۰۷ آذر ۱۳۹۳ - ۱۵:۴۳
کد خبر: ۲۳۳۱۳۷

آیت الله حیدری اهانت وقیحانه رژیم بحرین نسبت به شیخ عیسی قاسم را محکوم کرد

خبرگزاری رسا ـ آیت الله حیدری در نماز جمعه اهواز اهانت وقیحانه رژیم بحرین نسبت به شیخ عیسی قاسم را محکوم کرد.
آيت الله حيدري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، آیت الله محسن حیدری، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه موقت اهواز، ظهر امروز، در خطبه های آیین عبادی سیاسی نماز جمعه این شهرستان، با اشاره به 5 آذرماه، سالروز بسیج مستضعفین گفت: این شجره طیبه با فرمان امام راحل تشکیل و خوشبختانه شیرینی آن نه تنها نصیب ملت ایران شد، بلکه در کشورهای دیگر هم گسترش یافت.

امام جمعه موقت اهواز پیروزی در دوران دفاع مقدس را از برکات بسیج در کنار ارتش و سپاه خواند و ابراز داشت: بسیج در زمینه های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و نظامی انقلاب را نگه داشت و سبب تداوم آن شد.

بسیج از متن اسلام شکل گرفته است

وی با بیان این که بسیج به رهبری رهبر معظم انقلاب به آرمان خود رسید به سخن امام خمینی(ره) مبنی بر «افتخارم این است که خود یک بسیجی ام و از خدا می خواهم که مرا با بسیجیانم محشور فرماید» اشاره کرد و ابراز داشت: این سخن امام راحل نشان دهنده نشأت گرفتن بسیج از متن اسلام است.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری ایستادگی مردم عراق در برابر تکفیری ها را به برکت وجود روحیه بسیجی در آنها خواند و تصریح کرد: خوشبختانه اکنون مردم عراق در برابر تکفیری های رو به پیشروی و تکفیری ها در حال عقب نشینی هستند.

بسیج عطیه الهی است

وی با بیان این که بسیج عطیه الهی است که باید آن را گرامی بداریم به نمونه هایی دیگر از گسترش روحیه بسیجی در دیگر کشورها پرداخت و بیان داشت: ایستادگی در برابر اسراتیل غاصب در لبنان و ایستادگی مردم یمن و بحرین در برابر ظلم و استبداد از دیگر ثمرات روحیه بسیجی بود که به بار نشست.

استاد عالی حوزه علمیه خوزستان با اشاره به همایش بین المللی علمای اسلام و نظریه علمای اسلام درباره جریان های تکفیری گفت: این همایش بسیار مؤثر در ایجاد جو فکری عمومی مسلمانان علیه جریان های تکفیری بود.

وی با بیان این که جریان های تکفیری چیزی جز مزدوران آمریکا و رژیم غاصب صهیونیستی نیستند، تصریح کرد: آمریکایی که سنگ ائتلاف ضد داعش را به سینه می زند، هفته گذشته چندین محموله اسلحه را به آنها تحویل دادند؛ اسرائیل غاصب نیز برای آنها بیمارستان صحرایی احداث و نتانیاهو از مجروهان آنها عیادت می کند.

آیت الله حیدری افزود: این حمایت ها تنها برای مقابله با بیداری اسلامی و از بین بردن وحدت جهان اسلام است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مذاکرات اخیر هسته ای و تأخیر در ادامه مذاکرات بیان داشت: مقامات آمریکا آدم های چند چهره ای هستند که هرگز قابل اعتماد نیستند؛ البته تأخیر در ادامه مذاکرات تنها به ضرر آنها است.

امام جمعه موقت اهواز با اشاره به سخنان اخیر رهبر معظم انقلاب و حمایت ایشان از هیأت مذاکره کننده مبنی بر «ایستادگی و تلاش هیأت مذاکره کننده ایرانی را تأیید می کنم و از آنها تشکر می کنیم» ابراز داشت: ما هم به پیروی از ولی امر مسلمین به ایستادگی هیأت دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران تبریک می گوییم و ضمن تشکر، دعاگوی آنها هستیم.

اسرائیل غاصب به زباله دانی تاریخ خواهد پیوست

وی همچنین با بیان این که همانگونه که رهبر معظم انقلاب فرمودند «مذاکرات چه به سرانجام برسد یا نرسد، امنیت اسرائیل روز به روز کمتر خواهد شد» ادامه داد: ملت فلسطین در غزه، کرانه باختری، قدس و دیگر شهرهای این کشور بیدارند و انتفاضه در حال شکل گرفتن است و با یاری خداوند متعال روزی اسرائیل غاصب به زباله دانی تاریخ خواهد پیوست.

محکومیت اهانت وقیحانه رژیم بحرین نسبت به آیت الله شیخ عیسی قاسم

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری اهانت وقیحانه مزدوران رژیم بحرین نسبت به آیت الله شیخ عیسی قاسم به سبب ایستادگی این عالم دینی در برابر ظلم و زور را محکوم کرد و با بیان این که تنها در سایه مقاومت پیروزی و نصرت نهایی محقق می شود از ملت بحرین خواستار ایستادگی دلیرمردانه شد.

وی در بخش پایانی سخنان خود از هیأت های عزاداری مناطق حاشیه شهر اهواز که با پای پیاده راهی کربلا شدند تشکر کرد و گفت: از مسؤولان حامی این عزاداران قدردانی می کنیم.

امام جمعه موقت اهواز همچنین از مردم خواست تا روز یکشنبه نهم آذرماه در آیین تشییع شهید حزباوی که در راه حمایت و پاسداری از حرم حضرت زینب(س) به شهادت رسید شرکت کنند./9454/پ201/ب2

ارسال نظرات