۰۷ آذر ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۳
کد خبر: ۲۳۳۱۲۱
امام جمعه شهرری:

بسیج سرمایه نظام اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه شهرری با بیان این‌که بسیج سرمایه نظام جمهوری اسلامی است،‌ گفت: بسیج در به وجود آمدن این انقلاب و تداوم آن نقش فعال داشته و خواهد داشت.
حجت الاسلام سيد علي شاهچراغي، امام جمعه شهرري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام سید علی شاهچراغی امام جمعه شهرری در خطبه‌های این هفته نماز جمعه ضمن دعوت مردم به تقوای الهی گفت: امام حسن(ع) درباره تقوا می‌فرمایند: خداوند همه مردم را به تقوی توصیه کرده است و فرموده تنها خشنودی من از کسانی است که اهل تقوا باشند.

 

وی افزود: اهل تقوا گناه نکرده و برای خداوند حریم قائل هستند، اگر هر انسانی مقام با ارزشی رسیده به دلیل تقوا و مراقبت بر نفس بوده است، امام حسن(ع) در این‌باره می‌فرماید: رستگاری و پیروزی برای متقیان است زیرا خداوند فرموده که فقط اهل تقوا نجات پیدا می‌کنند به آنها هیچ بدی نرسیده و نسبت به آینده محزون نمی‌شود.

 

امام جمعه شهرری با اشاره به دعای مکارم الاخلاق عنوان کرد: در این دعا امام سجاد(ع) از خداوند درخواست می‌کند که خداوند یقین او را بالاترین یقین‌ها قرار دهد، انسانی که اهل یقین است به گونه‌ای عمل می‌کند که گویی خدا را می‌بیند.

 

حجت‌الاسلام شاهچراغیی در ادامه افزود: اگر می خواهیم از اهل یقین باشیم باید باور کنیم که خداوند ما را می‌بیند، یقین یعنی هر اتفاقی از نعمت، شادی و غم همه را از جانب خدا دانسته و باور کنیم که همه چیز در دستان خداوند است زمانی‌که این باور حاصل شد یقین حاصل شده است، نقطه مقابل یقین شرک است اگر انسانی شک دارد یعنی باور نداشته و به تبع یقین ندارد.

 

وی با اشاره به سلسله مراتب یقین اظهار داشت: یقین نیز مانند ایمان سلسله مراتب دارد، از آثار بسیار مهم یقین آرامش و قوت قلبی است که تمام وجود فرد را می‌گیرد و چیزی او را ناراحت نمی‌کند، امام حسین(ع) در روز عاشورا چنین قوت قلبی را داشتند، و در عصر ما نیز امام راحل چنین بودند.

 

امام جمعه شهرری با اشاره حدیثی از پیامبر(ص) مبنی بر این‌که یقین 6 نشانه دارد، گفت: یکی از نشانه‌های یقین این‌است که فرد یقین دارد خدا حق است و به او ایمان می‌آورد، دیگر این‌که باور دارد مرگ حق است، دیگر این‌که بداند روز قیامت آمدنی است، دیگر این‌که به حساب روز قیامت اعتقاد دارد، دو مورد دیگر این‌که بداند بهشت و جهنم حق است و برای رسیدن به بهشت و دوری از جهنم تلاش می‌کند.

 

حجت‌الاسلام شاهچراغی با اشاره به شهادت امام حسن(ع) در هفت صفر عنوان کرد: بر اساس نقل شیخ مفید، شهید اول و کفعمی هفت صفر روز شهادت امام حسن(ع) است  مناسب است که ما هم به نقل این سه عالم توجه کنیم، همچنین روز هفت صفر روز تولد امام موسی کاظم(ع) است.

 

وی با اشاره به 10 آذر سالروز شهادت آیت الله سیدحسن‌مدرس به دست ماموران رضا خانی اظهار داشت: امام راحل در میان علمای گذشته از مدرس فراوان یاد می‌کرد به دلیل این‌که او بصیرتی بالا داشته و وظیفه شناس بود و از استبداد داخلی و استعمار خارجی ترسی نداشت، خوب  است که مجلسیان ما هم چنین آگاهی و بصیرتی داشته باشند وقتی چنین باشد ما در داخل و خارج نگرانی نخواهیم داشت.

