۰۷ آذر ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۷
کد خبر: ۲۳۳۱۲۷
نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی:

آمریکا به نتایج مذاکرات هسته‌ای محتاج تر است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی گفت: آمریکا بیشتر از ما به این توافق نیاز دارد آن‌ها می‌خواهند از این توافق استفاده کنند و به خواسته‌های خود در مورد ایران برسند.
امام جمعه اروميه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت‌الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی، نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه با اشاره به مذاکرات هسته‌ای ایران با 1+5 اظهار داشت: مذاکراتی که انجام گرفت هرچند نتایج چندان روشنی نداشت اما تیم مذاکره کننده متوجه این مسأله باشد که در این مذاکرات باید کرامت و شرافت و عزت ملت ایران حفظ شود.

 
وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در مورد مذاکرات هسته‌ای، افزود: طبق فرموده مقام معظم رهبری آمریکا بیشتر از ما به این توافق نیاز دارد و آن‌ها می‌خواهند ازاین توافق‌نامه استفاده کنند و به اهداف و خواسته‌های خود در مورد ایران و منطقه که تحت‌الشعاع مسأله ایران است، برسند.
 
مسؤولیت پذیری و داشتن بصیرت دو ویژگی بسیجی است
 
حجت‌الاسلام والمسلمین قریشی به هفته بسیج اشاره و تصریح کرد: مقام معظم رهبری در فرمایشات اخیر خود درباره بسیج و بسیجی دو مسأله را مطرح فرمودند: نخست این که بسیجی باید احساس مسؤولیت الهی و انسانی درباره خود، خانواده و جامعه داشته باشد.
 
وی افزود: بسیجی فردی بی‌تفاوت و بی‌مسؤولیت نیست، پای کار است و در همه میادین چه فردی و چه اجتماعی حضوری فعال دارد.
 
نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی مسأله دوم را بصیرت و روشن بینی بسیجی عنوان و اظهار کرد: بی‌بصیرت‌ها افرادی بیچاره‌اند که راه به جایی نمی‌برند، بسیجی باید فردی با بصیرت و روشن‌بین باشد و بتواند در عرصه‌های مختلف صواب را از ناصواب تشخیص دهد.
 
لزوم سرمایه‌گذاری در آذربایجان غربی
 
حجت‌الاسلام والمسلمین قریشی گفت: از اهالی این استان کسانی در داخل و خارج کشور هستند که می‌توانند با برگشت به این استان و سرمایه‌گزاری وضعیت اقتصادی استان را بهبود بخشند و در اشتغال‌زایی و کاهش بیکاری موثر باشند.
 
رسومات غلط را تعطیل کنید
 
خطیب جمعه ارومیه با بیان این که برخی از رسوماتی که در حال حاضر در جامعه ما مرسوم شده است درست نیست، ادامه داد: رسم شده است که وقتی کسی را عزیزی را از دست می‌دهند اقوام و آشنایان پس از کفن و دفن از دنیا رفته خود را به رستورانی دعوت می‌کنند و هزینه غذا را تا سه روز به عهده صاحب عزا می‌اندازند.
 
حجت‌الاسلام والمسلمین قریشی اضافه کرد: در چنین شرایطی فرد نمی‌داند که برای از دست داده خود عزاداری کند ویا اینکه به فکر تامین نیاز میهمانان باشد در حالی که در دین اسلام مستحب است مومنان تا سه روز غذای عزیز از دست داده را به منزل او ببرند و به او فرصت عزاداری دهند.
 
وی افزود: بهتر است به جای اینکه پس از فوت کسی خانواده او مجبور شوند تا سه روز از افرادی که فقیر هم نیستند پذیرایی کنند صندوقی تهیه شود و مقداری که در توان صاحب عزا هست پول در احسان از دنیا رفته در صندوق ریزند.
 
هفت آذر روز نیروی دریایی ارتش
 
حجت‌الاسلام والمسلمین قریشی به هفت آذر، روز نیروی دریایی ارتش اشاره و خاطرنشان کرد: در چنین روزی در ایام جنگ نیروی دریایی افتخارات زیادی آفرید و امروزه نیز خدمات زیادی را ارائه می‌کند.
 
نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی افزود: افرادی که در این نیرو خدمت می‌کنند متوجه باشند که در زیر سایه پرچم لااله‌الاالله و تحت رهبری مقام معظم رهبری خدمت می‌کنند و در خدمت اسلامند پس به کرده خود افتخار کنند و مطمئن باشند که مزد زحمات خود را در آخرت دریافت می‌کنند.
 
امام جمعه ارومیه اظهار کرد: از پیامبر(ص) روایت است که اگر فرد مشروب‌خواری به خواستگاری فرزند شما آمد به او دختر ندهید و دست رد به سینه او بزنید، خانواده‌ها متوجه باشند که برای فرزندان خود باید همسرانی صالح انتخاب کنند تا سعادت و آرامش را در هر دو دنیا برای آن‌ها تامین کند./936/پ201/ب4
ارسال نظرات