۰۷ آذر ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۹
کد خبر: ۲۳۳۱۰۹
عضو شورای استانی حوزه علمیه مازندران:

بهره گیری از سیره اهل بیت استمرار بخش اقتدار انقلاب اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه آمل با اشاره به این که بهره گیری از سیره علوی استمراربخش اقتدار انقلاب اسلامی است، گفت: پیشرفت های نظام اسلامی در 35 سال اخیر به سبب بهره گیری از تعالیم والای دینی و سیره گرانقدر اهل بیت معصومین(ع) است.
حجت الاسلام رحماني، امام جمعه آمل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، حجت الاسلام محمدعلی رحمانی آملی، امام جمعه آمل امروز در خطبه های نماز جمعه این شهرستان با بیان این که تلاش ما باید در این راستا باشد تا روزبه روز بر تقوا و دیانت ما افزوده شود، گفت: دین محوری امری ارزنده و والا بوده که با تمسک به آن می توانیم به مراتب والا دست پیدا کنیم.

 

حجت الاسلام رحمانی آملی ادامه داد: تقوا سرمایه ارزشمندی است که سبب سعادت دنیا و آخرت انسان می شود و وجود مشکلات به دلیل آن است که بتوانیم خود را به اوج برسانیم.

 

وی با اشاره به این که انسان با بهره گیری از تعالیم والای دینی به هرجایی که بخواهد می تواند برسد، افزود: بصیرت چیز سختی است که باید در راستای تحقق آن گام برداشته و دقت و تفکر داشته باشیم.

 

امام جمعه آمل با بیان این که هر زمانی مقدماتی انجام داده و به چیز مجهولی رسیدیم باید بدانیم فکر ما درست است، بیان داشت: تفکر در دین اسلام امری ارزشی و افضل اعمال است که باید به آن توجه ویژه ای داشته باشیم.

 

عضو شورای استانی حوزه علمیه مازندران با تاکید بر این که مادی گرایان دین را افیون بشر می دانند و این در حالی بوده که اسلام دین عقل و درایت است، ادامه داد: دین به معنای عقل و واقع نگری بوده که در قرآن کریم بر آن تاکید شده است.

 

حجت الاسلام رحمانی آملی تصریح کرد: هر علمی که در آن فهم نباشد فایده ای ندارد که انسانی وقتی قرآن می خواند باید ببیند خداوند منان از او چه چیزی خواسته است و باید در راستای تحقق آن عمل کند.

 

وی با بیان این که بیشتر غفلت های ما به سبب آن است که به سرای آخرت و آن دنیای خود توجهی نمی کنیم، گفت: انسان باید خود را شناخته و بداند برای چه به این دنیا آمده است.

 

امام جمعه آمل با اشاره به این که بهره گیری از سیره علوی استمراربخش اقتدار انقلاب اسلامی است، بیان داشت: پیشرفت های نظام اسلامی د سی و پنج سال از انقلاب به سبب بهره گیری از تعالیم والای دینی و سیره گرانقدر اهل بیت معصومین(ع) است که باید این راه را ادامه دهیم.

 

عضو شورای استانی حوزه علمیه مازندران با تاکید بر این که ملت ایران زیر بار زورگویی های ستمگران نمی رود، افزود: ظلم و ستم بد بوده و منطقه نظام اسلامی برمبنای حق و حقیقت است.

 

حجت الاسلام رحمانی آملی با بیان این که ملت ایران از حقوق مسلم خود در امور هسته ای عقب نشینی نمی کند، گفت: دانشمندان ما نیز در این عرصه  به شهادت رسیدند تا بتوانیم به دانش هسته ای دست پیدا کنیم.

 

وی با اشاره به این که گروه های تکفیری با نام دین مبین اسلام می خواهند به خود آن هجمه وارد کنند، بیان داشت: کشوری که با بصیرت باشد احدی نخواهد توانست در آن رخنه ای ایجاد کند.

 

امام جمعه آمل، تصریح کرد: منطق اسلامی در سراسر جهان در حال فراگیری است که دشمنان از این امر هراسان بوده که از همه تلاش خود در راستای مقابله با آن بهره می گیرند./1314/پ202/ب1

ارسال نظرات