۰۸ آذر ۱۳۹۳ - ۰۸:۰۸
کد خبر: ۲۳۳۲۰۶

واکنش آیت‌الله حائری شیرازی به برخی رسانه‌ها/ مخالف مذاکرات هسته‌ای نیستم

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری مذاکرات هسته ای‌ را امر ضروری و حیاتی برای جمهوری اسلامی ایران دانست و گفت: مذاکرات هسته‌ای مورد تأیید رهبر معظم انقلاب است و هیچ زمانی ایشان قراردادی که به ضرر ایران باشد را تایید نخواهند کرد.
آيت الله حائري شيرازي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله محی الدین حائری شیرازی، نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری در هیأت فداییان ولایت قم، با بیان این که جنگ میان عقل و جهل همیشه در تاریخ جاری بوده است، گفت: پیروی از جهل و نادانی به انسان ضرر می‌زند و تبعیت از عقل به نفع و سود ما است.

 

آیت‌الله حائری شیرازی بیان کرد: در آیات قرآن کریم نمونه‌های بسیاری از تقابل میان عقل و نادانی بیان شده است، سخنان و رفتارهای حضرت موسی(ع) و حضرت یوسف(ع) نمونه بارز عقلانیت و حرف‌ها و اعمال فرعون و زلیخا نمونه ای از جهل و پیروی از نفسانیت است.

 

استاد اخلاق حوزه علمیه ابراز کرد: سخنان و رفتار حضرت امام حسین(ع) نمونه بارزی از عقلانیت است و یاران ایشان با پیروی از عقل به درجات والای معنوی رسیدند؛ در حالی که یزید مصداق کاملی از جهل است و لشگریان یزید با پیروی از جهل در مقابل امام معصوم صف‌آرایی کردند.

 

وی تصریح کرد: افراد با عبور از جهل و نادانی می‌توانند بر هواهای نفسانی‌شان غلبه پیدا کنند و در میسر صحیح زندگی گام بردارند و به مقام‌های والای معنوی برسند.

 

آیت‌الله حائری شیرازی اظهار داشت: متأسفانه برخی از نیروهای هیأتی بیان می‌کنند که در برگزاری مراسم‌های مذهبی کاری به عقل نداریم و به عشق اباعبدالله حسین(ع) هرگونه که بخواهیم این مراسم­ها را برگزار می‌کنیم؛ در حالی که عشق و محبت از عقل سرچشمه گرفته است و عشق بدون عقلانیت بی‌معنا است.

 

وی با بیان این که خداوند در قلب مؤمن جای دارد، گفت: وقتی خداوند می‌خواست قلب مؤمن را منسجم کند کعبه ساخته شد؛ هنگامی که می‌خواست صبر مؤمن را ترسیم کند مسجدالحرام بنا شد و زمانی که می‌خواست جهل را مصور کنند رمی جمرات ساخته شد که تا انسان با رمی جمرات از جهل عبور کرده و به عقل محض دست یابد.

 

استاد اخلاق حوزه علمیه بیان کرد: هنگامی که حضرت ابراهیم(ع) حضرت اسماعیل(ع) را برای ذبح به قتلگاه می‌برد، شیطان به شکل پیرمرد خیرخواه و مؤمن ظاهر شد و با نصیحت‌های خیرخواهانه می‌خواست تا مانع حضرت ابراهیم(ع) از ذبح فرزندش شود؛ بنابراین افراد در زندگی گول ظاهر افراد را نخورند؛ برخی‌ها در لباس ایمان و تقوای سخنان شیطان را یادآوری می کنند.

 

آیت‌الله حائری شیرازی ابراز کرد: برخی‌ها می‌گویند اگر در انسان جهل وجود نداشت و فقط عقل محض بود هیچ گناهی و خطایی از انسان سر نمی‌زند و فقط به عبادت خداوند می‌پرداخت در حالی که فرشتگان عقل محض بودند ولی هیچ‌گاه به مقام حضرت عباس(ع) و انسان‌های مؤمن نرسیده‌اند و انسان با تبعیت از عقلش می‌تواند مقرب درگاه الهی بشود.

 

 

استاد اخلاق حوزه علمیه افزود: امام حسین(ع) و یارانش بیشترین سود و منفعت را در حادثه کربلا بردند و به درجات مقامات والای معنوی رسیدند.

 

نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری در بخش دیگر از سخنانش به اهمیت ادامه مذاکرات هسته‌ای اشاره کرد و گفت: مذاکرات هسته‌ای یک امر ضروری و حیاتی برای جمهوری اسلامی ایران است؛ چراکه می تواند حقانیت جمهوری اسلامی ایران را به جهانیان نشان دهد.

 

آیت‌الله حائری شیرازی ابراز کرد: به طور طبیعی باید در مذاکرات با کشورهای اروپایی امتیازاتی داد و منافعی را از آن‌ها کسب کرد؛ مذاکرات هسته‌ای مورد تأیید رهبر معظم انقلاب است و هیچ زمانی ایشان قراردادی که به ضرر ایران باشد را تأیید نخواهند کرد.

 

نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری در پایان سخنانش ابراز کرد: مـتأسفانه برخی از سایت‌ها اینجانب را مخالف حتمی مذاکرات هسته‌ای معرفی کرده‌اند در حالی که هیچ‌گاه برخلاف منویات مقام معظم انقلاب و نظام جمهوری اسلامی سخنی بیان نکرده‌ام و نخواهم گفت./998/پ202/ج

ارسال نظرات