۰۸ آذر ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۵
کد خبر: ۲۳۳۲۲۱
معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران:

همایش مبلغان مدارس امین مازندران برگزار می شود

خبرگزاری رسا ـ معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران از برگزاری همایش مبلغان مدارس امین استان خبر داد.
مبلغان

حجت الاسلام لطیف صادقی، معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری گفت: همایش مبلغان خواهر و برادر مدارس امین استان پنج این هفته در ساری برگزار خواهد شد.

 

وی با بیان این که این جلسه توجیهی و آموزشی برای مبلغان مدارس امین است، افزود: در این همایش علاوه بر مبلغان مدارس امین، مدیران مدراس نیز حضور دارند.

 

حجت الاسلام صادقی با بیان این که این همایش ساعت 30/8 روز پنج شنبه این هفته در ساری برگزار خواهد شد، افزود: در این مراسم مدیر استانی حوزه علمیه مازندران، میهمانانی از قم و همچنین مسؤولان آموزش و پرورش استان حضور دارند.

 

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که طی تفاهم نامه ای که میان معاونت تبلیغ و آموزش و پرورش امضاء شده مدارس امین باید شکل بگیرد، خاطرنشان کرد: در حال مازندران فاقد مدارس امین درجه یک است و تنها به اعزام روحانی به مدارس علاقه مند اکتفا شده است.

 

حجت الاسلام صادقی با بیان این که مدارسی که قابلیت و علاقه مندی لازم را دارند برای اعزام روحانی و مبلغ اعلام نیاز می کنند، تصریح کرد: در حال حاضر طرح دو مدارس امین در استان اجرا می شود.

 

وی با اشاره به این که در ساختار اصلی، مدارس امین باید به صورت هیأت امنایی اداره شوند و در هیأت امناء و مدیریت مدرسه روحانی حضور داشته باشد، خاطرنشان کرد: هنوز زمینه راه اندازی چنین مدارسی در مازندران فراهم نشده و در تلاش هستیم با برنامه ریزی مناسب زمینه تشکیل و راه اندازی چنین مدارسی را در استان فراهم کنیم.

 

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران، حضور روحانیان در مدارس را ضروری دانست و گفت: حضور روحانی در مدارس موجب افزایش معنویت و ارزش‌های دینی در دانش آموزان خواهد شد.

 

حجت الاسلام صادقی، تقویت معنویت را یکی از نیازهای اساسی جامعه امروزی دانست و خاطرنشان کرد: تقویت معنویت و بصیرت دینی در جامعه، از بسیاری از آسیب های اجتماعی می کاهد.

 

وی با اشاره به نقش روحانیت در تقویت باورهای دینی و نیز گسترش احکام شرع مقدس اسلام در جامعه گفت: خوشبختانه با حضور روحانیان در مدارس ما شاهد تقویت باورهای دینی در دانش آموزان هستیم.

 

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با تأکید بر حضور چهره به چهره روحانیان در مدارس با دانش آموزان گفت: روحانیان با وجود مشکلات و موانع فراوان در فعالیت های دینی و فرهنگی پیشگام هستند.

 

حجت الاسلام صادقی در ادامه سخنان خود از فعالیت بیش از 160 مبلغ دینی در مناطق مختلف استان خبر داد و تصریح کرد: نشر و گسترش احکام و مبانی دینی یکی از مهم ترین وظایف مبلغان دینی در شهرستان ها است./950/ت302/ب1

ارسال نظرات