۰۷ آذر ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۹
کد خبر: ۲۳۳۱۱۲
نماینده ولی فقیه در نجف آباد:

استکبار جهانی برای ادامه حیات به تفرقه افکنی دینی می‌پردازد

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام حسناتی با اشاره به اهمیت برگزاری کنگره جهانی جریان‌های تکفیری گفت: جریان‌های تکفیری حاصل مثلث شوم آمریکا، اسرائیل و انگلیس است که برای حیات ننگین خود، این بار از راه دین و تفرقه افکنی به میدان آمده اند.
حجت الاسلام حسناتي امام جمعه نجف آباد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در نجف آباد، حجت الاسلام مصطفی حسناتی نماینده ولی فقیه و امام جمعه نجف آباد در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته شهر نجف آباد، برگزاری همایش کنگره جهانی جریان های تکفیری را پرده برداری از این جریان در جهان برشمرد و گفت: برگزاری چنین همایشی که با حضور بیش از 300 نفر از علمای جهان اسلام همراه بود را باعث از میان رفتن بسیاری از انحرافات در زمینه این گروه ها بیان کرد.

 

وی بیان مواضع عالمان جهان اسلام پیرامون تکفیری ها را نشان از دور بودن دامن اسلام و جای نداشتن این فرقه در جهان اسلام بیان کرد و افزود: به باور گروهی این جریانات تکفیری جز اهل سنت بودند و حضور علمای اهل سنت در این همایش ثابت کرد که این گروه ها همان خوارج نهروان هستند که ساخته شده اندیشه های استعمار است.

 

حجت الاسلام حسناتی بیانات مقام معظم رهبری را روشن کننده مسیر مقابله با تکفیری ها بیان داشت و گفت: میدان داران این گروه های تکفیری که جنایت پست آنان در حد تصور و انجام اهیچ انسانی نیست، توسط آمریکا، انگلیس و اسرائیل است که برای نجات و رهایی خود از شکست هایی که از دنیای اسلام خورده اند، به تکاپو افتاده اند.

 

وی در ادامه بیان داشت: اکنون وظیفه علمای اسلام از هر زمانی سخت تر است و در این دوران باید هر چه بیشتر در زمینه آگاهی بخشی اقشار مختلف جامعه و به ویژه جوانان، آنان را از افتادن در دام این شیاطین نجات دهند.

 

نماینده ولی فقیه در نجف آباد با محکومیت اقدام مزدوران آل خلیفه در یورش به منزل رهبر شیعیان بحرین بیان کرد: شیخ عیسی قاسم رهبر شیعیان بحرین از حکما و مجاهدینی است که سبب اتحاد بین شیعیان بحرین و قیام علیه آل خلیفه شده است و مقاومت این شیعیان و عدم سرکوب قیام آنان مزدوران، این بار برای سرکوبی این قیام به بیت رهبر آنان تعرض کرده اند.

 

وی در ادامه گفت: این تعرض ها نه تنها سبب سرکوبی قیام شیعیان بحرین نخواهد شد، بلکه این تعرض ها و جنایات چیزی جز نزدیک تر کردن مرگ آل خلیفه و مزدورانش را به دنبال نخواهد شد.

 

امام جمعه نجف آباد هم چنین با اشاره به روز همبستگی با ملت فلسطین بیان داشت: فلسطین مسأله اصلی جهان اسلام است و رهبر معظم انقلاب خط و مسیر این جریان را ترسیم کرده اند که همه نیروها باید به سوی اسرائیل و نابودی غاصبان قدس رها شوند.

 

وی در ادامه خاطر نشان کرد: مثلث شوم اسرائیل، آمریکا و انگلیس هم پیمانانی هستند که با یکدیگر عهد بسته اند تا برای برپا ماندن حیات ننگین خودشان، به تفرقه افکنی در بلاد اسلامی و ایجاد جنگ داخلی قومی ومذهبی به جان کشورهای اسلامی افتاده اند و جریاناتی چون تکفیری ها را در برابر جهان اسلام همانند گرگ ها مسلح کرده اند.

 

حجت الاسلام حسناتی با اشاره به مناسبت های هفته آینده نیز افزود: هفته آینده مصادف با شهادت عمار یاور مولی علی، آیت الله مدرس، میرزاکوچک خان جنگلی، و وفات آیت الله مرعشی است و خون ها و اقدامات این بزرگان سبب پایه ریزی این انقلاب بوده است.

 

وی روز نیروی دریایی و مجاهدت این عزیزان به خصوص بعد از انقلاب و جنگ تحمیلی را از تدابیر امام بیان کرد که باعث شد ارتش بلافاصله بعداز پیروزی انقلاب به قلب ملت بازگردد و از هم چنین روز جهانی معلولان از دیگر مناسبت های هفته آینده برشمرد./1306/پ202/ب4

ارسال نظرات