۰۷ آذر ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۱
کد خبر: ۲۳۳۱۳۰

مسؤولان هیأت خادم الرضا با آیت الله اراکی دیدار کردند

خبرگزاری رسا ـ مسؤولان هیأت خادم الرضا(ع) قم با حضور در دفتر آیت الله محسن اراکی، دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، با ایشان دیدار و گفت‌وگو کردند.
ديدار خادم الرضا با آيت الله اراکي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مسؤولان هیأت خادم الرضا(ع) قم شب گذشته، با حضور در دفتر آیت الله محسن اراکی، دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، با ایشان دیدار و گفت وگو کردند.

 

بر اساس این گزارش، درابتدای این دیدار حجت الاسلام صادق گلزاده، معاون پژوهش مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، با اشاره به ظرفیت های عالم تشیع گفت: در عالم تشیع احساسات یک ظرفیت برجسته و اساسی است اما این ظرفیت مهم باید در راستای عقل حرکت کند تا به حقیقت دین برسد.

 

وی به فعالیت های این هیأت اشاره کرد و افزود: وحدت مسأله اساسی اسلام و تکلیفی است که شیعیان و دیگر مسلمانان باید به آن پایبند باشند.

 

سپس حمید ناطقی، مسؤول کانون و هیأت خادم الرضا(ع) به تشریح فعالیت های این هیأت پرداخت و اظهارداشت: تشکل خادم الرضا(ع) با هدف مقابله با تهاجم فرهنگی آغاز به کار کرد.

 

وی با اشاره به برنامه های اجرا شده از سوی هیأت خادم الرضا(ع)، ابراز داشت: خط قرمز این هیأت مسأله ولایت فقیه است، تاکنون با کمک جوانان توانسته ایم بیش از 120 همایش علمی و کنگره بین المللی در راستای سخنان رهبر معظم انقلاب اجرا کنیم.

 

در ادامه این دیدار، آیت پیمان، رییس شورای سیاست گذاری هیأت خادم الرضا(ع) دیدار با علما و مراجع را از عنایت های خداوند دانست و بیان داشت: با توجه به سم پاشی دشمن برای جدایی جوانان از دین و ولایت، یکی از دغدغه های مهم هیأت خادم الرضا(ع) پیوند دادن جوانان با مراجع، علما و مراکز دینی است.

 

وی با بیان این مطلب که فعالیت های هیأت، بر اساس برنامه ریزی خود جوانان انجام می شود، خاطرنشان کرد: برای پیشرفت و افزایش این ظرفیت ها، نیازمند به رهنمودهای علما و مراجع هستیم.

 

در بخش بعدی این دیدار آیت الله محسن اراکی، دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با تشکر از ابتکار عمل هیأت خادم الرضا(ع)، یاد آور شد: در روایات آمده که قم حرم اهل بیت(ع) است؛ بنابراین تمام کارهایی که در قم انجام می شود، الگو برای مسلمانان است، پس باید دقت داشت که چه محتوایی به جهانیان ارائه می شود.

 

وی با بیان این که خطرناک ترین هجوم فرهنگی دشمن، ایجاد تشیع بر اساس خواسته های آمریکا است، افزود: دشمن سعی دارد با ورود در هیأت ها، حوزه های علمیه و دیگر فضاهای مذهبی، افرادی را براساس میل خود پرورش دهد؛ بنابراین حتی باید مراقب بانی های هیأت هم بود./1323/پ202/ف

 

ارسال نظرات