۰۸ آذر ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۷
کد خبر: ۲۳۳۲۱۸

همایش معنوی سه ساله های حسینی در اراک برگزار شد

خبرگزراری رسا ـ نخستین همایش سه سالگان حسینی در اولین جمعه ماه صفر با حضور مردم عزادار سه ساله کربلا حضرت رقیه (س) در آستان مقدس و متبرک امامزادگان عبدالله (ع) آمنه خاتون (س) در فضایی مملو از معنویت و حزن برگزار شد.
همايش سه ساله هاي حسيني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اراک، نخستین همایش سه سالگان حسینی در اولین جمعه ماه صفر مصادف با پنجم صفر و 7 آذر ماه 93 با حضور مردم عزادار سه ساله کربلا حضرت رقیه (س) در آستان مقدس و متبرک امامزادگان عبدالله (ع) آمنه خاتون (س) در فضایی مملو از معنویت و حزن برگزار شد.

این همایش سراسر معنوی با اهداف کمک به مادران برای الگو برداری از اهل بیت (ع) در تربیت فرزندان و تقویت خویشتن داری و صبر در زندگی فردی و اجتماعی، الگو برداری از واقعه و فرهنگ کربلا، آشنا کردن کودکان با مصائب کربلا ، تجلیل از مقام شامخ حضرت رقیه (ع) و یادآوری رنج ها و مصائب این بانوی سه ساله برگزار شد.

این همایش معنوی، ابتدا با تلاوتی چند از آیات قرآن کریم آغاز شد و پس از آن حجت الاسلام عباسیان به سخنرانی و مرثیه سرایی در مدح وقایع ورود اسرا آل الله به شام و مصیب های وارده بر حضرت رقیه (س) دختر 3 ساله امام حسین (ع) پرداخت و همچنین در پایان با مداحی ذاکران حسینی، پیر و جوان در عزای 3 ساله کربلا حضرت رقیه (س) به عزاداری و سینه زنی پرداختند.

حجت الاسلام عباسیان در بخشی از سخنان خود به بیان وقایع قبل و بعد از واقعه عاشورا پرداخت و تصریح کرد: وقایع عاشورا برای همگان چه در مرحله اول قیام اباعبدالله الحسین (ع) و چه در مرحله اطلاع رسانی و افشاگری که توسط اهل بیت (ع) صورت پذیرفت، برای همه پیروان اهل بیت عصمت و طهارت سراسر درس و عبرت است.

وی افزود: اگر ما با دید عبرت و درس آموزی به قیام اباعبدالله الحسین (ع) بنگریم و نگاه و نگرش ما این چنین باشد، قطعا به معرفت و شناخت قیام اباعبدالله الحسین (ع) دست پیدا خواهیم کرد.

رییس ادار اوقاف وامور خیریه استان مرکزی افزود: در بسیاری از روایات آمده است که هر کس برای امام حسین (ع) اشک بریزد بهشت بر او واجب می شود، این چیزی جز واقعیت نیست و به دور از واقعیت نیست، اما این اشک آن اشکی است که وقتی انسان معرفت پیدا کرد و نسبت به آن بحث، آنرا در زندگانیش به کار بست، آن وقت است که خدواند متعال بهشت را بر او ارزانی می کند.

وی افزود: نگاه به قیام اباعبدالله الحسین(ع) و حرکت اسرا آل الله بعد از شهادت امام حسین (ع) و شهادت حضرت رقیه (س) سراسر درس، عبرت و پند برای پیروان و دوستداران واقعی اهل بیت (ع) است.

وی تصریح کرد: محاسبات دنیوی با محاسبات الهی بسیار متفاوت است، و لذا محاسبات الهی در محاسبات دنیوی گنجانده نمی شود و با ریاضیات دنیوی نمی توان به تحلیل محاسبات الهی پرداخت.

حجت الاسلام عباسیان با اشاره به قیام اباعبدالله الحسین (ع) به تشریح این مسأله پرداخت و گفت: در قیام امام حسین (ع) تحلیل دنیوی این بود که اگر امام حسین (ع) به کوفه برود توسط یزیدیان و بنی امیه به شهادت می رسد و دیگر چیزی از اسلام باقی نخواهد ماند اما در تحلیل الهی پس از واقعه کربلا و ورود اسرا آل الله به شام و خطبه های ویرانگر و رسا حضرت زین العابدین (ع) و همچنین حضرت زینب کبری (س) و آه حضرت رقیه (س) وقایعی در شام اتفاق افتاد که وضعیت شام را به طور کلی تغییر داد.

وی همچنین افزود: در زمان خلافت معاویه و بنی امیه در شام آنها با تبلیغات بر ضد امام علی (ع) و آل علی (ع) نگاه مردم را به طور وسیعی نسبت به واقعیت، با دروغ پردازی ها و جعل روایات تغییر داده بودند و هنگامی که اسرا آل الله به این شهر رسیدند و امام سجاد (ع) و حضرت زینب کبری (س) در آنجا به ایراد خطبه پرداختند شام از کانونی که برای ضدیت با علی (ع) و آل علی (ع) پرورش یافته بود آهسته آهسته به کانونی برای تبلیغ علی (ع) و آل علی (ع) تبدیل شد.

وی در ادامه گفت: همانطور که می بینید پس از سالیان سال هنوز کشور سوریه کانونی است برای علویون که بعضا کسانی از آنها مذهب شیعه دارند و بعضا کسانی هستند که حداقل به امام علی (ع) و آل علی (ع) ارادت و به آنها اعتقاد دارند.

حجت الاسلام عباسیان خاطر نشان کرد: این همان اراده و لطف الهی است که شامل اهل بیت (ع) قرار گرفت، زیرا آنها در زندگی هایشان سراسر با توکل بر خداوند متعال و اجرای دستورات او گام برمی داشتند.

وی در پایان افزود:تمام این پند ها و عبرت ها ازدریای بیکران فرهنگ و مکتب عاشورای اباعبدالله الحسین (ع) و حضرت رقیه(س)، سه ساله حضرت اباعبدالله الحسین(ع) نشأت می گیرد و برهمگان این وظیفه وارد است تا در تبیین صحیح فرهنگ غنی عاشورایی و آگاه سازی و بصیرت‌ افزایی نسل جوان و نوجوان جامعه تلاشی تأثیرگذار و بسزا داشته باشند./828/پ202/ب 

ارسال نظرات