۰۷ آذر ۱۳۹۳ - ۱۷:۵۳
کد خبر: ۲۳۳۱۶۶
امیر دریادار عباسی:

32 ناوگروه ایرانی امنیت پایدار دریایی کشور را تأمین می کنند

خبرگزاری رسا ـ جانشین فرماندهی منطقه یکم نیروی دریایی گفت: هرگونه تهدیدی علیه ایران در پهنه دریا با پاسخ دندان شکن نیروی دریایی جمهوری اسلامی روبرو خواهد شد.
ناوشکن نيروي دريايي


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، امیر دریادار دوم رضا عباسی، جانشین فرماندهی منطقه یکم نیروی دریایی امروز در سخنان پیش از خطبه‌های نماز جمعه تبربز با اشاره به اهمیت ترانزیت دریایی برای کشور اظهار داشت: مقام عظمای ولایت بر توسعه پایدار دریایی تأکید دارند، با وجودی که 33 درصد از هشت هزار و 600 کیلومتر مرز کشور آبی است، 93 درصد ترانزیت کشور از طریق مرزهای آبی صورت می گیرد.


وی با اشاره به اینکه ایران از 9 تنگه استراتژیک دنیا به چهار تنگه هرمز، باب المندب، مالاگا و دماغه امید نیک نزدیک است، خاطرنشان کرد: روزانه 17 میلیون بشکه نفت تنها از تنگه هرمز ترانزیت می شود؛ در حال حاضر 32 ناوگروه ایرانی امنیت پایدار دریایی کشور را تأمین می کنند.


امیر عباسی با تأکید بر این‌که نیروی دریایی از تنگه هرمز تا اقیانوس هند، اشراف اطلاعاتی و عملیاتی دارد تا تهدیدات دشمن را خنثی کند، تصریح کرد: به جرأت و صراحت اعلام می کنیم که هر گونه تهدیدی بر علیه ایران در پهنه دریا با پاسخ دندان شکن نیروی دریایی جمهوری اسلامی روبرو خواهد شد.


وی ادامه داد: در راستای مقابله با تروریسم دریایی تا کنون در هزار و 500 درگیری موفق عمل کرده ایم و تنها یک مورد تعرض به کشتی های ما وارد شد که آن هم با اجرای عملیات نجات ، تعرض کننده ها دور رانده شدند، ضمن این‌که تاکنون 17 عملیات نجات ناوگانهای تجاری خارجی انجام شده است.


جانشین فرماندهی منطقه یکم نیروی دریایی با بیان این‌که ناوگان‌های خارجی از جمله آمریکا به دیگر کشورها وابسته اند ولی ناوگان جمهوری اسلامی مستقل عمل می کند، گفت: نیروی دریایی تجهیزات محور است، از این رو گامهای بزرگی برای تجهیز به فناوری های روز با رویکرد خودکفایی برداشته شده است.


وی با بیان این‌که تجهیز نیروی دریایی پس از جنگ تحمیلی عراق علیه ایران شروع شده است، افرود: محاصره دریایی عراق در عملیات مروارید ، تاثیر زیادی بر اقتصاد این کشور داشت و اگر دولت های دیگر کمک نمی کردند در مدت شش ماه فلج می شد، عملیات مروارید زمینه موفقیت در عملیات خروج از حصر آبادان را فراهم کرد./935/پ202/ب3

ارسال نظرات