۳۱۰۱
آیت‌الله طباطبایی‌نژاد:

بی‌توجهی به نقش ولایت سبب شکل‌گیری گروه‌های تکفیری شده است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه اصفهان با تأکید بر این‌که سابقه گروه‌های تکفیری به زمان امیرمؤمنان(ع) می‌رسد، گفت: بدون ولایت حرکت کردن سرانجامش گمراهی است.
آيت الله طباطبايي نژاد، نماينده ولي فقيه و امام جمعه اصفهان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، آیت‌الله سیدیوسف طباطبایی‌نژاد، نماینده ولی‌فقیه در استان اصفهان در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه که در مسجد امام(ره) برگزار شد، با اشاره به برگزاری کنگره برائت از افراطی‌ها و تکفیری‌ها در قم، گفت: رهبر انقلاب سخنانی در جمع میهمانان کنگره برائت از تکفیری‌ها ارائه کردند، که بسیار مهم و ارزشمند بود، متأسفانه در اسلام گروه‌هایی به وجود آمده است که همه مسلمانان غیر از خودشان را کافر می‌دانند.

 

امام جمعه اصفهان با تأکید بر این‌که سابقه گروه‌های تکفیری به زمان امیرمؤمنان(ع) می‌رسد، اظهار کرد: گروه خوارج که امام علی(ع) با آنان در جنگ نهروان جنگید و همه این مقدس‌مآبان را کشت، آنان رهبری نداشتند، بدون ولایت بسیار فاجعه است و اصلا بدون رهبر حرکت کردن سرانجامش گمراهی است.

 

وی گفت: بسیاری از گمراهی‌های امروز داعش و گروه‌های تکفیری به سبب نداشتن ولایت ائمه(ع) است، که خود اهل‌سنت نیز به این مسأله اذعان داشتند، البته در شیعه هم این مطلب وجود داشته است و گروه فرقان نیز از نمونه گروه‌های تکفیری است که از شیعه برآمدند.

 

آیت‌الله طباطبایی‌نژاد خاطرنشان کرد: یک عده از برادان اهل‌ سنت قائل به این شدند که خداوند دست دارد و گفتند خداوند خودش در قرآن می‌گوید که «دست خداوند بالای همه دست‌ها است» یا گفتند که خداوند عرش و کرسی دارد، یک روایت را می‌گیرند و یک روایت را نمی‌بینند.

 

وی با بیان این‌که این کنگره برائت از تکفیری‌ها جلسه بسیار خوبی بود، اظهار کرد: حدود 300 نفر از 82 کشور حضور داشتند و کمیته‌هایی را تشکیل دادند و درباره گروه‌های گمراهی که قائل به کشتن مردم هستند و زن شوهردار را می‌گیرد یا تکبیرگویان سر می‌برد، بحث و تبادل نظر کردند.

 

نماینده ولی‌فقیه در استان اصفهان خاطرنشان کرد: این گروه‌های تکفیری دو ضربه به اسلام می‌زنند، هم مردم مسلمان را می‌کشند و هم اسلام را بد جلوه می‌دهند و این گروه‌ها از سوی استکبار برای این تشکیل شده‌ است که به اسلام ضربه بزنند.

 

پیشرفت نیروهای مسلح به دلیل ایمان است

 

آیت‌الله طباطبایی‌نژاد با بزرگداشت هفته بسیج و تبریک به همه بسیجیان و ملت ایران ابراز کرد: این عزیزان دل رهبری را خوشحال می‌کنند، هفته بسیج بهتر از سال‌های قبل برگزار شد و بسیجی‌ها در این هفته بیعت مجدد با رهبر انقلاب کردند و امیدواریم که همه ما بسیجی باشیم.

 

وی با اشاره به مناسبت روز نیروی دریایی گفت: ما در زمینه‌های نیروهای مسلح به صورت معجزه‌آسا رشد کردیم، نه تنها توان مقاومت و ایستادگی دارند، بلکه توان کمک کردن به دیگر کشورها را دارند و توان این را دارند که دریا را برای دیگر کشورها امن کنند، نیروی دریایی در دریا دزدان دریایی دیگرکشورها را نیز از میان برمی‌دارند.

 

آیت‌الله طباطبایی‌نژاد با اشاره به برخی از فعالیت‌های نیروی دریایی اظهار کرد: آن چه باعث پیشرفت نیروهای مسلح ما در جنگ و بعد از جنگ بوده است، همین ایمانی است که در آن‌ها وجود داشته است و سعی شود که ایمان تقویت شود که با ایمان قوی و با این سلاح‌ها می‌توان بر همه دشمنان پیروز شد.

 

دلیل امام موعود دانستن امام کاظم

 

وی با اشاره به مناسبت 7 صفر که به قولی شهادت امام حسن مجتی(ع) و و در روایت دیگری ولادت امام موسی کاظم(ع) اظهار کرد: امام موسی‌بن‌جعفر(ع) در سن 20 سالگی بعد از شهادت پدر بزرگوارشان به مقام امامت رسیدند و 35 سال این مقام را بر عهده داشتند و فعالیت‌های بسیاری انجام دادند.

 

نماینده ولی‌فقیه در استان اصفهان اظهار کرد: هارون‌الرشید از موسی‌بن‌جعفر(ع) بسیار می‌ترسید، موسی‌بن‌جعفر(ع) در کاخ هارون‌الرشید مرید داشت که یک نمونه از آن علی‌بن‌یقطین بود که بارها درباره علی‌بن‌یقطین خبرچینی کردند.

 

وی با اشاره به این‌که یک بار به هارون الرشید خبر دادند که علی‌بن‌یقطین شیعه است و هارون او را برای نماز ظهر نگاه داشت تا نحوه وضو گرفتن او را ببیند، خاطرنشان کرد: امام موسی(ع) به وی نامه‌ای نوشتند و درباره روش وضو گرفتن به او تذکر دادند و گفتند همان گونه که همه مردم وضو می‌گیرند تو نیز وضو بگیر و به این ترتیب از آشکار شدن راز شیعه بودن علی بن یقطین جلوگیری کردند.

 

وی با بیان این‌که بسیاری نیز احساس می‌کردند که امام هفتم همان امام مهدی است، اظهار کرد: مردم تعجب می‌کردند که امام موسی‌بن‌جعفر(ع) بسیار رشید است و به دلیل این‌که بسیار فعالیت می‌کردند، مردم می‌پنداشتند که ایشان همان امام موعود است و از این رو فرقه هفت امامی نیز وجود دارد./914/پ201/ب4

ارسال نظرات