۰۸ آذر ۱۳۹۳ - ۰۷:۱۳
کد خبر: ۲۳۳۲۰۳
مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان تهران:

81 نفر به مسابقات قرآن کشوری راه یافتند

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان تهران گفت: مسابقات سال جاری در سطح منطقه‌ای با ثبت نام حدود 451 هزار نفر آغاز شد که در مقایسه با سال 92 که حدود 280 نفر ثبت نام کننده داشتیم رکورد خوبی است.
حجت الاسلام محمد زاده مدير كل سازمان اوقاف وامور خيريه استان تهران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام غلامرضا محمدزاده مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان تهران، شامگاه جمعه در اختتامیه سی هفتمین دوره مسابقات قرآنی استان تهران که در تالار شیخ صدوق حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) برگزار شد، ضمن قدردانی و تشکر از شرکت‌کنندگان در مسابقات قرآنی عنوان کرد: مسابقات سال جاری در سطح منطقه‌ای با ثبت نام حدود 451 هزار نفر آغاز شد که در مقایسه با سال 92 که حدود 280 نفر ثبت نام کننده داشتیم رکورد خوبی است.

 

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان تهران با اشاره به مدت 7 روزه این دوره از مسابقات، اظهار کرد: با توجه به این‌که کشور ایران کشور امام زمان است از گذشته‌های قبل از انقلاب به ما اجازه رشد در زمینه قرآن داده نشده بود اما امروز شاهدیم که به همت امام راحل و مقامم معظم رهبری رشد پرشتابی را داریم.

 

وی با اشاره به ترکیب داوری این دوره از مسابقات قرآن استان تهران گفت: در داوری مسابقات قرآنی این دوره از مسابقات قرآنی استان تهران از استادان قرآنی حائز رتبه بین‌المللی استفاده شد که 16 نفر از استادان داوری رقابت‌های آقایان و 6 نفر از استادان خانم داوری رقابت‌های خواهران را بر عهده داشتند.

 

حجت‌الاسلام محمدزاده با اشاره به تعداد نفرات راه یافته به مرحله استانی بیان داشت: 321 نفر از مرحله شهرستانی به مرحله استانی راه یافتند که از این میان 118 نفر خواهر و 207 نفر برادر بودند و از بین این تعداد نیز حدود 81 نفر به مرحله نهایی مسابقات کشوری راه یافتند.

 

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان تهران با اشاره به این‌که در هر رشته و هر مقطع سنی سه نفر برگزیده شدند، ابراز کرد: در این دوره از مسابقات در هر رشته و هر مقطع سنی به صورت مجزا از میان بانوان و آقایان شرکت کننده سه نفر رتبه اول تا سوم به مرحله کشوری راه یافتند، که افزون بر این در رشته هم‌خوانی و مدیحه سرایی نیز یک گروه از بانوان و یک گروه از آقایان به مرحله کشوری راه یافتند.

 

وی افزود: دستاورد این مسابقات در طول 37 سال دوره انقلاب در عرصه بین‌الملل سبب عزت و آبرو برای مردم ایران و نظام جمهوری اسلامی ایران شده است، امروز 110 مرکز فرهنگی قرآنی توفیق خدمت به قرآن در بقاع متبرکه را دارا می‌باشند.

 

وی در پایان خاطرنشان کرد: در کنار این مسابقات قرآنی نمایشگاه‌هایی با موضوعات قرآنی، عفاف و حجاب و بصیرت عاشورایی با بازخوانی فرموده های حضرت امام سجاد(ع) و حضرت زینب(س) برگزار شد، و همچنین فروش اوقاف وقف در راستای ساخت بیمارستان سرطان حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) که مقدمات ساخت آن هم شروع شده انجام گرفت./807/پ202/ب4

ارسال نظرات