۰۷ آذر ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۰
کد خبر: ۲۳۳۱۰۴
آیت الله حائری شیرازی:

اشک بر سیدالشهدا روح انسان را تطهیر می‌کند

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که اشک بر امام حسین(ع) سبب آرامش باطنی انسان‌ها می‌شود، گفت: خداوند دستگاه اشک را برای تطهیر انسان آفریده است و گریه بسیار سازنده روح انسان است.
آيت الله حائري شيرازي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله محی الدین حائری شیرازی، نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری، شب گذشته در هیأت فداییان ولایت به اهمیت و فضلیت اشک بر مصیبت امام حسین(ع) اشاره کرد و گفت: همان طور که باران زمین مرده را زنده می‌کند، اشک بر حضرت سیدالشهدا(ع) نیز گناهان را از بین می‌برد و دل انسان را زنده می‌کند.


آیت الله حائری شیرازی با بیان این که اشک بر امام حسین(ع) زمینه آرامش باطنی و هدایت قلبی و روحی انسان را فراهم می‌کند، گفت: خداوند دستگاه اشک را برای تطهیر انسان آفریده است و گریه بسیار سازنده روح انسان است.

 

 وی با بیان این که گریه برای امام حسین(ع) سبب تقرب به پیامبر(ص) و خدواند می شود، گفت: انسان با گریه بر امام حسین(ع) می‌تواتند از روزمرگی خارج شود و در راه صحیح بندگی و عبادت خدواند گام بردارد و به در جات و کمالات والای معنوی برسد.

 

 استاد اخلاق حوزه علمیه بخش دیگر از سخنانش ابراز کرد: انسان‌ها نباید در زندگی تابع شرایط محیط اطرف قرار گیرید؛ اگر فساد محیط پیرامون فرد را فرا گرفته باشد هم نباید از مسیر صحیح زندگی خارج شود.

 

آیت الله حائری شیرازی بیان کرد: کسانی که قبل از فتح و پیروزی مکه ایمان آورند ایمان و اعتقادات بیشتری نسبت به افرادی که بعد از تشکیل حکوت اسلامی مسلمان شدند، داشتند و آیات قرآن درجات و مقامات معنوی والاتری برای آن‌ها قائل شده است زیرا آنها در زمان سختی و مشکلات به اسلام ایمان آورده‌اند.

  

وی به بیان نمونه‌های تاریخی از افرادی که در محیط فاسد زندگی کردند اما مسیر صحیح زندگی را برگزیدند، پرداخت و گفت: طیب یک فرد چاقو کش در تهران بود؛ ولی مهم‌ترین ویژگی آن مرحوم، عشق و علاقه به حضرت ابا عبدالله الحسین(ع) بود؛ وی از کسانی بود که این محبت موجب نجاتش شد و هنگامی که به زیارت کربلا رفت با امام حسین(ع) قرار گذاشت که چاقو کشی را کنار بگذارد و دیگر سراغ آن نرود.

 

نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری ابراز کرد: نماینده امام خمینی(ع) به طیب پیام داد که 15 دسته عزاداری در تهران برگزار کند و او چنین کاری کرد، ساواک وی را دستگیر کرد و از او خواستند که از امام خیمنی(ره) بدگویی کند و بگوید که برای شورش پول دریافت کرده است؛ اگر طیب، تهمت زدن به امام(ره) را می‌پذیرفت، نه تنها سر خود را از دست نمی‌داد، بلکه نزد شاه اعتبار کسب می‌کرد؛ اما وی گفت: «من حاضر نیستم به پسر حسین(ع) تهمت بزنم» بنابراین ساواک او زیر شکنجه ساواک به مقام والای شهادت رساند.

   

استاد حوزه و دانشکاه اظهار داشت: امام خمینی(ره) هنگامی خبر شهادت طیب را شنیدند بسیار ناراحت شد و برای وی مجلس ترحیم گرفت؛ امام راحل درباره طیب فرمودند طیب، حر انقلاب است./998/پ202/ف

ارسال نظرات