۰۸ آذر ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۱
کد خبر: ۲۳۳۲۶۱
استاد حوزه و دانشگاه بیرجند:

عقب نشینی ایران در مذاکرات هسته ای زمینه ساز زیاده خواهی غرب می شود

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه و دانشگاه با بیان این که عقب نشینی ایران در مذاکرات هسته ای زمینه ساز افزایش زیاده خواهی دشمن می شود، گفت: تیم مذاکر کننده هرگز از حقوق شرعی ملت ایران صرف نظر و با دشمن سازش نخواهند کرد.
مذاکرات هسته اي

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، حجت الاسلام محمد مختاری، استاد حوزه و دانشگاه بیرجند، پیش از ظهر امروز در جمع دین پژوهان حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان خراسان جنوبی با بیان این که استفاده از انرژی هسته ای صلح آمیز هسته ای حق مسلم ملت ایران است، گفت: متناسب با رهنمودهای رهبر معظم انقلاب، تیم مذاکره‌کننده قدمی از حقوق ملت با تمدید این مذاکرات به مدت هفت ماه عقب‌نشینی نکنند و بدانند که در راه استقامت برحقوق یک ملت، حمایت یک ملت بزرگ پشتیبان آن ها خواهد بود.

 

وی ادامه داد: مستبکران بدانند که ملت ایران تن به این زیاده‌خواهی نخواهد داد و اگر دشمن احساس کند ایران قدمی عقب نشینی کرده است به طور یقین قدم‌های بزرگتری برخواهد داشت و فشار خود بر ملت ایران را افزایش خواهد داد تا ایران را از یک بازیگر مهم و مستقل در عرصه ژئو پلوتیک به یک بازیگر و کشور وابسته در عرصه جهانی تبدیل کند.

 

استاد حوزه و دانشگاه و مفسر قرآن کریم افزود: باید برای مذاکرات آینده درباره تحریم‌ها طوری برنامه‌ ریزی شود که به بهانه‌های مختلف دوباره تحریم جدیدی بر علیه ایران وضع نشود چرا که در این مذاکرات، ایران در طول یکسال گذشته به همه ملت‌ها ثابت کرده که به دنبال بمب هسته‌ای نیست بلکه به دنبال فن‌آوری هسته‌ای و استفاده صلح آمیز از این انرژی است.

 

حجت الاسلام مختاری با اشاره به این که آمریکا همواره به بهانه های مختلف به دنبال تحریم و استثمار ملت ایران بوده است، تاکید کرد: آمریکا بداند ایران همواره به گفت و گو پایبند بوده ولی هرگز حاضر نخواهد شد تحریم های جدید را بپذیرد و اگر دشمن پس از این مذاکرات موج جدیدی از تحریم ها را علیه ایران وضع کند ملت یران با تمام قوا مقابل آمریکا و زیاده خواهی آن ایستادگی خواهد کرد.

 

وی با اشاره به این که باید مسؤولان، کشور را بدون در نظر گرفتن حذف تحریم ها اداره کنند، ادامه داد: متاسفانه روند حرکت مسؤولان در عرصه های اقتصاد مقاومتی و سایر عرصه هایی که رهبر معظم انقلاب مطرح کرده اند بسیار کند است و نمی تواند در مدت باقی مانده سال شعار سال را محقق کند که این جای بسی تاسف است.

 

استاد حوزه و دانشگاه با بیان این که وابستگی مهمترین آسیب عدم تحقق اقتصاد مقاومتی است، تاکید کرد: اگر نتوانیم از فرصت باقیمانده در حوزه اقتصاد مقاومتی به بهانه کمبود اعتبار استفاده کنیم کشور وارد بن بست های جدیدی خواهد شد و مجبور به افزایش واردات و خروج ارز از کشور خواهیم بود.

 

حجت الاسلام مختاری با اشاره به این که باید مردم و تولید کنندگان و مسؤولان دست در دست یکدیگر دهند، یادآور شد: تحقق اقتصاد مقاومتی در گرو مدیریت جهادی و عزم همگانی و تعاون است و بدون این هماهنگی و وحدت اجرای اصول مقاومتی کار دشواری خواهد بود./968/پ202/ب5

ارسال نظرات