 

امام جمعه شهرری با اشاره به روز دریانوردی در هفته آینده بیان داشت: دریانوردان ما در مرزهای دریایی تلاش و خدمت فراوانی دارند در طول دوران جنگ و  بعد از آن را در داخل و حتی در آبهای آزاد دنیا در مقابل دزدان دریایی ایستاده و از کشتی‌ها دفاع می کنند، پیامبر(ص) در این‌باره  فرموند: کسانی که در مرزهای آبی از حریم مسلمانان دفاع می‌کنند خداوند به هر قطره ای از قطره‌های دریاها به آنها اجر و مزد می‌دهد.

 

حجت‌الاسلام شاهچراغی ضمن عرض تسلیت به مناسبت فرا رسیدن سالروز شهادت حضرت رقیه(س) در خرابه شام ابراز کرد: در سطح بین الملل تصویب طرح صهیونیستی دولت یهود در کابینه رژیم صهیونیستی را داریم که خواب و خیالی برای آنها است زیرا انتفاضه سوم شروع شده و دیر نخواهد گذشت که کرانه باختری هم مسلح خواهد شد.

 

وی اعلام کرد: ناآرامی‌ها در یکی از ایالات آمریکا که بخش کثیری از شهرهای آمریکا را فراگرفته به دلیل تبعیضی است که در آنجا وجود دارد در حالی که امریکا سایر کشورها را به نقض حقوق بشر محکوم می‌کند پلیس آمریکا رفتاری بسیار وحشیانه به مردم این کشور به خصوص مردم سیاهپوست دارد.

 

امام جمعه شهرری با اشاره به مسائل بحرین گفت: در بحرین انتخابات نمایشی برگزار شد که با استقبال هیچ کس روبرو نشد به همین دلیل دولت بحرین برای انتقام گیری سران نهضت ملی را تحت فشار قرار داده و به خانه آیت‌الله عیسی قاسم حمله کرده که این نشان از روزهای پایانی این حکومت کوچک دارد.

 

وی در تذکری اعلام کرد: دیروز پایان هفته بود اما این به معنای پایان کار بسیج نیست زیرا بسیج سرمایه نظام جمهوری اسلامی است بسیج در به وجود آمدن این انقلاب و تداوم آن نقش فعال داشته و خواهد داشت، جامعه ما باید بسیجی فکر کرده و عمل کند بازار ادارات همه و همه باید بسیجی باشند.

 

حجت‌الاسلام شاهچراغی افزود: بسیج یعنی نیروی مخلص خدا که در راه خدا از همه چیز خود می‌گذرد همانگونه که امام حسین(ع) یک بسیجی بود و همه آنچه را داشت در راه خدا داد امروز دشمن دنبال این است که ما را درگیر مسائل زندگی کند این خوب است اما نباید همه حیثیت و امور ما به دنیا معطوف شود ما باید تلاش کنیم روحیه بسیجی را تقویت کنیم.

 

امام جمعه شهرری با  اشاره به بیانات مهم مقام معظم رهبری درباره تیم مذاکره کننده عنوان کرد: مقام معظم رهبری با اعتماد کامل از تیم مذاکره کننده هسته‌ای حمایت می‌کند آنها با نظرات آقا حرکت می‌کنند این مذاکرات نتیجه داشته یا نداشته باشد ما باید از تیم مذاکره کننده حمایت کنیم.

 

وی خاطرنشان کرد: دولت‌های استکباری تلاش می‌کنند چنین وانمود کنند که ایران در دنیا اعتبار ندارد اما مقام معظم رهبری در پاسخ به آنها فرمودند شما چند کشور استکباری برای ایران اعتبار قائل نسیتند امروز  150 کشور با ایران در ارتباط بوده و برای این کشور احترام قائل هستند، آمریکا با خوی استکباری خود بر جسم مردم حکومت کرده اما ایران بر دل مردم دنیا حکومت می‌کند.

 

حجت الاسلام شاهچراغی با اشاره به جریان کنفرانس اخیری که بههمت حضرت آیت‎‌الله مکارم شیرازی و حضرت آیت‌الله سبحانی برگزار شد، اظهار داشت: این کنفرانس با حضور 100 تن از علما و اندیشمندان داخلی و خارجی در ارتباط با موضوع تکفیری داعش بود، داعش قدرت سیاسی نظامی که نگرانی ایجاد کند نیست، به زودی همه پیروزی مردم عراق و سوریه را بر علیه داعش خواهند دید، آنچه سبب نگرانی شده این است که اندیشه و فکر خلافت اسلامی که توسط آمریکا و اذناب آمریکا یعنی داعش در فضای مجازی ایجاد شده  خطرناک است که ریشه این فکر باید خشکانده شود./807/پ201/ب4

ارسال نظرات