۰۸ آذر ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۱
کد خبر: ۲۳۳۲۳۳
امام جمعه قهستان:

وحدت محور گسترش اسلام در منطقه است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه قهستان با بیان این‌که در حال حاضر وحدت امت اسلامی برای جلوگیری از فتنه‌های دشمن امری ضروری است، گفت: اگر در حال حاضر بر مبنای وحدت عمل نکنیم دشمن برای همیشه ریشه های اسلام را خواهد خشکاند و جهان اسلام را مانند دوران استعمار تجزیه می‌کند.
مصيب خزائي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، حجت‌الاسلام مصیب خزائی، امام جمعه قهستان، پیش از ظهر امروز در همایش بزرگ قرآن محور وحدت اسلامی که در مسجد جامع شهر طبس مسینا برگزار شد، با بیان این‌که امروز موضوع وحدت برای جهان اسلام امری حیاتی شده است و اگر مسلمانان متحد نشوند نابود خواهند شد، گفت: دشمن قصد دارد به وسیله داعش نقشه‌های خود را در خصوص خاورمیانه جدید محقق کند و می‌خواهد این کار را با تجزیه کشورهای اسلامی و ایجاد تفرقه میان شیعه و سنی انجام دهد.

 

وی با اشاره به این‌که هم‌اکنون اسلام در حال پیشرفت است و این پیشرفت در سایه وحدت بر مبنای مشترکات میان فرق و مذاهب اسلامی به وجود می‌آید، افزود: اگر ما از این پیشرفت حمایت نکنیم باید در قیامت جوابگو باشیم.

 

امام جمعه قهستان اظهار کرد: امروز دشمن بر طبل تفرقه و تفاوت‌ میان امت واحده می‌کوبد و این در حالی است که مشترکات میان فرق اسلامی همچون قبله واحد، کتاب واحد، پیامبر واحد و دستورات مشترک بیش از نکات افتراق است و برای وحدت باید بر این نکات تاکید کرد؛ همان گونه که خود مسیحیان دارای انشعاب‌های گوناگونی هستند ولی این تفاوت ها را کنار گذاشته و به پیشرفت رسیده‌اند.

 

حجت الاسلام خزائی با بیان این‌که انقلاب اسلامی هدیه‌ای بزرگ برای امت اسلامی است، تأکید کرد: با ایجاد این انقلاب به دست بسیجیان طالب دین، اسلام پیامبر بعد از 1400 سال زنده شد و این انقلاب نه تنها زمنیه اجرای دستورات اسلامی را محیا کرد بلکه سبب زنده شدن روح آزادگی و مردانگی در میان امت‌ها و ملت‌های آزاده جهان شد و زمینه ایجاد انقلاب های اسلامی و مردمی را در اقصی‌نقاط جهان فراهم کرد.

 

وی با اشاره به این‌که فتنه‌های دشمن برای نابودی جهان اسلام و تجزیه آن بزرگ و عمیق است، ادامه داد: یکی از مهم‌ترین برنامه‌های دشمن برای فتنه‌انگیزی در نظام جمهوری اسلامی ایجاد تفرقه بین شیعه و سنی است.

 

امام جمعه قهستان افزود: در حال حاضر یکی از مهم‌ترین تهدیدات برای اسلام گروه‌های تکفیری هستند که به نام اسلام و قرآن پلیدترین کارها را انجام داده و چهره اسلام را مخدوش می‌کنند که اگر با اقدام این گروه ها مقابله نشود موجب انحراف افکار جهانی نسبت به اسلام خواهند شد.

 

وی با بیان این‌که در پنج ماه گذشته گروه داعش بیش از 1700 نفر را در سوریه کشته است و بیشتر این کشته‌ها اهل تسنن هستند، گفت: این گروه تکفیری به هیچ دین و مذهبی رحم نمی‌کند و تاکنون 300 مولوی را به جرم شرکت در جلسات امام حسین(ع) کشته است و این موضوع نشان می‌دهد دشمنی داعش با اسلام است نه مذاهب اسلامی و اگر این گروه مهار نشوند از اسلام و مسلمانان جز نام چیزی باقی نخواهند گذاشت.

 

حجت‌الاسلام خزائی ادامه داد: از نظر داعش تنها کسی که می‌تواند به عنوان مسلمان زندگی کند که مسلمان تکفیری و منحرف باشد و اگر کسی غیر از این عقیده را داشته باشد مشرک است و باید کشته شود و این به معنای کشتن تمامی مسلمانان است./968/پ202/ب6

ارسال نظرات